To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Coś o Suzuki GN 250

Damianos - 2009-06-18, 21:09
Temat postu: Coś o Suzuki GN 250
W najbliższym czasie zdaje prawko na kategorie A i obecnie w ośrodku w którym się "dokształcam" kręce ósemki na HONDA CB 250 99r a egzamin zdaje w Kielcach gdzie WORD posiada Suzuki GN 250. Do was takie pytanie kto miał okazje ujeżdżać suze na egzaminie jak to z nią jest ? Jakieś przydatne informacje.... honda najlepiej śmiga ósemki na 2 jedynka się nie nadaje strasznie szarpie a z suzuki jak to jest możecie mi powiedzieć ? I może jakieś rzeczy na które warto zwrócić uwagę. Dzięki za pomoc :piwo: Lewa w górze
czarek51 - 2009-06-18, 21:34

u nas chyba zdają na GNie - choć nie mam pewności.....

Jeśli to faktycznie GN to to nie ma opcji żeby wogóle szarpało..... :twisted: pare lat w nauce jazdy i mamy muuuła jak trzeba.... nie chce to jechać z tego co wiem....

choć jak mówiłem głowy nie dam że to GN -tzn na 80% to własnie on :razz:

Marcin U - 2009-06-18, 21:53

kiedyś jak zdawałem prawko na motor był taki jeden koleś co pracował w obsłudze gdy już zrobiłem ósemkę(motor szarpał ale się udało) i czekałem na wyjazd na miasto a nie było egzaminatora to mówił, że żeby moto nie szarpało trzeba na ssaniu jechać :mrgreen: :piwo:
AdEk2007 - 2009-06-18, 22:13

Ja kręciłem kółka na 1 tym sprzętem i było elegancko ;]
Tomek-88 - 2009-06-18, 23:16

Gdzie bedziesz zdawal? na gienku jezdzi sie calkiem fajnie, ósemki na dqojce lepiej wychodzą. Egzaminator bedzie Ci zapewne kazazł robić 8 na jedynce więc moja rada jest taka abyś podkręcił sobie troszke obroty śrubka przy gazniku, jedź bez gazu i siądz jak najbliżej zbiornika.
tomek8484 - 2009-06-18, 23:33

na gn 250, łatwiej zrobić mi było 8 na 2, na egzaminie też jeździłem na 2
na kursie ćwiczyłem jeszcze na starej mniejszej 8 i na jedynce też dało rade tylko trzeba było bardzo delikatnie z gazem się obchodzić

nie pamiętam czy to było w GN, żeby wyłączyć kierunkowskazy trzeba było nacisnać ten przełacznik, bo po włączeniu kierunku wracał na środek

Tomek-88 - 2009-06-19, 09:44

zależy chyba z ktorego rocznika jest bo na kursie normalnie reka cofalem a na egzaminie zeby wylaczyc sie wciska i nie odpala bez sprzegla.
Damianos - 2009-06-19, 18:01

Tomek-88 zdawać będe w Kielcach woj. Świętokrzyskie, no nic zobaczymy jak to będzie po pierwszych paru metrach będe wiedział na jakim biegu lepiej się jeździ... Dzięki za pomoc panowie :piwo:
motorider7 - 2009-06-19, 18:08

Na kursie uczyłem sie na Gn'ie i musze powiedziec ze manewruje sie nim w miare w porządku. Ósemki najlepiej kręci sie na 2 z małym gazem lub wogóle. Ogólnie spoko moto.
a co do kierunkowskazu to zeby wyłaczyc go to wystarczy przesunać go na srodkową pozycje - nie naciskać

Damianos - 2009-06-19, 18:45

motorider7 przypomnij mi kiedyś na zlocie abym Ci postawił :mrgreen: Dzięki chłopie za te informacje. Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi jak to powiada owa starsza sąsiadka :razz:
Stojo - 2009-06-19, 19:37

Damianos, ja też zdawałem w kielcach ale we wrześniu 2006 i jak do tej pory jest ten sam to na 2 i tyćko tyćko gazu. I jeszcze ciekawa historia. Tydzień przed moim egzamem zdawał mój kumpel ze szkoły. Opowiadał, że koleś który miał egzamin przed nim na placu, gdy kazali mu zrobić awaryjne to rozpędził ostro do gdzieś do 60-70 (trzeba 50 ale robi się to prz 40 :wink: ) i przedni do popru i zrobił lot przez kierownice, karetka przyleciał gościa zabrali ze wstrząse mózgu a egzamin się przesunął o 3 h bo musieli naprawić gienka (proponowali im Mińska 125 ale powiedzieli że niechcą bo nie uczyli sie na takim jezdzić). Jak ja zdawałem egzam to wyświetlacz biegów nie chodził i kierwonica od tego upadku była krzywa w lewo i to ostro ale zdałem za I :cool:

[ Dodano: 2009-06-19, 19:39 ]
i tak jam mówi Tomek-88, ze sprzęgłem odpala ale na 2 bez problemów bez żadnej regulacji

Tomek-88 - 2009-06-19, 20:04

Damianos, ten gienek w kielcach nie jest wytargany, przynajmniej taki byl bo to już dwa lata. Myślę że nie bedziesz miał problemów bo akurat na kat. A to w kielcach wszyscy zdają :wink:
nicek27 - 2009-06-19, 20:15

Ja dzisiaj zdawałem na GN 250(raczej to było to). Jechałem na jedynce to strasznie szarpało. Jak masz jeszcze godziny to ucz się jeździć na 2 biegu. Ja tylko raz miałem okazje dlatego wolałem już na jedynce tak jak to się uczyłem przez kilka jazd. Na 2 jedzie się praktycznie bez gazu i do tego przyjemnie silnik nie szarpie ani troche. Co do obsługi zmieniło się to, że nie robisz całej obsługi, tylko komputer losuje ci 2 rzeczy, które masz pokazać. A co chciałem dodać do GN - kierownica jest taka dziwnie krótka, że jak dla mnie to jeździło się jak na kozie - chójowo na ósemce. Jak wyjedziesz z placu i znasz stałą trase egzaminu to już pójdzie jak smród po łydzie. Powodzenia.
Anonymous - 2009-06-19, 20:24

Jeżeli obawiasz się szarpania, to dobrym sposobem jest nieco inny chwyt manetki - łapiesz tak, żeby jeszcze chwycić przełączniki, żeby choć palcem wskazującym (albo i kciukiem w dodatku) opierać się na plastiku od przełączników. Wtedy przy skręcaniu sama ręka tak łatwo nie będzie manipulować gazem.
nicek27 - 2009-06-19, 23:16

Niby tak, ale to do końca nie działa. Jak jeździsz po ósemce zaraz się to popieprzy, bo raz się skręca w lewo raz w prawo.
Anonymous - 2009-06-19, 23:21

No właśnie z myślą o 8-mce to pisałem. Bo tylko tam może szarpać. Slalomy wszystkim gładko chyba idą przecież.
nicek27 - 2009-06-20, 00:06

Bez problemu. Nawet na 3 można. :P
Damianos - 2009-06-20, 10:38

Dzięki chłopaki :piwo: A co do kierownicy to tym co ucze sie jeździć czyli HONDA CB 250 to tam kierownica jest dopiero krutka :???: na początku to tragedia ale spoko po 10minutach. No ja na kursie śmigam ósemke na 2 biegu. A jest tak ze egzaminator mówi że ósemke trzeba przejechać na tym i tym biegu ?
nicek27 - 2009-06-20, 11:52

Nic ci nie mówi. Tylko opowiada ci to co masz zrobić po kolei.
Tomek-88 - 2009-06-20, 22:53

w kielcach jak zdawalismy z kolegami to mowili zeby 8 robic jedynką, teraz nie wiem. Uważaj na podjeździe gdy jest mokro bo jest drewniany, mi troche dupe przestawiło :twisted: na hamowaniu awarynym sie nie pierdziel gaz do oporu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group