To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Zwarcie ETZ 250

lukaszek085 - 2010-01-20, 21:54
Temat postu: Zwarcie ETZ 250
Otóż mam taki problem iż odpalę swoja maszynę jest wszystko ok ale kiedy zapale światło jest buuuu ładowanie jest wporzadku wiec to chyba jakies zwarcie tylko gdzie ;] prosze o pomoc:) Z góry dziekuje
Patrick345 - 2010-01-20, 22:00

Aqu sprawdź
lukaszek085 - 2010-01-20, 22:01

aqu jest dobry ladowanie oki cacy chyba mam gdzies zwarcie tylko gdzie to jest pytanie;]
sIaj - 2010-01-20, 22:04

Tylko kiedy włączysz światła?
lukaszek085 - 2010-01-21, 20:58

tak tak tylko wtedy odpale jest oki a kiedy tylko włacze swiatla gasnie ;]
Krycha - 2010-01-21, 21:07

Ja stawiam na złą lub zużyta swiece....
KilleRart - 2010-01-21, 21:40

Miałem dokładnie to samo idyntycznie no, ale przyczyn może być wiele. U mnie było zwarcie w instalacji przy jednym z zegarów (liczników).
Rufusetz150e - 2010-02-07, 22:31

najczesciej w zegarach mz tworzy sie zwarcie, kilka razy spotkałem się z takim przypadkiem
Marcin W. - 2010-02-09, 02:01

Witam
Przy zwarciu wywaliło by mu bezpieczniki myślę ze ma pozamieniane przewody w stacyjce(gaszenie w pozycji świateł) lub listwie zaciskowej w lampie....POZDRO

Seba_830 - 2016-08-30, 18:54

Witam! Temat o zwarciu w etz 250, także napiszę i ja z jaką zagwozdką się napotkałem w pewnym, dodam nie swoim egzemplarzu, otóż facetowi wylała się maź z cewki WN i zaczął gotować akumulator, zapewne spalił by się też bezpiecznik od minusa, ale puszka jest trochę rozwalona i minus jest złączony na stałe, bezpiecznik plusowy cały. Wziąłem się za sprawdzanie, odłączyłem w puszcze bezpieczników kabel plusowy który idzie do stacyjki, nie pomogło, następnie to samo zrobiłem z przewodami które idą do cewki WN itp. , mówiąc krótko w puszce zostały tylko przewody od wzbudzenia, minusowy i ten idący do prostownika, efekt ten sam. Pomogło dopiero odpięcie przewodu z zasilaniem do wspomnianego prostownika, wpiąłem więc wszystkie kable oprócz tego od prostownika i zwarcia nie ma. Podejrzenie padło więc na prostownik, odpiąłem przewody U,V,W i ten idący do regulatora ale nie pomogło. Po przeanalizowaniu schematu stwierdziłem, że pewnie któraś dioda puszcza w dwie strony i płynie prąd do masy. Facet kupił drugi prostownik, podłączyłem i dalej to samo, ewidentnie pojawia się prąd na przewodzie idącym od prostownika do masy. Wziąłem te dwa prostowniki do domu aby sprawdzić multimetrem przejście pomiędzy D- i D+, brzęczyk nie zapiszczał. Dla pewności wziąłem prostownik do ładowania akumulatora i podłączyłem zacisk dodatni do D+, a ujemny do D-, zwarcia nie ma. Na tym skończyły mi się pomysły co może być, poratujcie :wink:
ETZ_PRORIDER - 2016-08-30, 22:08

Sprawdź porządnie prostownik, cudów nie ma. Zwarcie się pojawia, jak podłączasz plus akumulatora do zacisku D+ prostownika tak? to masz ewidentnie przestrzelone diody. Jaki tam masz regulator? jak mechaniczny to może robić takie zwarcia.
Seba_830 - 2016-08-31, 08:04

Cytat:
Zwarcie się pojawia, jak podłączasz plus akumulatora do zacisku D+ prostownika tak?


Dokładnie tak, odkręcałem punkt masowy pod siedzieniem i po dotknięciu przewodem D- do masy iskrzy. Wiem, że wygląda to na przestrzelone diody, ale dziwne jest to, że gdy sprawdzałem go na stole podpinając prąd to zwarcia nie ma. Napiszę od razu, że przewód D+ nie dotyka do masy.

ETZ_PRORIDER - 2016-08-31, 08:22

A czy pomiędzy płytami D+ a D- nie ma czasem zwarcia w postaci jakiegoś elementu metalowego np nakrętki? miałem takie fiksy kiedyś :-)
Seba_830 - 2016-08-31, 12:12

Nic nie widać, na jednym i drugim prostowniku to samo.
ETZ_PRORIDER - 2016-09-01, 00:16

A skąd pewność, że drugi prostownik masz sprawny?
Seba_830 - 2016-09-01, 07:59

Pewności nie mam żadnej, ale tak jak pisałem, przejścia pomiędzy D-, a D+ nie ma przynajmniej miernik tak pokazuje , dodatkowo jak wcześniej napisałem po podłączeniu prostowniki do ładowania akumulatora zwarcia nie ma. Sprawdzę jeszcze w innej mz te prostowniki.
ETek - 2016-09-02, 21:12

Miernik może nie pokazać , dioda może przepuszczać dopiero jak dostanie troszkę prądu. Odłączałeś D- od diod i wtedy sprawdzać czy zwary nie ma ? A jaką wartość ma bezpiecznik na plusie aqu ? Ja u siebie też mam masę pod ramę i tylko plus po bezpieczniku i jest dobrze , przy zwarciu zawsze bezpiecznik przepala.
Seba_830 - 2016-09-02, 21:40

Prostowniki sprawdzałem w innej mz i oba są dobre, bezpiecznik na plusie taki jak ma być, czyli 16 A. Jutro pojadę i przejrzę jeszcze raz instalację.
ETZ_PRORIDER - 2016-09-02, 21:56

A dowiemy się jaki masz regulator?
Seba_830 - 2016-09-02, 22:21

Oczywiście :mrgreen: , regulator elektroniczny, także ten powód odpada.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group