To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - mocowanie czujnika stopu tylnego koła

Zimny_5 - 2010-03-18, 19:41

Oryginalnie w 251 mocowane to było koło akumulatora natomiast linka szła do takiego prętu od stópki hamowania. Tu zdjęcie tylko takie miałem na kompie
kaze_k - 2010-03-18, 19:43

http://img176.imageshack....37/dsci0596.jpg
Tak mam to rozwiązane przy swojej etce. Tylko muszę jakimś cienkim drucikiem przymocować sprężynę i będzie git. Z tym jak widać czujnik nie oryginalny.

czochu - 2010-03-18, 19:44

ja mam taki czujnik w 251 , wczepia sie go w półke od akumulatora (jesli masz rame w której był mocowany taki czujnik to w miejscu gdzie masz akumulator od strony koła tylnego powinieneś mieć taki otwór w który wkładaz ten czujnik) potem prowadzi sie od niego (ja mam tak zrobione) drut cienki aby sie nie wyginał w ruskie osiem tylko zeby był mało podatny na wyginanie, i mocuje sie go do pedału hamulca (i tu jesli masz stopke od hamulca etz 150 bądź 251 to odchodzi od niego taki jakby kawałek pręta, bolca który ma rowek i na którym zaczepia się drugi koniec dutu) automat stopu sie reguluje bo ma gwint na plastiku , jak kupisz to zobaczysz
bartek2801 - 2010-03-18, 19:48

oryginalnie w 150/251 ten czujnik był mocowany w specialnym mocowaniu poniż akumulatora i tą sprężynką połączony z dzwignią chamulca,w 250 oryginalny czujnik jest zamontowany w bębnie tylniego koła, możesz wymyślić jakieś mocowanie go po lewej stronie tam gdzie jest pręt regulacyjny hamulca już kilka takich etek widziałem niestety żadnego foto nie mam
Więckoś_102 - 2010-03-18, 20:43

gdybym ja miał 251 teraz to na pewno nie męczył bym sie tym zamiennikiem co są sprzedawane. Wolał bym od jakiegoś samochodu kupić włącznik światła wewnętrznego albo nawet czujnik stopu hamulca roboczego ( w golfie II jest nawet fajny w innych samochodach to nie wiem). Jak miałem 251 to męczyłem sie z tym oryginalnym zamiennikiem stopu
bezelek - 2010-03-19, 10:33

A ja mam ten nieszczęsny czujnik w tylnym kole, w etz 150, jest jakaś opcja że to jest rozwiązanie oryginalne czy na 100% jakaś denna przeróbka?

Dodam że moto z 87roku.

Michał 1991 - 2010-03-19, 13:02

Niestety to jest oryginał, właśnie z tego zrezygnowałem dlatego przerabiam.
bezelek - 2010-03-20, 05:08

Tak tak, że w ETZ 250 to było w oryginale to wiem, ale w 150 się pierwszy raz z tym spotykam, nie dodając nawet że ofkors czujnik nie działa, ja Sobie zamontuje czujnik z jakiegoś starego japońca chyba bo coś tam mam w garażu.
mennefer - 2010-03-20, 18:52

Witam

Przedstawiam wam foto na których widać jak u mnie jest to rozwiązane.




Pozdrawiam

sIaj - 2014-03-01, 14:08

Mały odkop i dwa pytanka, jakimi konektorami jest zakończona wiązka przy podłączeniu do czujnika (2.8?) ? Czy długość wiązki to 45cm?
ETZ_PRORIDER - 2014-03-01, 20:56

Zakończona jest zwykłymi, żeńskimi konektorkami takimi jak są w listewce połączeniowej pod siedzeniem :piwo:
sIaj - 2014-03-02, 09:31

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, chodziło mi o konektory od strony czujnika.
Tak jak w przednim, tam akurat są takie małe - 2,8mm.
Popatrzyłem pod zdjęciach tego czujnika i jest on razem z przewodami, to by znaczyło że przewody są do niego przylutowane?

ETZ_PRORIDER - 2014-03-02, 13:32

U mnie w oryginalnym czujniku były przewody przylutowane na stałe do czujnika.
luki86 - 2018-03-10, 16:00

Witam chciałbym podłączyć się pod temat. W mojej etz 250 mam czujnik w kole. Kiedy wciskam lekko hamulec światło stopu się zapala ale kiedy przycisne mocniej światło stopu gaśnie. Jak myślicie czujnik do wymiany czy hamulce do naprawy? Dodam że tylni hamulec bez zastrzeżeń blokuje dobrze.
halcik - 2018-03-10, 16:23

Blaszka automatu do korekty
luki86 - 2018-03-10, 16:30

Dziękuje za szybką pomoc. Czyli bez zdejmowania koła i rozkręcenie bębna się nie obejdzie....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group