To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Tarcza hamulca ociera o okładzine w zacisku - etz 250

Promo1988 - 2008-09-08, 13:51
Temat postu: Tarcza hamulca ociera o okładzine w zacisku - etz 250
Witam. Wymianiałem olej w w lagach, gdy jużwszystko poskładałem do kupy(lagi) zamontowałem przednie koło i zacisk na tarcze, klocki weszły bez problemu na tarcze. Koło kręciło sie jeszcze swobodnie ponieważ nie dokręciłem jeszcze koło. Po mocnym dokręceniu tarcza strasznie ociera o jedną okładzine :shock: Rozbierałem to pare razy i przekładałem podkładke raz z jednej raz z drugiej strony koła i cały czas to samo... Przed demontażem koła nic takiego nie miało miejsca, koło było skręcone mocno i nic nie ocierało. Może źle coś poskładałem? Ma być jedna podkładka pomiędzy kołem a lagą czy 2 z obu stron? Dodam iż tarcza ociera(patrząc z przodu) o prawy klocek, drugi ma troche luzu. Pomocy :cry:
Adam Cygan - 2008-09-08, 14:35

Ten schemat ci napewno pomoże i wyjaśni sprawe z podkładkami

[ Dodano: 2008-09-08, 14:39 ]
Bo szczeze muwiąc niewiem jaka podkładle si chodzi jeśli ci codzi o podkładke 12 to ona przychodzi pod nakrentke13 a nie pomiędzy koło a lage.

Promo1988 - 2008-09-08, 15:03

Wywaliłem tą dodatkową podkładke, teraz jest tylko ta co przychodzi pod nakrętke. Niestety opór dalej występuje :evil: Kołem da sie przekręcić ręką ale o swobodnym kręceniu sie koła nie ma mowy.. Jak lekko skręce koło tą nakrętką 13 to jako tako luźno koło chodzi a jak mocno to tak jak pisze.. Wcześniej chodziło bardzo dobrze wieć tłoczki nie sa zasyfiałe ani nic z tych rzeczy. Co moze być jeszcze przyczyną? Przed demontażem miałem założeone 2 tarcze wiec drugą zbędną postanowiłem odkręcić. Może za lekko dokręciłem tarczę która pozostała? :roll:
Magic - 2008-09-08, 15:26

raczej nie da się za lekko dokręcić tarczy, bo ona wskakuje na swoje miejsce i tak zostaje już. Jeśli masz te dwie podkładki dystansowe (9 i 11 na foto) dobrze założone to problemu szukał bym raczej w niewracającym tak jak trzeba tloczku zacisku
Gustlik - 2008-09-08, 16:03

Ja tez Jak robiłem remont Rometa przed chodził elegancko a po juz go muliło a czesci lezały nie ruszane przeczysciłem gaźnik i chodzi :) Przeczysc ten tłoczek i musi byc dobrze :]
BeerfaN - 2008-09-08, 16:53

Prawy tłoczek się zastał. Wciśnij drania do oporu i musi puścić.
gajos120 - 2008-09-08, 18:39

a spróbuj kolego zamienic te czesci nr 11 i chyba 9 na tym rysunku, to jest niby to samo ale nie sa symetryczne
Adam Cygan - 2008-09-08, 18:45

A prubowałaś kilka razy zachamować zeby sie wysrotkowały tloczki
Promo1988 - 2008-09-08, 20:50

Przejechałem się dziś na tym hamującym kole... Opory sa straszne jak sie wrzuci luz a jak sie dotknie tarczy po czasie to ręka oparzona... No więc rozebrałem zacisk i co sie okazało? Zapieczony prawy tłoczek (patrząc od przodu). Lewego próbwałem wypchać spręzonym powietrzem przytykająć wąż to odpowietrzenia i jednocześnie zatykająć ten mały otwór. Efekt był taki że w wężu jebło i w węzu zrobiła sie dziura :shock: A tłoczek ani drgnoł... Czym mógłbym go wydostać z tego zacisku? :evil:
Magic - 2008-09-08, 20:57

jak jest zapieczony w najgłębszym położeniu to masz spory problem... :/ a jak chociaż troszkę wysunięty ta zawsze możesz spróbować przyp.. przywalić w niego, moze wskoczy trochę i sie odblokuje? :mrgreen:
przemekpiotr - 2008-09-08, 23:03

tłoczek ma taki rowek na obwodzie po zewnetrznej stronie - spróbuj za to podwadzić jakimś śrubokrętem raz z jednej raz z drugiej strony
Giemza - 2008-09-09, 08:24

przemekpiotr, nie śrubokrętem tłoczek się porysuje i będzie musiał kupować drugi bo będzie podrapany i mu będzuie płynem ciekło.
kolego Promo1988, zrób tak: weź całą połówke tego zacisku z tym tłoczkiem i w imadło tylko między jedną a drugą stroną musi byś drewno oczywiści i skręcaj imadło tłoczek powinien wejść i się ruszy i jak co to zdejmij tą gumke z niego ;p

pzdr :piwo:

BeerfaN - 2008-09-10, 17:21

Ja założyłem na tłoczek duuuuzą żabkę i delikatnie obróciłem go w zacisku. Jak się ruszył, sprężone powietrze dało radę.

Jak tłoczek nie wychodzi pod ciśnieniem z pompki hamulcowej, to nieźle się zastał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group