To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - motocykl jawa 175

piotrek1416 - 2009-08-17, 13:23
Temat postu: motocykl jawa 175
Witam! w okolicy znalazlem jawe 175 http://img13.imageshack.us/i/img2334d.jpg/ jak widac motocykl jest do remontu. Jawa jest po wypadku. Ojciec mi opowiadal ze wlasciciel tego motoru udezyl w psa okolo 40 lat temu i ten motor juz pewnie stoi tyle lat. Rok to okolo 1958-1960 dokladnie nie wiem ale sie dowiem. Jawa nie ma papierow. i nasuwaja sie pytania.

1 Czy motocykl warto naprawiac (malowac czyscic, remontowac)?
2 Ile takie cos na oko wyniesie?
3 I czy dalo by sie jakos zalatwic papiery na nia?
z gory dziekuje

dublekil - 2009-08-17, 15:02

O jeździe nim możesz zapomnieć, zbyt stary, zbyt dużo roboty i napraw, no i bez papierów. Potrzebowałbyś ramy już wcześniej zarejestrowanej, bo rejestracja na zabytek to mnóstwo zachodu (o ile wogóle możliwa) i spore koszta.

Jak w większości oryginalna, to można by coś kombinować z odrestaurowaniem, ale nie są to zbyt dużo warte motorki. Wychodzi na to, że nie ma po co jej kupować :???:

jannex - 2009-08-17, 15:08

A gdzie stoi ta jawa i za ile?
Tak poza tym to chyba 250 a nie 175. Jak zalatwisz umowę to wbrew pozorom wszystko można dokręcić ale to koszt ok 600 zł + remont.

piotrek1416 - 2009-08-17, 15:40

tak tak pomylilem sie. jest to jawa 250. gdyby miala papiery to byloby swietnie. ale ludzie twierdza ze nie ma. a lewych raczej nie zalatwie

[ Dodano: 2009-08-17, 15:41 ]
i wlasnie nie wiem jak ze sprzedaza. facet twierdzi ze nie ma co sprzedawac. i czekam na wiecej fot wtedy bede dopytywal sie co i jak

Xargo - 2009-08-17, 17:17

Jeżeli właściciel jeszcze żyje to piszesz normalną umowę i zgłaszasz tylko zagubienie dowodu i masz po problemie. Gorzej jeżeli jawa jest wyrejestrowana, ale i to da się obejść mając umowę z właścicielem. Wystarczy tylko papier od rzeczoznawcy za ok. 300zł i bez problemu rejestrujesz na unikat (a nie koniecznie na zabytek!). Dodatkowo pojazdy unikatowe i zabytkowe nie muszą mieć ciągłości opłat - OC wykupujesz, gdy chcesz jeździć, a to spory plus. A patrząc na motocykl już od razu widać, że jest wart zainteresowania. Plusem jest na pewno kompletność - w takim stanie posiadając papiery na allegro mógłbyś dostać nawet 1500zł. W pełni odbudowany motocykl z dokumentami jest wart sporo więcej - w chwili obecnej nawet 4000zł, a ceny tych moto już nie spadają, także mógłbyś tylko zyskać.

[ Dodano: 2009-08-17, 17:20 ]
A i jeszcze jedno: odbudowywanie jaw to jedna z prostszych rzeczy w tym kraju. Każdą, nawet najmniejszą część można dostać zarówno w fabryce w Czechach jak i u polskiego dystrybutora w firmie Impol-Global lub przez www.jawaczesci.pl

piotrek1416 - 2009-08-17, 20:04

oto chodzi ze wlasciciel zyje ale mial wypadek tym motorem i neistety nie da sie z nim dogadac. ma problemy z glowa. oszalal po wypadku. a tutaj jak widac brakuje lapmy i tej oslony na filtr itp. juz chodzi mi po glowie ten motorrek i musze jakos sie zakrecic. gdyby byly papiery to bylo by swietnie. a tak? unikat a zabytek? na zabytek trudniej chyba zarejestrowac.
motorider7 - 2009-08-17, 20:19

piotrek1416 napisał/a:
oto chodzi ze wlasciciel zyje ale mial wypadek tym motorem i neistety nie da sie z nim dogadac. ma problemy z glowa.


W takiej sytuacji śmiem twierdzić że nie miał kasku.. Powiem ci tyle . U mnie w okolicy znajomy też miał taką jawe i powiem ci ze nie jest to bezawaryjne moto. trzeba go niestety ostro naprawiać i jeżeli zamierzasz go kupić w takim stanie jak na foto i dodatkowo kombinować z lewymi papierami to ja bym osobiście odpuścił. Naprawde nie bedzie łatwo

radek250377 - 2009-08-17, 21:26

dublekil napisał/a:
O jeździe nim możesz zapomnieć, zbyt stary, zbyt dużo roboty i napraw, no i bez papierów. Potrzebowałbyś ramy już wcześniej zarejestrowanej, bo rejestracja na zabytek to mnóstwo zachodu (o ile wogóle możliwa) i spore koszta.

Jak w większości oryginalna, to można by coś kombinować z odrestaurowaniem, ale nie są to zbyt dużo warte motorki. Wychodzi na to, że nie ma po co jej kupować :???:


Szczerze, głupoty piszesz, ta Jawa jest więcej i będzie zawsze więcej warta od twojet ETZ, nawet bez papierów. Takich Jaw nie ma zbyt wiele, i jak jest za dobrą kasę to brałbym bez zastanowienia.

piotrek1416 - 2009-08-17, 21:41

Bo wiecei chlopaki chce ja kupic bo to moze byc ciekawy motorek do remontu. moze jakos papiery bym ogarnal. ale nie wiem jakby bylo z tymi czesciami ktore trzeba wymienic. jak mowilem motorek mial 40 lat temu wypadek okolo 40 lat i zapewne tyle czasu tez stoi w tej szopie. jeszcze musze pogadac z tymi ludzmi o cenach i wszystkim

[ Dodano: 2009-08-17, 21:42 ]
na allegro te jawy nie maja zbyc wysokich cen. w tytule jest blad nei 175 a 250. jawa 250

hubertbaran - 2009-08-18, 10:13

Motocykl skończył 25lat wiec odzyskanie papierów jest małym problemem. Wartość jest nie taka znowu wysoka bo jawy były dość popularne.
Xargo - 2009-08-18, 10:41

hubertbaran napisał/a:
Wartość jest nie taka znowu wysoka bo jawy były dość popularne.


Ale to i tak tylko chwilowe. Zobaczcie jak wyglądają teraz ceny rusków - jeszcze 4 - 5 lat temu za 800zł można było mieć jeżdżące moto z papierem. Dziś za trupa, z którego idzie coś złożyć trzeba dać trochę ponad 2000zł. A z roku na rok ceny idą w górę. I to tyczy się każdego starego moto.

piotrek1416 - 2009-08-18, 11:16

boli mnie sprawa z papierami. gdyby dalo sie cos zalatwic poszedl bym do ludzi pogadal czy sprzedadza. i jeszcze jakby bylo z czescmi (tej obudowy lampy) narazie tylko widzialem obudowe lampy a reszty brak...
BeerfaN - 2009-08-18, 14:06

To jest 2-rurka, a więc 175 albo 350 z tego, co wiem.

Odpaliłem u kuzyna w zeszłym tygodniu coś takiego. Dźwięk silnika to bajka! Marzę o takim sprzęcie.

Moto ma biegi "na odwrót" czyli jedynka do góry, reszta w dół. Do tego coś w stylu automatycznego sprzęgła - używasz tylko na starcie. Konstrukcja prosta, moto piękne, dźwięk bajka...nic tylko brać i kochać!

piotrek1416 - 2009-08-18, 14:32

to jest Jawa 250. No silniczki ladnie cykaja ogladalem filmy i kiedys slyszalem u znajomego. Sprzeglo ma polautomatyczne. Jedynka ze sprzeglem a reszta bez. Ciekawe jak wyglada silnik w srodku po tylu latach stania?
BeerfaN - 2009-08-19, 15:19

Ponoć są spece, co potrafią bez sprzęgła ręcznego ruszyć - tylko na tym nożnym. To dopiero wyczucie!
adik204 - 2009-08-19, 15:25

BeerfaN napisał/a:
Ponoć są spece, co potrafią bez sprzęgła ręcznego ruszyć - tylko na tym nożnym.

Jakie tam spece. Wystarczy dobrze wyregulować sprzęgło i zamiast puszczać klamkę sprzęgła powoli, puszcza się dzwignie zmiany biegów. To samo jest w jawie 350TS.

A ta jawa to 250 jak już piotrek1416 wspomniał. I biegi są normalnie, 1 na dół reszta w góre.
Można ją wziąć chociażby żeby sobie stała - z dnia na dzień jest coraz więcej warta.

sIaj - 2009-08-19, 15:43

Tak, to jest Jawa 250 ponieważ przednie uszy trzymające silnik są przykręcane do belki ramy, tłumiki są grubsze niż w 175, inne jest opakowanie filtra powietrza, rama jest grubsza.
Biegi są odwrotnie tzn. jedynka u samej góry i nie bardzo da się to zmienić gdyż płytka zmieniacza podejdzie od nowszej Jawy (np 350) ale nie będzie się w pełni obracać, inaczej jest w przypadku 175 tam można śmiało zastosować zmieniacz od cz 487 i będzie wszystko grać.
Jeżeli masz pieniądze i naprawdę Ci się chce to warto.

rastuch - 2009-08-19, 16:10

ja miałem jawe 175 kupiłem ją w stanie takim jak ta co widnieje na foto,dałem za nia 20zł,fakt troche pracy i funduszy trzeaba było włożyć ale nie żałuje,naprawde godnie woziła mnie po polskich drogach, jeżeli masz kase i chcesz się za to zabrac to kupuj
moto fajnie basowo(jak na 2 takta)syka przyspieszenie też niczego sobie,co prawda czasem sa problemy z ładowaniem ale to idzie zrobić,a jak bedziesz chciał to dokupiszz sobie wózek od współczesnej jawy(są o wiele tańsze niż do mz ) i już bedzieszz miał fajny zaprzeg :mrgreen:
pamietam że jak zrobiłem swoja i stałem na zlocie to miałem wiecej ogladajacych i zachwycajacych się niz chłopaki na japończykach

a co do papierów to tak jak chłopaki mówia teraz po zmianach w ustawach wcale nie jeest tak trudno zarejestrowac moto bez dokumentów :piwo:

BeerfaN, 2 rury miały jawy a 1 rurke CZ i to jeszcze po stronie akumulatora więc czasem leciał na nia kwas i korodowała


Jak dla mnie kupuj,klasyk troche pracy włożysz i bedziesz miał fajne moto

adik204 - 2009-08-19, 16:46

SofCHJanek napisał/a:
Biegi są odwrotnie tzn. jedynka u samej góry i nie bardzo da się to zmienić

Skoro tak jest to zwracam honor.
Nie wiem tylko dlaczego jak jeździłem taką jawą to miała biegi normalnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group