To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - gaźnik kupic nowy czy zregenerować??

Marcin W. - 2017-06-07, 21:46

Giemza, zapytaj czy coś zmieniał w nim bo gadałem z kimś z forum który kupił ten gaźnik i musiał zmienić dysze na DDR po tych zabiegach dało się go używać... :piwo:
Giemza - 2017-06-07, 22:04

Nie, założył i nic nie kręcił i naprawdę 250tka chodzi jak trzeba.
jannex - 2017-06-07, 22:17

Jeśli chodzi o mnie to odcinam się zupełnie od współczesnych 30n3-1, ja sprawdziłem kopię 30n2-4 i działa jak powinna. Ale żeby zminimalizować ryzyko wpadki to polecam kupić gdzieś w okolicy.
Milicyjny - 2017-06-08, 12:12

Zapytam troszkę z innej beczki.
Czy ktoś regenerował gaźnik MZtki w tym zakładzie w Puszczykowie?

http://reges.pl/gaznikikontakt.htm

halcik - 2017-06-08, 12:48

Parę lat wstecz mi tam odmówili regeneracji. Ja zdecydowałem się zrobić u jednego z forumowiczów, ale aż wstyd przyznać nawet jeszcze go nie zamontowałem. W moim przypadku regenerowany był tylko luz na przepustnicy i uszczelnienie elementu prowadzącego przepustnicę w 250/2
Martini55 - 2017-06-08, 13:16

A ile można dostać za oryginalny gaźnik w bardzo dobrym stanie do etz251?
dario81 - 2017-06-08, 17:15

Ja dałem za oryginalny do ETZ 125 BVF 22N2-1 - 400zł w Stazecie nówka z magazynów DDR.
LETNIK24 - 2017-06-09, 20:31

Część,mam nówkę gaźnik ddr do 251 propozycje proszę składać na priv jak jest ktoś chętny nabyc
Bajbus16 - 2017-06-09, 21:49

Milicyjny, W ubiegłym roku w Październiku ten gość z Puszczykowa regenerował mi gaźnik BVF 28,5 KN 1-1 do mojej Jaskółki. zrobił szlif miejsca, gdzie porusza się przepustnica. Dorobił nową iglice, przepustnicę, oraz nową reperaturkę i nową dyszę główną 105 i także na moją prośbę dyszę 80 na której jeżdżę. Dorobił nową nakrętkę i wszystkie śrubki regulacyjne. Jestem bardzo zadowolony z jego pracy. Czekałem trzy miesiące, bo taki miał nawał pracy. Jeszcze dopowiem, maja jaskółka przedtem paliła mi w granicach 5l/100km. Dziś przy dyszy 80 pali mi około 4l/100km. Jeśli chodzi o moc, to jakoś nie widzę różnicy.
Jedno co musiałem poprawić, to silnik jakoś tak dziwnie pracował na wolnych obrotach. Gościu w środku gaźnika daje uszczelkę z preszpanu i to ona jest za twarda a słaby gwint reperaturki nie potrafi jej dociągnąć a zatem brak uszczelnienia. Wymiana na zwykłą z brystolu załatwiło sprawę.

starszy-mz-4 - 2017-06-09, 21:58

Witam.Bajbus16 można wiedzieć ile ta usługa kosztowała.
Bajbus16 - 2017-06-11, 16:27

starszy-mz-4, 250zł.
starszy-mz-4 - 2017-06-11, 18:12

Witam.Bajbus16 Dzięki za informację. :piwo:
Giemza - 2017-06-15, 21:59

Kupiłem ten gaźnik od 4motor, założyłem do ETZ i nie regulowałem nic, silnik chodzi bardzo dobrze, szlif na JaroMocie :grin: tłumik ori i 251 ma kopa i ładnie idzie w obroty, odpala bez problemu bez odkręcania manetki oraz trzyma 1100 obrotów. Mogę go śmiało polecić, narazie zrobiłem ze 150km ale wszystko jest w należytym porządku :piwo:
wojtek.mz - 2017-06-15, 22:17

Giemza napisał/a:
narazie zrobiłem ze 150km ale wszystko jest w należytym porządku
zrobisz z 15000km to napisz :piwo:
Giemza - 2017-06-15, 23:08

wojtek.mz napisał/a:
zrobisz z 15000km to napisz


Teraz jak ma kopa to nie bedzie trzeba długo czekać :twisted:

Milicyjny - 2017-06-16, 11:05

Bajbus16 napisał/a:
Milicyjny, W ubiegłym roku w Październiku ten gość z Puszczykowa regenerował mi gaźnik BVF 28,5 KN 1-1 do mojej Jaskółki. zrobił szlif miejsca, gdzie porusza się przepustnica. Dorobił nową iglice, przepustnicę, oraz nową reperaturkę i nową dyszę główną 105 i także na moją prośbę dyszę 80 na której jeżdżę. Dorobił nową nakrętkę i wszystkie śrubki regulacyjne. Jestem bardzo zadowolony z jego pracy. Czekałem trzy miesiące, bo taki miał nawał pracy. Jeszcze dopowiem, maja jaskółka przedtem paliła mi w granicach 5l/100km. Dziś przy dyszy 80 pali mi około 4l/100km. Jeśli chodzi o moc, to jakoś nie widzę różnicy.
Jedno co musiałem poprawić, to silnik jakoś tak dziwnie pracował na wolnych obrotach. Gościu w środku gaźnika daje uszczelkę z preszpanu i to ona jest za twarda a słaby gwint reperaturki nie potrafi jej dociągnąć a zatem brak uszczelnienia. Wymiana na zwykłą z brystolu załatwiło sprawę.


Dzięki za info, przy okazji podeślę mu gaźnik do ETZtki,zobaczymy efekt.

ETZ_PRORIDER - 2017-06-16, 20:49

Giemza, Masz już złożone silnik po szlifie?
wojtek.mz - 2017-06-18, 21:48

Giemza, Na tym gaźniku nowym zatarłeś ?
Savik - 2017-08-25, 12:34

W najbliższych dniach rozwieję wszystkie Wasze (i moje) wątpliwości, co do zestawu naprawczego gaźnika. Kupiłem takowy, wymieniłem wszystkie dysze i śruby regulacyjne. Tłoczek ssania, przepustnicę z iglicą zostawiłem oryginał. Na chwile obecną po zrobieniu 800km spalanie wyszło w granicy 5l/100km dając opór ale miałem źle ustawiony zapłon (koło 5k obr przerywała, xle ustawiona przerwa na platynkach) oraz starą świecę, która dawała słabą iskrę. Będę robił trasę 1700km to będę mógł coś powiedzieć na temat spalania. Na starych dyszach nie mogłem ustawić biegu jałowego (nie znam historii gaźnika). Na opakowaniu dysz było napisane ken-tse, czyli jakaś china, niby ładnie wyglądająca. Zapłon będzie za chwilę od Siaja bezstykowy, nowa świeca, przewód WN, obciążenie bagażem, prędkość 90-100 planuje utrzymywać. Po ustawieniu platynek katalogowo silnik pali od kopa, utrzymuje 1200obr i nie ma problemu z przerywaniem ale w trasie nie testowałem. Test odbędzie się na nowym zapłonie. Cierpliwości :) Myślę, że 1700km coś powiedzą na temat zestawu naprawczego
WiesiekS - 2017-11-13, 22:10

Jaki jest sens regnerować gaźnik do MZ, który kosztuje na chociażby Gomoto 65 zł? - https://gmoto.pl/gazniki-motocyklowe,204/ ? Moim zdaniem problem i pętla wydatków wielu pasjonatów polega na tym, że staramy się regnerować prawie, że wszystko po 10 razy, a potem stale nam się to rozpada i sytuacja się powstarza, dla mnie troszkę bez sensu, ale jak kto woli.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group