To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

4 koła - Hybrydowe silniki samochodowe

x698 - 2008-12-30, 20:13
Temat postu: Hybrydowe silniki samochodowe
Witam!
szukam wszelkiego rodzaju info dotyczących tematu, linki, literatura, pisma i wszelkie inne info. Jeżeli ktoś z klubowiczów porusza się jakaś hybryda mile widziane osobiste spostrzeżenia oraz wszelkie inne info. Słyszał możne ktoś coś o turbospalinowych napędach?

A tak w ogóle co sądzicie o tego typu napędach...?

wojciech944 - 2008-12-30, 20:15

o hybrydowych silnikach nie słyszałem ,ale o autach hybrydowych to tak...
Ntav - 2008-12-30, 20:30

Najczęściej spotykana hybryda w Polsce to na pewno Toyota Prius :P Lexus'ów mało jest...
Giemza - 2008-12-30, 20:55

o samochodach słyszałem nie raz w TVN Turbo :P ale ziomek w 125p ma prawie hybryde nie wiem jak on to zrobił ale mówił że jeździ pół benzyna pół woda xD aż sie ździwiłem ale dobry patent mówił że go robi całkiem na wode ale jak on to zrobi to nie wiem zresztą zobaczymy jak przyjdzie kiedyś do mnie na wodzie to poprostu stawiam mu browar z dzień dobry :P :]
Mieczko$ - 2008-12-30, 21:59

astra115 napisał/a:
że jeździ pół benzyna pół woda
ma posadzoną uszczelkę pod głowicą i woda wali mu na tłoki, co daje pomieszanie benzyny z wodą 50:50
wojciech944 - 2008-12-30, 22:16

taa i tankuje do chłodnicy ;D :mrgreen:
w stare diesle to bym uwierzył ze tankuje opał do silnika zamiast oleju :P :mrgreen:

hubertbaran - 2008-12-30, 23:58

trubospalinowe silniki chiano wykorzystac z racji charakterystyki która jest niemal taka jak w silnikach elektrycznych, czyli skrzynia biegów staje sie zbyteczna.
Problemem była temp. spalin i duze spalanie.

Hybrydy to dobre rozwiazanie, problemem sa akumulatory które sa ciezkie. Materiały...hmm mozna cos znalesc w bibliotekach politechnik. Honda produkuje kilka modeli. BMW wypusciło aut z silnikiem wodorowym.

Ntav - 2008-12-31, 00:48

A ten Wodór to niby z czego jest wytrącany ? Z wody ;]
Poszy150 - 2008-12-31, 03:46

Hybrydy narazie nie mają szans wielkiego powodzenia ze względu na kompletny BRAK infrastruktury. Kupisz takie BMW na Wodór i gdzie go zatankuesz? :D Z tego względu np BMW nie wypuściło do seryjnej produkcji Modelu z silnikiem wodorowo benzynowym.

A co do faceta co chce zrobic silnik na wodę, niech da sobie spokój, nawet gdyby sie mu to udało, jak się ludzie zwiedzą to pierwszej nocy go zaszlachtuje płatny zabójca njęty przez Arabów albo inne kreje które eksportują ropę :D

Xargo - 2008-12-31, 04:23

Auto na wodę już jeden polak wynalazł. Podawał ją w postaci pary wodnej do starego 3.0D z mercedesa w124. Auto podobno zużywało o 30 - 40 procent ropy mniej a i kopa podobno wcale gorszego nie miało.

A co do prawdziwych hybryd (czyli nie priuso - podobnych)- wg. mnie w Polsce jeszcze przez bardzo długi okres nie będzie. U nas próbowano wprowadzić auta na CNG (bodajże VW Caddy) ale ilość stacji skutecznie odstraszyła klientów - w kraju jest uwaga 13 czynnych punktów dystrybucji. A skoro nie można było wprowadzić stacji tylko z innym typem gazu to jestem ciekaw jak to by było np. z wodorem...

hubertbaran - 2008-12-31, 09:17

wyrosły by jak grzyby po deszczu zaraz oświece cie dlaczego;)

Bo kowalski jak by miał płacić 5zł za bezyne a 0,50groszy za wodór to zgadnij co by wybrał. CNG jest drogie a tankowanie trwa wieki.

Zreszta patrzac kilka dobrych lat wstecz LPG też nie było popularne.

Ntav - 2008-12-31, 10:12

Ta, teraz to na każdej stacji LPG jest, są i nawet osobne stacje tylko z LPG :D

Na początku było ich tak mało, a nagle potem się wszyscy rzucili :D Jak pies na kiełbasę...

adrian90_15 - 2008-12-31, 11:50

Straż Miejska w Krakowie buja się Prius'ami.
x698 - 2009-01-05, 23:05

Na samym początku dzięki za wypowiedzi, jednakże chciałbym kilka rzeczy sprecyzować, mianowicie:
-hybrydowymi nie są napędy których paliwem jest mieszanina np wody i paliwa lub diesla z opałówką albo oleju roślinnego z dieslem
-kolega hubertbaran ma racje ze akumulatory są ciężkie, poszedłem (za twoim pomysłem :) )do biblioteki Politechniki Śląskiej i kilka ciekawych rzeczy wyczytałem.

Zainteresowały mnie akumulatory MECHANICZNE. Otóż gromadzą energie hamowania w postaci kinetycznej energii wirującego krążka - w skrócie to taki żyroskop wysokoobrotowy (bo może się rozpędzać do kilkudziesięciu tyś obr/min) i bardzo sprawny (krążek ten potrafi się kręcić kilkanaście dni z bardzo dużą prędkością dzięki zastosowanym łożyskom magnetycznym i panującej próżni we wnętrzu urządzenia).

Jeżeli znacie ciekawe stronki dotyczące tematu, fora gdzie temat był poruszany, strony z danymi producenta dot. hybryd proszę wrzucać linki

hubertbaran - 2009-01-05, 23:22

Z tymi zyroskopami jest problem, moent zyroskopowy przenosi sie na cały samochód i potrafi go skutecznie opuźniać w manewrach. Podobne zresztą odczucia sa w motocyklu;) Moemnt żyroskopowy silnika i kół utrudniaja manewry. W niektórych motocyklach prostą walka z tym zjawiskiem był silnik obracjacy sie w strone odwrotna do obrotu kół. Współcześnie lepsza metoda jest równowazenie poprzez wałki wyrównoważajace oraz ograniczenie masy wirujacej wału. Koła motocykli natomiast sa mniejsze 17cal. To taki kompromis pomiedzy prowadzeniem stabilnoscia i zuzywaniem opony.
szlachcik - 2009-01-24, 20:36

x698, witam. cZY NADAL POTRZEBUJESZ CZEGOŚ O HYBRYDACH ???
x698 - 2009-01-25, 16:53

Oczywiście! jestem zainteresowany wszelkiego rodzaju info na ich temat. Z góry dziękuje za pomoc
matmax - 2009-01-26, 18:00

Hybryda to moim zdaniem nie do końca dojrzała koncepcja. Akumulatory są bardzo ciężkie, co z ich złomowaniem? Złożoność układu napędowego napewno przełoży się na awaryjność...
Ja czekam aż na rynek polski wejdą samochody na powietrze. Lekkie, ekonomiczne, ekologiczne, proste w konstrukcji czyli mniej awaryjne, tanie w eksploatacji. Niestety brzydkie jak narazie (subiektywna opinia).
Tutaj odrobinka na ten temat: http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group