To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Zębatka tył

Maciej84Wlkp - 2010-04-01, 23:08
Temat postu: Zębatka tył
Mam ETZ 250 i mam pytanie czy da się zamontować felge 16 cali od 150 i połączyć to z zębatką od 251 ? (chodzi mi o ten cały wieniec) Tak żeby to funkcjonowało jakoś, bo wiem, że jest różnica w wyjsciu na żebatke przy feldze od 150 a 251.
motomaciey - 2010-04-01, 23:18

Jeśli masz na miejscu felgę od 150 i zębatkę od 251 to po prostu sprawdź. Ja sam nie dawno przekonałem się że się nie da.
Maciej84Wlkp - 2010-04-01, 23:33

Ogólnie mam to wszystko zmontowane razem i wygląda, że jest OK.

felga wygląda w ten sposób: http://img04.allegroimg.p...12/47/978124780

łączy się z zebatką od 251 za pośednictwem takiej gumy: http://www.agmot.pl/foto/1389.jpg

chodzi o to, czy nie będzie tam jakiś luzów itp ? No i różnica średnicy łożysk jest pewnie inna i czy to ma znaczenie?

Allu - 2010-04-01, 23:51

Koło jest od ES 250/2? Tak przypuszczam. Nie bardzo to będzie współpracować, ale na pewno na to koło nie założysz osłony zębatki od ETZ która kosztuje 10zł...
Maciej84Wlkp - 2010-04-02, 00:04

Felga jest od ETZ 150, a co do osłony nie będę zakładał jej.
Allu - 2010-04-02, 00:08

Nie jest od ETZ na pewno, przynajmniej ta ze zdjęcia!
Maciej84Wlkp - 2010-04-02, 11:29

Link http://allegro.pl/item978...150_16cali.html
Allu - 2010-04-02, 18:34

No jak tam wolisz, sprzedawca sam nie wie co sprzedaje, chcesz to kupuj, nie moja sprawa :lol:
adam251 - 2010-04-02, 18:57

A po co tak kąbinować? Jak już to nie lepiej kupić felgę od 251?
Poszy150 - 2010-04-02, 22:57

zębatka z 251 normalnie łączy się z felga od 150. Wiem bo mam taki przeszczep w mojej 150 i działa normalnie :D ale już zębatka od 150 do felgi z 251 chyba nie spasuje. ale powtarzam CHYBA !
Maciej84Wlkp - 2010-04-02, 23:07

adam251 napisał/a:
A po co tak kąbinować? Jak już to nie lepiej kupić felgę od 251?


Taką felgę (etz150) akurat mam i nie chciał bym wydawać kasy na kolejne części (tzn. na kolejną felgę od 251), a link do aukcji podałem dla przykładu. Widowo, że od 251 była by lepsza.

Magic - 2010-04-02, 23:08

Poszy150, dobrze mówisz, założysz zębatke od 251 do koła ze 150tki, ale na odwrót już się nie da
hubertbaran - 2010-04-04, 10:01

Zabierak od 150 wygląda przy tym od 251 przynajmniej śmiesznie a i co zdolniejszy kierowca 150 może uszkodzić zabierak. Bezsensem jest wkładaniem do 251 koła od 150 Przecież wiadomo wszem i wobec ze jak coś miało przenosić 14 KM maks to nie przeniesie poprawnie 21 KM
Maciej84Wlkp - 2010-04-07, 21:20

To jeszcze mam pytanie czy dekiel ze szczękami hamulcowymi od etz 250 będzie pasował do felgi od etz 251 i odwrotnie?
Magic - 2010-04-07, 21:39

Maciej84Wlkp, pasuje i nie słuchaj jakby się ktoś upierał że nie - mam u siebie w 251 taki z 250 więc 110% że będzie pasował.
lukaszek085 - 2010-04-07, 21:59

bedzie pasował na 100% :piwo:
Dukee - 2010-08-28, 22:00

Magic, Tak tu się zgodze dekielek pasuje :) a ja mam z kolei pytanie do kolegów. Przerabiam moją ETZ 250 na 251 i problem z kołem ztyłu mam, mam koło od ETZ 251, wahacz od ETZ 250 i zębatka MUSI być od ETZ 251 ( od ETZ 250 nei pasuje ) ale jaka ośka ;/ Pomóżcie - jezdzic mi sie chce!! Pozdr :piwo:
Giemza - 2015-08-15, 15:11

Cześć,
Nie widziałem gdzie to wkleić,a ten temat jest myślę odpowiednim, jeżeli się mylę niech moderator przeniesie tego posta.
Kolega Mati14 potrzebował wymiary tulejki zębatki ETZ 250/251 (nie wiem czy w 150 jest tak samo) dlatego pomyślałem że dodam fotki z wymiarami w temacie coby wszyscy mogli sobie taką dorobić jeżeli będzie potrzeba. Tulejki pochodzi od ETZ 250 jest to oryginalna tulejka, pasuje również do 251. W osłonie dzisiejszej produkcji trzeba powiekszyć delikatnie otwór ponieważ tulejka nie chce wejśc bo są inne wymiary, ale po wytoczeniu nowej tulejki o wymiarach z fotek i przyłożeniu do osłony będzie wiadomo o co chodzi. [/b]

Wietrzanin - 2015-09-11, 20:58

Przy dzisiejszych zębatkach gniazda na łożyska zębatki tylnej są źle wytaczane ,te tulejki aluminiowe muszą być przerabiane lub nowe toczone pod wymiar zębatki,sęk tkwi w kwadracie który posiada krótka ośka tylna,za mało się chowa do wachacza więc przymus jest przeróbki takowej tulejki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group