To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Luzy zaworowe

Qba - 2008-09-22, 22:53
Temat postu: Luzy zaworowe
Taka zagwozdka dla speców.

Jak to jest z luzami zaworowymi? Od czego zalezą luzy od rodzaju wałka rozrządu czy od reszty silnika?

Objaśniając zakładam do silnika 1.0 45KM (gaźnik) Fiata Uno wałek rozrządu od Fiata Punto 1.2 MPI.
Jako że Uno ma luzy 0.3/0.4mm a punto 0.4/0.45mm (ssący/wydech) jakie ustawić po takiej modyfikacji?

Ja stawiam na te z uno czyli 0.3/0.4 bo reszta zostaje ta sama a więc zawory i głowica i reszta ma taką samą rozszerzalność cieplną czyli luzów braknąć nie powinno. A sam wałek i tak ma chłodno to nie spuchnie na krzywkach az tak dużo.

Koleś na forum UNO pisze mi że
Cytat:
Gość w warsztacie zajmujący się obróbką silników, powiedział, że luzy dobiera się do wałka

Mi to nie leży. Ale nie jestem specem od silników a nie mam szczerze kogo spytać za bardzo.

Gustlik - 2008-09-23, 20:30

hubertbaran bedzie wiedział :D
Qba - 2008-09-23, 20:44

Gustlik, właśnie czekam na niego
jannex - 2008-09-23, 21:04

Według mnie koleś z warsztatu ma rację: luzy dobiera się pod wałek. Ostatecznie to on a dokładniej krzywki decydują o czasie otwarcia i zamknięcia zaworów. Z drugiej strony to jak ustawisz za małe luzy to doprowadzisz do przedwczesnego zniszczenia grzybków i i gniazd a jak za duże to tylko stracisz na mocy.
przemekpiotr - 2008-09-23, 21:07

możesz zapytać tutaj

http://allegro.pl/phorum/list.php?f=272

zawsze ktoś pomoże, bo mnóstwo tam mechaniorów :wink:
pozdro :piwo:

Qba - 2008-09-23, 21:13

Jakie ssą skutki to ja wiem, za duży luz to klekot silnika i mniejsze otwieranie zaworów, a za mały luz może zmniejszyć moc gdy zawór nie będzie domykał a dalej to już wypalenie gniazd zaworowych. A że mam LPG to tym bardziej.
Ale luzy są po to żeby zniwelować rozszerzalność cieplną, dlatego ustawia się je na zimnym silniku. Mierzył ktoś luzy na ciepłym gorącym? Są dużo mniejsze :mrgreen:

MZ Maxi Perwers - 2008-09-23, 22:12

Qba, poprostu ustawiłbym zawory najpierw na większy luz (taki jak w Punto), a jakby klekotały, to zmiana na ustawienia Uno i sprawa załatwiona.
Qba - 2008-09-23, 22:18

MZ Maxi Perwers, Jakby to było tak jak w maluchu to nie ma problemu ściągnąć pokrywę klucz 11 i kombinerki. Tutaj są posrane płytki o odpowiednich grubościach. Ponoć można wymienić płytkę bez wyciągania wałka ale ciężko jest (raz próbowałem i masakra), a więc trzeba drzeć wałek a co za tym idzie roboty od groma.
Wiem że takie cudowanie i modyfikacje nie obejdą się bez roboty ale szczerze to nie mam kiedy tego robić. A pod blokiem w takie warunki pogodowe to średnia przyjemność. Nie chcę gotowego rozwiązania, ale nakierowania od czego zależą luzy zaworowe, czy dobrze myślę.

[ Dodano: 2008-09-23, 22:23 ]
MZ Maxi Perwers, Ale chyba innego wyjścia nie będzie. Najwyżej ustawię luzy pośrodku. To mnie wkurza że mało które sklepy mają płytki do Fiata. A w ASO kosztują coś 10zł/szt.

Klima - 2008-09-23, 22:26

ustaw 0,4 :smile: a dlaczego zmieniasz wałek? więcej koni ?? :mrgreen:
Qba - 2008-09-23, 22:36

A jak seryjny jest za tępy. Wznios krzywki jest tylko 7,1 mm a od punta 1.2 75KM aż 9,4mm Nie wspominając o innych kątach otwarcia zaworów. Z resztą tutaj jest wszystko + na forum autokącika. Wzrost mocy zauważalny i silnik wkręca się normalnie na obroty a nie jakby go coś trzymało. Za wałek dałem 130zł z wysyłką.
hubertbaran - 2008-09-24, 10:14

Juz odpowiadam, Luz zaworowy jest dobrany do obciazenia cieplnego, w twoim bolidzie zaworki wychylały sie mniej na domiar sprawy miał łagodniejszy kont otwarcia wiec obciazenie było mniejsze. Dlatego teraz przydało by sie zwiekszyć luz zaworowy. Skoro średnice zaorów i sama głowica jest taka sama jak w twoim bolidzie wiec mozna stosować luz zaworowy z punto. Jesli jedak zawory sa inne luz trzeba ustawić doswiadczalnie. Generalnie lepiej mieć zbyt duzy luz niz zbyt mały.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group