To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150

focusst - 2009-01-25, 15:49
Temat postu: Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150
Witam panowie po batalii ze sprzęgłem w mojej etce natknąłem się na kolejny problem. A mianowicie polatałem sobie nią trochę przed chwilą i zauważyłem że podczas dłuższej jazdy na 4 lub 5 jak przekroczę tak 3,5 ok 4 tys obr wyskoczy 4 lub 5. Na biegach 1, 2, 3, tego problemu nie ma. Dodam że mz jest świeżutko po remoncie i kły są w bdb stanie. Wodziki też ok nie ma mowy o wytarciu czy zgięciu. Dodam że jeszcze podczas jazdy na 4 słychać leciutki gwizd. Co to może być ? Czyżby źle zdystansowany tryb zdawczy ?? Pomóżcie bo już sam nie wiem co mam robić :sciana:
napiorek123 - 2009-01-25, 17:48

mi sie wydaje że źle zdystansowana jest skrzynia http://forum.mz-klub.pl/v...&highlight=bieg choc jak u mnie terz wyskakuje ale już wiem chyba co jest mam złą grubość podkładki pod zebatkom zdawczą.
Poszy150 - 2009-01-26, 01:15

gwizd na 4 to ma każda 150. taki znak rozpoznawczy :D
focusst - 2009-01-26, 16:03

No panowie dzisiaj zaobserwowalem nowe objawy a mianowicie zauważyłem że pomiędzy 2 a 3 gałka ma wyczuwalnie większy uskok niż pomiędzy 4 a 5 gdzie odchylenie jest bardzo małe. Czyżbym założył zbyt wiele podkładek dystansujących ?? Mam ich aż 5 ??
intr - 2009-01-26, 16:30

A gdzieś Ty je upchał, jak oryginalnie są tylko 2 w samej skrzyni...
napiorek123 - 2009-01-26, 17:26

odkrecasz zebatke zdawczą jest tam dekielek na 3 lub 4 śrubki odkrecasz go i wkładasz później tam tą podkładkę tak bynajmniej ja tak zrobiłem terz mam silnik po remoncie i dałem tam 2 podkładki pod ten dekielek i jest dobrze.
intr - 2009-01-26, 18:39

A dokonałeś jakiś pomiarów? Tam między łożyskiem a deklem należy zachować luz maksymalny rzędu 0,2 - 0,3 mm. Dystanse mają grubości od 0,1 do 0,5. Sumując odpowiednie wymiary można dokonać regulacji. Musisz również uwzględnić grubość podkładki papierowej. Czyli z pomiaru suwmiarką wyjdzie Ci np., że między krawędzią łożyska a karterem masz uskok 0,3 mm, grubość podkładki papierowej będzie 0,5 mm to należy tam włożyć dystanse o sumarycznej grubości 0,5 - 0,6 mm. Na podobnej zasadzie zachowuje się luz między prawym łożyskiem wału a deklem go przykrywającym. W pierwszej chwili myślałem ze natkałeś podkładek do samej skrzyni. ;)
napiorek123 - 2009-01-26, 19:02

ja mam 2 podkładki metalowe bo papierowej nie miałem razem te podkładki mają grubosc 0.9 mm i jest ok :wink:
focusst - 2009-01-27, 19:43

Intr zrobiłem dokładnie tak jak podałeś. Otóż mój wymiar pomiędzy krawędzią karteru a zewnętrznym pierścieniem łożyska wynosi 2mm. W związku z tym dałem 4 podkładki dystansowe o grubości 0,5 mm. Ten luz o którym mówiliście przyjąłem że tyle zrobi uszczelka tego dekielka. No i dzisiaj dumny i szczęśliwy z dokonania naprawy pojechałem się przejechać. Już myślałem że będzie dobrze bo na 4 miałem już koło 4 tysi i było wszystko ok. Pojeździłem troszq i było dobrze. Ale wracając do domku mówię ach zobaczymy teraz. 1 do 4,5 tys 2 tak samo 3 tak samo 4 i dzzzynnn biegu nie ma :klnie: Co jest grane bo ja już nic nie rozumiem. Dodam że wymieniłem w skrzyni wałek sprzęgłowy, koło zębate 15/19z i koło 25z. Wymieniłem je dlatego ponieważ stare miały już lekko podjechane kły. Łożysko też nie jest wylatane bo zostało wymienione na nowe ( TVH C3 FAG ). Moto od złożenia silnika ma zrobione 60 km i napewno wodziki nie były wytarte. Macie jakieś pomysły bo mnie już ręce opadają :klnie: :sciana: Ale coś przyszło mi teraz do głowy. A mianowicie podając wymiar to mierzymy odległość od zewnętrznego pierścienia łożyska do tego miejsca karteru gdzie mamy uszczelkę ?? czy do tego miejsca gdzie jest ten obniżony próg ( nie wiem jak to powiedzieć ale chyba wiecie o co mi chodzi ) ???
napiorek123 - 2009-01-27, 21:52

kolego a jak składałeś silnik to łożysko na wałku zdawczym dobiłeś do końca czy zostawiłeś luz. a o tych krawędziach jak mierzyć to nie wiem.
tomeklol - 2009-01-27, 22:14

Wytłumacz mi skąd wiesz że wodziki nie był wytarte?Jeżeli uzasadnisz to "bo tak" to gratuluje.Będziesz ten silnik rozbierał jeszcze kilka razy a i tak biegi beda wylazić.
hubertbaran - 2009-01-27, 22:15

Mnie to sie wydaje podejżane zeby były tam te 2mm.
focusst - 2009-01-27, 22:33

Tomeklol wiem że wodziki nie są wytarte bo jeszcze kilka tygodni temu gdy silnik leżał na warsztacie wodziki wyglądały ok nie miały luzów w rowkach kół zębatych.
Hubertbaran no to powiedz jak mam zmierzyć tę szczelinę od zewnętrznego pierścienia łożyska do tego miejsca karteru gdzie przychodzi uszczelka czy do tego wewnętrznego wyżłobienia że tak się wyrażę ??
Napiorek123 tak łożysko dobiłem do końca na wałku zdawczym.

tomeklol - 2009-01-27, 22:46

A wiesz że 4 i 5 bieg obsługuje jeden ten sam wodzik?Jeżeli na 5 byłoby dobrze to bym się zgodził ale w takiej sytuacji bym się kłócił.Jakiego koloru jest wodzik?
intr - 2009-01-27, 22:47

Jeżeli wymieniałeś wałek sprzęgłowy skrzyni i pozostało Ci 2 mm luzu to znak, ze wałek osiadł za głęboko. Tam możesz mieć maks z 0,5 mm luzu. Na tym wałku jest czwarty i piąty bieg. Czwórka jest tak nisko, ze wodzik nie pozwala zacisnąć się kłom przesuwnego 4/5 biegu i czwórki, natomiast w drugą stronę prawdopodobnie wodzik nie mieści się i ociera o prowadnice co niedługo zakończy się jego spaleniem. Moim zdaniem silnik do rozbiórki.

Wodziki (chyba ze krzywe) nie mają nic do wyskakiwania biegów. One go tylko ustalają. Nacięty kąt 3 stopni na kłach trzyma je razem. Jak kąt robi się zerowy albo ujemny to zęby sie odbychają i bieg wyskakuje.

tomeklol - 2009-01-27, 22:55

Ja miałem wytarty wodzik to mi moto szarpało na 4 biegu, ale ten bieg nigdy nie wyskoczył.
intr - 2009-01-27, 23:05

A między karterami nie masz czasem podkładki papierowej?
focusst - 2009-01-27, 23:15

Mam papierową uszczelkę między karterami ale co to ma do rzeczy. A z tym wałkiem to prawda że mógł wejść za głęboko ponieważ tulejka sprzęgła była za lrótka i żeby zabierak się obracał musiałem dać na tą tulejke jeszcze podkładkę. No to ok rozbiorę silnik jeszcze raz i co zrobić żeby wałek sprzęgłowy nie osiadł za głęboko ??
Poszy150 - 2009-01-28, 01:47

A to ma podkłądka papierowa do rzeczy, ze oryginalnie jej tam nie było, i ma nie być, bo później są problemy z wydystansowaniem skrzyni... Podkładka papierowa jest dużo grubsza niż warstewka hermetyku czy silikonu.
hubertbaran - 2009-01-28, 10:47

O ja pierdyle...

Intr wyczułes gościa rok byś my obstawiali co jest nie tak, przyzwyczaiłem sie juz ze raczej nikt nie daje uszczelki miedzy kartery.

To teraz sobie mogłeś narobić niezłego bałaganu bo wodzik pewnie wyglada jak po wojnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group