To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - róznica miedzy zwykłem silnikiem wsk 175 a wiatrem

peres2911 - 2009-10-15, 22:04
Temat postu: róznica miedzy zwykłem silnikiem wsk 175 a wiatrem
Chlopaki mam pytanie czym sie róznił silnik zwykłej wski 4 a czym był silnik wsk 4 tzw wiatr bo gadajac dzis z człowiekiem starsej daty zachwalał silnik wiatrwski jako bardzo niezawodny i zastanowiłem sie jaka moze byc róznica jak z wieszchu bynajmiej ja nie dostrzegam zadnej róznicy
Gacy251 - 2009-10-15, 22:32

wiatr ma mocniejszą skrzynie niż zwykła 4 tak słyszałem od większosci kolegów którzy mieli wiatr y :razz:

[ Dodano: 2009-10-15, 22:33 ]
i chyba tą zębatke co jest na wale nie miały na klin tylko na wieloklin :twisted:

bartek2801 - 2009-10-16, 09:12

w skrzyni to nie wiem czy były jakieś róznice ale główną zmianą i chyba zaletą silnika wiatr jest zapłon na koło magnesowe i cewki pod nim (tak jak w wsk 125) a jak wiadomo dawniej były problemy z akumulatorem który był potrzebny do zwykłego silnika.Moim zdaniem właśnie brak akumulatora i przeróbki instalacji tak aby wsk paliła bez niego sprawiły że ludzie uważali ten silnik za nieudany
hubertbaran - 2009-10-16, 11:59

Wiatr to kaszana straszna tak naprawde;] skrzynia z gorszymi wodzikami. Do tego dochodzi zapłon z wsk 125(średniowiecze). Dopiero WSK 175 miały osiagi niestety materiały użyte do produkcji silnika były juz gorsze.
Leyek - 2009-10-16, 12:45

hubertbaran napisał/a:
Wiatr to kaszana straszna tak naprawde;] skrzynia z gorszymi wodzikami. Do tego dochodzi zapłon z wsk 125(średniowiecze). Dopiero WSK 175 miały osiagi niestety materiały użyte do produkcji silnika były juz gorsze.


Dodam jeszcze, że silnik WSK 175 zaprojektowany był zupelnie inaczej niż wyglądał po wyprodukowaniu. Bodajże miał mieć inny gaźnik, łożysko igiełkowe głowki korbowodu, inny zapłon i moc prawie jeszcze raz wieksza. Niestety polskie zakłady nie miały pieniędzy na produkcje takiego silnika dlatego uderzyli w produkcję tanszego (gorszego) silnika.

hubertbaran - 2009-10-16, 13:01

Silnik ten odpoczątku zaprojektowany był do sportu.
carlos84 - 2009-10-16, 15:49

miał inne przełożenia skrzyni biegów(dłuższe biegi),i konstrukcja wyciskacza sprzęgła była inna,łożysko korbowodu inne,posiadał wnękę pod rozrusznik,był montowany w shl m11 wiatr,shl m17 gazela i we wczesnych wsk 175
jak chcesz to ci mogę fotki podesłać różnic tych silników

peres2911 - 2009-10-16, 16:21

tsk x ciekawosci pytam
intr - 2009-10-16, 16:23

http://motocykle.svasti.o....org/wsk175.htm

najlepsze co na tej stronie znalazlem:

Cytat:
Trwałość motocykla M21W2 i jego odmian w średnich warunkach eksploatacji wynosi 30000 km przebiegu. Oznacza to, że zużycie podstawowych zespołów motocykla jest mniejsze od dopuszczalnych i nie zachodzi konieczność wymiany lub regeneracji podstawowych zespołów i części, jak rama, zawieszenie, koła; a silnik nie wymaga demontażu i wymiany głównych zespołów, jak wał korbowy, tłok,cylinder, skrzynia biegów.


:DD

Po prostu żal, bo tekst pewnie pochodzi z jakiś firmowych dokumentów... Opakować kupa w różowy papierek to w polsce potrafili wtedy najlepiej :lol:

czochu - 2009-10-16, 18:59

luknij na www.wueska.pl tam znajdziesz odpowiedź bardzo dokładną
peres2911 - 2009-10-18, 17:26

a moze ktos sam od siebie zaspokoil by moja ciekawośc patrałem na tym forum ale nic konkretnego nie znalazłem dotyczecoego zmian w konstrucjachsilników moze znajdzie jakis stary praktyk i mi powie>
carlos84 - 2009-10-18, 19:00

wiatr to tylko nazwa rodziny silników,pochodzi od nazwiska twórcy tz inż Wiesława Wiatraka.z biegiem czasu silniki te były modernizowane(ulepszane).Modernizacje te głównie dotyczyły kształtu karterów(wnęka pod rozrusznik),wycisk sprzęgła,przełożenia skrzyni biegów,zapłon(iskrownikowy lub bateryjny i tu 6 lub 12V),gażnik,łożysko korbowodu i sam wał itd


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group