4 koła - silnik fiat 126p
mareczek - 2010-01-26, 16:44 Temat postu: silnik fiat 126p Witam wszystkich!
Mam pytanie,mianowicie:
znalazłem silnik od malucha(z calym osprzętem),jest on oczywiście wymontowany z samochodu.
Chciałbym go odpalić w takim stanie-jak się za to zabrać.?Na pewno podłączę wężyk i butelkę z benzyną pod pompkę paliwa.Niestety nie wiem do końca co z akumulatorem:minus na masę a + pod cewkę zapłonową?No i oczywiscie osobny kabel od + na rozrusznik?
Błądzę?
Proszę o pomoc:)
Proszę wybaczyć jeśli poziom pytania was obraża,ale przyznaję się bez bicia że jestem zielony w temacie
Magic - 2010-01-26, 17:06
ja bym zaczął od zamocowania go dobrze gdzieś bo jak wiadomo gładko to on nie pracuje
saska251 - 2010-01-26, 17:21
podłączasz + pod cewkę
dodatkowym kablem z plusem wysterujesz rozrusznik
+ do cewki najlepiej puść przez przełącznik, którym będziesz mógł łatwo wyłaączyć silnik w razie "W"
i koniecznie zamontuj kamerę
[ Dodano: 2010-01-26, 17:21 ]
minus na mase oczywiście
ETZ_PRORIDER - 2010-01-26, 17:23
i paliwo zasilanie i powrot koniecznie wiem co to znaczy bo sam mam taki silnik i zbudowalem gokarta
mareczek - 2010-01-26, 17:25
saska251, dzieki bardzo o to chodziło
a takie pytanie poboczne:taki schemat podłaczenia na szybko,mogę dostosować też do innego silnika np od 125P?
ETZ_PRORIDER - 2010-01-26, 17:57
tam jest juz wiecej technologi z zaplonem i rozrusznikiem ale mysle ze tez da rade i wlacz do tego jeszcze uklad chlodzenia ;P
kosior30 - 2010-01-27, 01:33
Koniecznie przytwierdź solidnie czym silnik do podłoża! Kiedyś z kumplem wyjmowałem silnik z komara, a że nam się zachciało odpalać, to położyliśmy go na stół warsztatowy i ręką odpaliliśmy...tyle tylko, że zapomnieliśmy o tym, że przepustnica była już wyjęta..więc silnik od razu wszedł na max obroty, my obaj wystraszeni puściliśmy go, a ten zaczął tak skakać, że w efekcie spadł na podłogę i pękł jeden dekiel Wyobraź sobie więc co może narobić 13x większej pojemności silnik
toffic - 2010-01-27, 08:42
silnik z malacza nie będzie skakał pod warunkiem, że nie będzie chodził na biegu jałowym, wystarczy ssanie zaciagnąć albo lekko przepustnice podstawić i już
P.S. kiedyś odpalałem VR6 na podłodze, ani drgnie bydle tak równo chodzi
saska251 - 2010-01-27, 08:44
ty no, gdzie VR6, a gdzie 126
mareczek - 2010-01-27, 12:51
a jeszcze zapytam:)
silnik nazwijmy to od samochodów zachodnich,ale starszych(np renault 19, jakies kadety,stare VW)one mają też taką cewkę zapłonową jak maluch?Chyba nie,jak je odpalać na sucho,jak podłączyć do nich aku?
Pytanie z czystej ciekawości,pozdrawiam serdecznie
saska251 - 2010-01-27, 13:12
wszystko sie da odpalić na podłodze. im mniej elektroniki w silniku tym lepiej. jeśli nie ma kompa, elektronicznie sterowanego gaxnika, innych bajerów - tylko normalną cewke i przerywacz, to proste. Jesli jest elektrniczny zapłon, no to dodatkowo trzeba podpiąc moduł etc..
mareczek - 2010-01-27, 13:51
No własnie chodzi mi o takie silniki, które mają elektroniczny zapłon.Wtedy gdzie mam podpiąc + akumulatora?
toffic - 2010-01-27, 16:29
najczęściej też na cewke a oprócz tego do zasilania modułu, ECU, wtrysków itp itp
kosior30 - 2010-01-28, 00:10
Plus podpinasz zazwyczaj do:
* elektromagnes rozrusznika
* główny styk wirnika rozrusznika (koniecznie gruby przewód!)
* do cewki zapłonowej - pod zacisk oznaczony jako "15"
* jeśli jest wyposażony w prosty moduł zapłonu elektronicznego (jak np maluch czy Favorit) to również do zacisku "15" na tym module
* jeśli gaźnikowiec, to jeszcze trzeba pamiętać o elektromagnetycznym zaworze w gaźniku
|
|
|