To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - Amortyzatory Tył

Wolf - 2010-01-20, 16:11
Temat postu: Amortyzatory Tył
Chciałbym poznać opinię tejże części oczywiście nowych,ponieważ regeneracja starych jest upierdliwa ze względu na brak części i pytanie jak się sprawują te nówki? znośnie? czy coś po kupnie trzeba przy nich zrobić? ,szukam opinii ponieważ wraz z kumplem robimy maszyny na zicher i pomysł był taki by nie regenerować a kupić nowe i tyle.
Patrick345 - 2010-01-20, 18:33

http://www.allegro.pl/sea...=Mozilla-search Które z tych byście wybrali?
Gustlik - 2010-01-20, 18:36

http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html ja bym brał te :lol:
Wolf - 2010-01-20, 19:03

No np. albo te: http://www.allegro.pl/ite...phy_niemcy.html

Chodzi mi głównie o opinie w użytkowania czy szybko zaczynają ciec czy też łapki się urywają,bo jeśli byłoby znośnie to bym zastanowił się nad zakupem ale wpierw wole zapytać. :piwo:

Gustlik - 2010-01-20, 19:08

Wolfiq, ten pankracy to podobno inny towar wysyła niż na fotkach :lol:
Wolf - 2010-01-20, 22:07

Nawet jakbyście mi polecili amorków od panakracego to i tak bym od niego nie kupił,gość mnie w bambuko zrobił z Bingiem i za to go nie lubię,to jednak jak,te nówki są coś warte?.
kosior30 - 2010-01-21, 01:45

Ja gadałem kiedyś z kimś z forum - nie pamiętam już z kim - i widziałem w jego MZ takie ---> http://www.allegro.pl/ite...hrom_tulej.html

Różnią się wyglądem od org, ale ponoć sprawują się bardzo dobrze.

Wolf - 2010-01-22, 09:08

Będę musiał się ostro zastanowić bo trochę odbiegają od oryginału ale za to 5 stopni regulacji,no cóż zobaczymy później,dzięki za chociaż trochę opinii :razz:
kosior30 - 2010-01-23, 00:37

Już wiem. Rozmawiałem z mczmokiem, on ma w swojej etce te amorki. http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/17508 Trochę kiepsko widać na tych zdjęciach, ale naprawdę klawo wyglądają na motocyklu.
Patrick345 - 2010-01-23, 19:48

Może podzielisz się informacjami
kosior30 - 2010-01-24, 01:54

Patrick345, patrz mój poprzedni post.

Wolfiq, co do tej 5-stopniowej regulacji, to myślę, że i tak będziesz korzystał tylko ze skrajnych ustawień, bo wydaje mi się, że różnica pomiędzy poszczególnymi sąsiadującymi ze sobą "zapadkami" nie jest aż tak duża, żebyś odczuł znaczącą zmianę.

Dekoj - 2010-01-24, 13:04

http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html amortyzatory ładne ale nienaturalnie twarde nawet na miekkim ustawieniu. Trzeba dorabiać gumę do górnego mocowania, bo oryginalna nie pasuje.

Jeśli chodzi o http://www.allegro.pl/ite...wane_chrom.html
w tych amortyzatorach nie ma rozróżnienia na prawy/lewy, "rączki" obracają się w tą samą stronę. Przy ustawieniu sztywności z jednej strony rączka jest skierowana na przód moto z drugiej w tył co trochę dziwnie wygląda.

Do regeneracji tylnych amortyzatorów wystarcza najczęściej tylko kupno dwóch uszczelniaczy i polerka pręta + nowy olej do amortyzatorów.

tomasz102 - 2010-01-24, 15:24

kosior30 napisał/a:
uż wiem. Rozmawiałem z mczmokiem, on ma w swojej etce te amorki. http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/17508 Trochę kiepsko widać na tych zdjęciach, ale naprawdę klawo wyglądają na motocyklu.


uwierz mi że amortyzator nie jest po to żeby wyglądał klawo..... :???:

źródło: wikipedia.org

Cytat:
W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach

mczmok - 2010-01-24, 22:12

Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.

Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...

ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!

[ Dodano: 2010-01-24, 22:12 ]
Zakładając te amortyzatory zauważyłem różnicę w tłumieniu z orginalnymi które regenerowałem juz kilka razy jednakże ich tłumienie po ostatnich szczątkowych regeneracjach - tylko uszczelnienia ponieważ wkładów juz nie można kupić-było mizerne objawiało się to tym że stopka boczna na dziurach potrafiła się otworzyć.
Po wymianie drgania na dziurach się zmniejszyły zdecydowanie jednakże zawieszenie jest "twardsze" co przymojej wadzie kręgosłupa nie jest wskazane.
Zrobiłem na nich ok 7.000 km żadnych wycieków czy zmiany sposobu tłumienia.

Ponieważ mam conajmniej 2 komplety orgianlnych amorów z odnowionymi chromami zastanawia się nad ich regeneracją u tokarza z tym że kosz regeneracji może być większy niż nowych...

ale kilka dni znalazłem nowszą ich wersję na allegro
http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html
bardziej przypominają orginały...
a cena za komplet powiedziałbym bardzo dobra !!!

[ Dodano: 2010-01-24, 22:20 ]
Zapomniałem dodac iż zamieniłem sprężyny na orginalne chyba są mieksze oraz zamiast tulejki gumowej u góry która jest zbyt gruba i nie wchodzi zastosowałem prosty patent w postaci nawinięcia kilku zwoji taśmy skota tak aby nie było luzu do dzisiaj nie zauważyłem żadnych problemów.

sugr - 2010-01-24, 22:40

a chłopaky kiedy w ogole poznac ze amor jest do wymiany? jezdzimy do oporu az zacznie olej ciec czy kiedy sie zmienia?
saska251 - 2010-01-24, 22:50

jak traci swoje wlasciwości - czyli przestaje tłumić

poznajemy to po tym, że jak zaczniemy skakać dupskiem po siedzeniu, to moto "podskakuje". prawidłowo powinno się po ugięciu powoli unieść

kosior30 - 2010-01-26, 00:27

tomasz102, zobacz najpierw co Wolfiq napisał w poście poprzednim, co ja napisałem w jeszcze wcześniejszym poście i z czego mogło wynikać to, że tak napisałem, a nie cytujesz jakieś zupełnie niepotrzebne i oczywiste rzeczy z wiki próbując mnie ośmieszyć...joke Ci się nie udał...
Dekoj - 2010-01-26, 22:28

W tych nowych amortyzatorach przeraza mnie jedno ;) Spawy mocowań, wyglądają jakby były smarknięte przez pana Fredzia.
Nie podoba mi się też za bardzo wykonczenie górnego pierścienia oporowego sprężyn w oryginale czarne wstawki z tworzywa wyglądały wg mnie o niebo lepiej.

mczmok, dzięki za opinię, przekonałeś mnie bardziej do tych amortyzatorów.
Te z linku powinny pasować w górne mocowanie z oryginalnymi gumami, są niestety uniwersalne bez rozróżnienia Prawy/Lewy dźwignie obracają się w tą samą stronę jak już pisałem wcześniej.

Patrick345 - 2010-01-26, 22:33

http://allegro.pl/item878...wane_chrom.html

Polecacie?

Wolf - 2010-01-27, 09:14

Witam,dziękuje Mczmokowi który postarał się o opinię amorków z 5 stopniową regulacją, jednakże bardziej interesują mnie te z łapkami, Dekoj wspomniał iż nie ma rozróżnienia na lewy/prawy amor i przy identycznym napięciu sprężyn jedna łapka jest z tyłu druga z przodu zdeka lipa, bo takie coś nie bardzo mi pasuje, ja przynajmniej zdecydowałem i zacznę robić regenerację swoich starych amortyzatorów na dobrych uszczelniaczach, za dniach będę denerwował ludzi ze sklepu z uszczelniaczami by zamówili mi pod dwie sztuki corteco 10x20x7 i 10x19x7 Wtedy myślę że ten tłoczek będzie zrobiony na zicher i będzie jako takie tłumienie.
PS. Patrząc na allegro zahaczyłem jeszcze o te amorki :smile: http://allegro.pl/item873...al_enfield.html może kiedyś...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group