To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - gaźnik kupic nowy czy zregenerować??

macko82 - 2009-09-14, 08:41

Ja rowniez odradzam kupno chnola chociaz zgodze sie z kolegami ze mozna trafic dobry egzemplarz jest toto lotek ja mam 2 i tylko jeden udalo sie ustawic.Jednak ostatecznie kupilem Binga 53 i nie ten motorek i spalanie ponizej 4 litrow.Kupilem zalozylem nie grzebalem w komorze plywakowej(ustawiony fabrycznie) duza oszczednosc na paliwie pozdrawiam
studefix - 2009-09-14, 16:12

focusst chyba nigdy nie jezdziłeś 150 w bardzo dobrym stanie.Według serwisówki etz 150 pali 2,4-3,6l (moja jadła 3,5- 3,7l), więc nie gadaj że jak spala ponizej 5l jest w porządku.focusst tak poza tematem ile według ciebie ma palić jawa 350 ???Pewnie dla ciebie spalanie było by niskie gdyby łykała poniżej 8l?? :lol:
peres2911 - 2009-09-14, 17:19

dobra jawa powina zjadać ok 4,5 5 literków wiem bo miałem jak orginalny jukov był to wpierdlała róznie ale nie miesciła sie w 5 l a na chińskim gazniku nie było problemu zadko kiedy go trzebabyło regulowa polecamjak cos firme WM MOTOR chińskie to czesci ale nie najgorszej jakosci
owcy2 - 2009-09-14, 17:32

Przy kupnie zestawu naprawczego (dysze i iglica) oprócz wymiarów dysz ( trzeba zwrócić uwagę na kształt iglicy (stożka) bo jak będzie inaczej wyprofilowany to dziwnie może się maszyna zachowywać. Wg mnie jeżeli pływak nie jest przebity czy inaczej uszkodzony to nie ma sensu go wymieniać, tak samo przepustnica, jeżeli gaźnik nie łapie lewego powietrza (moto samo wchodzi na obroty) to też można zostawić.

Co do wymiany gaźnika na chiński to prawdopodobnie ma on zamontowane dysze takie jak te w zestawach naprawczych (bo kto robi te wszystkie części jak nie chińczycy :wink: ).

hubertbaran - 2009-09-14, 19:45

150 nie zejdzie ze spalaniem niżej 3,5l jeśli chesz trzymać jakieś sensowane predkosci.
Qdlaty - 2009-09-14, 21:00

Hej :)

Przejechałem swoją ETZ 250 230km i spaliła mi 13 litrów. Średnie spalanie wychodzi w granicach 5.62 litra na 100 km. Całą trasę przejechaliśmy we dwójkę. Teren dość pagórkowaty, dużo stromych podjazdów, ale również dużo zjazdów z górki- oczywiście jazda po drogach o twardej powierzchni :) Teraz moje pytanie. Czy dużo czy mało spaliła, a może w sam raz :) ?
Pozdrawiam

daniel4x4 - 2009-09-15, 18:53

Spalanie można ustawić na iglicy (blaszki+ rowki ) w moim gaźniku nie mogę ustawić wolnych obrotów jak już są to po przejechaniu 10km MZ gaśnie .

Jeszcze jedno pytanko wkręciłem na maxa śrubę powietrza. Mz pracuje jakby trochę lepiej jak jest wykręcona 1,5 obrotu trudniej wyregulować obroty czy to świadczy że łapie lewe powietrze? Jak powinien prawidłowo zachowywać się silnik gdy wkręcimy powietrze na maxa?

owcy2 - 2009-09-15, 19:23

Jak wkręcisz powietrze na maxa to moto powinno zgasnąć i nie dać się odpalić łatwo. Lewe powietrze objawia się samoczynnym wzrostem obrotów (jakby sam dodawał gazu, obroty nie spadają). Wolne obroty należy regulować dopiero po nagrzaniu motocykla (ok 5-10km jazdy wystarczy żeby się nagrzał)
Tomek21 - 2009-09-16, 12:26

Daniel4x4 ja miałem podobnie jak ty też nie mogłem ustawic wolnych obrotów.. jak chcesz to sprubuj zmienic ten zaworek co zamyka i otwiera paliwo: http://img269.imageshack....49/41255746.jpg ustaw poziom pływaka, wyczyść dysze posmaruj cienko uszczelke silikonem i skręć mi pomogło :!:
mczmok - 2009-09-16, 14:13

Dla mnie dużo spaliła.
2 lata temu beskid żywiecki , Słowacja, Czechy , salmopol w 2 ososby ok 160 kg śrdnie spalanie trochę powyżej 4 l z pewością nie przekroczyła 4.5
Jeszcze raz powtarzam za kolegami

ŻE NAJWAŻNIEJSZĄ RZECZĄ POZA ZUŻYCIEM GAŹNIKA JEST JEGO REGULACJA !!!




Qdlaty napisał/a:
Hej :)

Przejechałem swoją ETZ 250 230km i spaliła mi 13 litrów. Średnie spalanie wychodzi w granicach 5.62 litra na 100 km. Całą trasę przejechaliśmy we dwójkę. Teren dość pagórkowaty, dużo stromych podjazdów, ale również dużo zjazdów z górki- oczywiście jazda po drogach o twardej powierzchni :) Teraz moje pytanie. Czy dużo czy mało spaliła, a może w sam raz :) ?
Pozdrawiam

owcy2 - 2009-09-16, 15:39

Mi 251 pali 5-6 l/100km w jeździe mieszanej i myślę że tak ma palić, w trasie może poniżej 5 można zejść ale przy dzisiejszym natężeniu ruchu to raczej mało prawdopodobne.
krzysiek920707 - 2011-06-07, 16:07

witam odświeżam temat,czy warto kupić ten zestaw naprawczy: http://allegro.pl/etz-mz-...1633571838.html do gaźnika 30N2-5 albo ten http://allegro.pl/zestaw-...1654344773.html do gaźnika 30N3-1 czy lepiej poszukać starego gaźnika w dobrym stanie,tak się składa że posiadam oba modele tych gaźników ale dysze w nich są tak pochlastane że aż żal patrzeć,nie można odczytać rozmiaru dysz,pasowałby wymienić,czekam na waszą opinię,pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: 2011-06-07, 16:10 ]
sorki podałem link do zestawu do MZ 150 a chodzi mi do MZ 250 ETZ http://allegro.pl/mz-etz-...1655158418.html

ETZ_PRORIDER - 2011-06-08, 00:18

G**** warty jak każdy inny na allegro
mellon - 2011-08-04, 23:38

Allegro ma sporo do zaoferowania jeśli wiemy gdzie szukać. Kupiłem na allegro gaźnik BVF 30N3-1 do etz z przeznaczeniem do mz es 250/2 (oczywiście przeróbka i spawanie kolanka itp) Cena ok 200 zł. Czyli dobra alternatywa pomiędzy ,,bingami'' a tymi lepionymi po 70zł. Mzka pięknie pracuje i doskonale wkręca się w obroty. Szukajmy a znajdziemy.
Giemza - 2017-06-07, 18:10

Odgrzewam kotleta.
Kupował ktoś dzisiejszy zamiennik do ETZ 251?

http://allegro.pl/kniazw-...6744848379.html

http://allegro.pl/mz-etz-...7.html#imglayer

Sądzę że ten od 4motor może być dobry, tylko ciekaw jestem czy ktoś ma coś takiego u siebie i warto zaryzykować. Nie stać mnie na binga dlatego pomyślałem że jak nie dorwę ori zestawu regeneracyjnego do gaźnika to lepiej kupić taki nowy?

jannex - 2017-06-07, 19:48

Ani ten ani ten.
http://allegro.pl/gaznik-...6598507893.html
Mam ten gaźnik w Mz Ts 250, działa bez problemu.

herrq666 - 2017-06-07, 19:57

Mam ten co jannex w ts z silnikiem 251, działa jak powinien, tylko trzeba od razu zdjąć pokrywkę i skontrolować. U mnie był do wymiany zaworek iglicowy bo miał za małą dyszę i nie dał rady napełniać gaźnika, pozatym wszystkie dysze były poodkręcane.
mar09 - 2017-06-07, 22:00

Już kilka lat minęło ale bodajże dwie osoby przywiozły mi od P. Nastaja właśnie nowe 30N3-1 na odpal świeżo wyremontowanego silnika. Kręciłem nosem, że to shit ale efekt był zupełnie odwrotny :piwo:
Giemza - 2017-06-07, 22:01

Biore ten MZA właśnie gadałem z użytkownikiem takiego gaźnika, odpalał przy mnie 250tke i chodzi jak należy bardzo ładnie.
ETZ_PRORIDER - 2017-06-07, 22:40

Chętnie się dowiem, jak się sprawuje :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group