To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Wyskakują biegi 4 i 5 ETZ 150

hubert.janowski - 2019-12-05, 08:35

Jak widac podtarte jest i kolo 4 biegu i przesuwka zamawiam to zastanawia mnie dlacego ona nie zazebia calej 4 ale sprawdzilem i nie ma takiej mozliwosci zeby zazebiala calymi kłami
hubert.janowski - 2019-12-05, 08:35

Myslalem zeby to tez napawac...ale czy wytrzyma
hubert.janowski - 2019-12-05, 14:26

focusst napisał/a:
No to zajeb...ście Ja już kupiłem kilka nowych trybów i mam kupować teraz inną skrzynię i znowu wydać kasę na używaną i nie wiadomo czy lepszą ... A jak nie to kupić wszystkie wodziki nowe i pewnie z tajwanu. No to ale mam położenie ... :sad:

[ Dodano: 2009-02-24, 00:02 ]
A może kupić tylko jeden oryginalny wodzik, tylko ten co mam grubszy ?? Bym się postarał o jakiś używany ten z nowszego rocznika w bdb stanie. Bo naprawdę szkoda mi zmieniać mojej skrzyni bo koła zębate mam w znakomitym stanie, te tryby które były zużyte powymieniałem na nowe i już wydałem na nie grubo ponad 100 zł ?? ( Kupiłem właśnie nowe koło zębate odpowiedzialne za 4 i 5 ty bieg z tego powodu że stare miało zaokrąglone kły a ten wodzik 015 który jest grubszy ciasno wchodził w to koło ale że był już troszkę przylatany to jakoś się zmieścił w rowku prowadzącym. A współpracujące z nowym kołem tryby są naprawdę w znakomitym stanie i nie widzę sensu ich wymiany gdyż naprawdę w niczym nie odbiegają temu nowemu trybowi. Uważam że pewnie dlatego staremu kołu odpowiedzialnemu za 4 i 5 przytarły się kły bo pewnie poprzedni właściciel mia problemy ze sprzęgłem i pewnie pakował biegi na chama i przez to kły się zaokrągliły. Myślę że chyba będzie najlepiej kupić tylko wodzik bo przynajmniej teraz wiem co mam za skrzynię. A u mnie w okolicy na pewno innej nie dostanę. A doświadczenie mnie nauczyło już że wysyłkowo mogę dostać 3 razy gorszą skrzynię niż mam teraz :o :piwo:

[ Dodano: 2009-02-24, 00:31 ]
No i po za tym po złożeniu silnika innych problemów poza wyskakiwaniem 4 i 5 nie było. 1,2 i 3 chodziły idealnie. I jak wszyscy doszliśmy do wniosku razem powodem tego było to że pomiędzy karterami dałem uszczelkę a nie powinno jej być no i wałek sprzęgłowy osiadł za głeboko :piwo:



Jakie znaczenie ma usczelka skoro wałek sprzęgłowy dociągasz koszem zabierakiem kosza sprzęgłowego...bardziej jeżeli wałek wybierający biegi ma luz

ETZ_PRORIDER - 2019-12-05, 16:17

Ponieważ wałek sprzęgłowy jest dystansowany jeszcze od strony zębatki zdawczej pod dekielkiem uszczelniacza. Tym samym wałek pośredni zostaje bez dystansowania w tym momencie. Co też ma wpływ na poprawną pracę skrzyni. Poza tym pewnie nie sprawdziłeś, czy wałek sterujący wodzikami pracuje poprawnie w karterach? I czy zapadka blokująca ów wałek ma odpowiednio twardą sprężynę?
mar09 - 2019-12-07, 08:53

hubert.janowski napisał/a:
Jak widac podtarte jest i kolo 4 biegu i przesuwka zamawiam to zastanawia mnie dlacego ona nie zazebia calej 4 ale sprawdzilem i nie ma takiej mozliwosci zeby zazebiala calymi kłami


Możesz wymienić lub naprawić choć słabo to wygląda, napawanie odpada. Z tego co piszesz przesuwka nie wchodzi Ci na głębokość całych kłów aby zazębić, tak? Jeśli tak się dzieje a nie powinno... możesz sprawdzić wałek krzywkowy... jego luz osiowy w karterach na sucho, powinien być minimalny. Jest również opcja, że masz wałek krzywkowy z innej beczki... były takie z odgiętym mechanizmem sprężynowym (podkładka + pierścień), który kasuje luzy wałka jak i bez tego mechanizmu.

Sam wałek sprzęgłowy nie powinien posiadać luzu osiowego. Dociąganie zabieraka niema tu nic do tego gdyż wałek ma stałą pozycję w łożysku 6202 C3. Z drugiej strony dystansuje się tylko dekielek, aby... przypadkiem nie odbić wałka zdawczego za daleko. Luz między wałkiem sprzęgłowym a zdawczym powinien być ..."słyszalny" lecz nie wyczuwalny. :wink:

kosior30 - 2019-12-07, 13:28

A czy ręcznie jesteś w stanie dopchnąć przesuwkę do koła? Jak wygląda frez na wałku?
hubert.janowski - 2019-12-08, 22:15

mar09 napisał/a:
hubert.janowski napisał/a:
Jak widac podtarte jest i kolo 4 biegu i przesuwka zamawiam to zastanawia mnie dlacego ona nie zazebia calej 4 ale sprawdzilem i nie ma takiej mozliwosci zeby zazebiala calymi kłami


Możesz wymienić lub naprawić choć słabo to wygląda, napawanie odpada. Z tego co piszesz przesuwka nie wchodzi Ci na głębokość całych kłów aby zazębić, tak? Jeśli tak się dzieje a nie powinno... możesz sprawdzić wałek krzywkowy... jego luz osiowy w karterach na sucho, powinien być minimalny. Jest również opcja, że masz wałek krzywkowy z innej beczki... były takie z odgiętym mechanizmem sprężynowym (podkładka + pierścień), który kasuje luzy wałka jak i bez tego mechanizmu.

Sam wałek sprzęgłowy nie powinien posiadać luzu osiowego. Dociąganie zabieraka niema tu nic do tego gdyż wałek ma stałą pozycję w łożysku 6202 C3. Z drugiej strony dystansuje się tylko dekielek, aby... przypadkiem nie odbić wałka zdawczego za daleko. Luz między wałkiem sprzęgłowym a zdawczym powinien być ..."słyszalny" lecz nie wyczuwalny. :wink:


Wałek krzywkowy mam z podkładką i pierścieniem po lewej stronie karteru. Najlepsze jest to że wszystkie biegi zazebiaja sie w całości oprócz czwórki. Miałem xałożoną uszczelkę moedzy kartery trraz złożę na silikon . Luz,w karterach sprawdzę przy składaniu. Co do wałka krzywkowego to myślałem ze jest wytarty w miejscach jsk pracują wodziki ale nie. Kupiłem tryb 4 i przesuwke i zobacze

hubert.janowski - 2019-12-08, 22:18

kosior30 napisał/a:
A czy ręcznie jesteś w stanie dopchnąć przesuwkę do koła? Jak wygląda frez na wałku?

Tak recznie dopchne. Zastanawiam sie co by było gdybym wyjął ten pierscień z wałka krzywkoweg. Wtedy wszedl by głębiej w lewo.

mar09 - 2019-12-09, 07:10

hubert.janowski napisał/a:
Zastanawiam sie co by było gdybym wyjął ten pierscień z wałka krzywkoweg. Wtedy wszedl by głębiej w lewo


Wtedy rozwiązałbyś problem z zapinaniem czwórki, ale kij ma dwa końce i inne biegi miałyby trudniej więc nie jest to oczywiste rozwiązanie.

hubert.janowski - 2019-12-12, 23:05

mar09 napisał/a:
hubert.janowski napisał/a:
Zastanawiam sie co by było gdybym wyjął ten pierscień z wałka krzywkoweg. Wtedy wszedl by głębiej w lewo


Wtedy rozwiązałbyś problem z zapinaniem czwórki, ale kij ma dwa końce i inne biegi miałyby trudniej więc nie jest to oczywiste rozwiązanie.


Dziś odpaliłem po złożeniu i ... czwórka zazębia sięprawie na całe kły co wymienilem...przesówkę 4 5 biegu koło 4 biegu i wodzik 4 5 bieg. Kupilem oryginały wyrzuciłem uszczelke między karterami. I wymieniłem zabezpieczenie trybu sprężyny starteru kupione od gmoto. Ogólnie polecam kupować od 4motor mają lepszą jakość jeszcze myszę skrócić łańcuch bo ktoś polecił z forumowiczów 130ogniw a powinno byc 128 ale na końcu napinacza jest ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group