To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Zalety i wady osłon na nogi w trophy.

studefix - 2010-04-26, 10:06
Temat postu: Zalety i wady osłon na nogi w trophy.
Proszę posiadaczy osłon o podzielenie się doświadczeniami z ich użytkowania.Jak jest w obsługą wajhy biegów i pedałem hamulca?Patrząc na zdjęcia wydaje mi się ,że jest mało miejsca między wajhą i osłaną.Biegi trzeba zmieniać czubkiem stopy??Druga sprawa czy drgania silnika przenoszą się na osłony?
Pytam bo mam takie oslony i nie wiem czy jest sens je zakładać.

tomek8484 - 2010-04-26, 19:14

mam osłony ale w ts 250 i dla mnie jedną wadą jest fakt że stawiają dość spory opór powietrza,co czuć
matmax - 2010-04-26, 19:34

studefix, moim zdaniem osłony na nogi w Trophy to same zalety...
Nadają motocyklowi niepowtażalny wygląd. Podnoszą jego wartość a przy okazji chronią od wiatru.
Opór powietrza z pewnością będzie większy, jednak to nie motor sportowy tylko zabytkowy.
Ponadczasowy wygląd i zazdrosne spojżenia przechodniów są tego warte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mundy - 2010-04-26, 20:07

No wyglada fajnie, ale juz masz wiecje rozkrecania jak dobierasz sie do kapy zapłonowej. Blacha cienka , trzeba uwazac na znieszczenia, zeby nie dostac zwirem czy kamieniam spod koł tylnonapedowej puszki itp... Blacharka oslon tez lekko wqrza ;_)
studefix - 2010-04-27, 11:35
Temat postu: .
Założyłem i powiem wam że :
-gorszy jest dostęp do dzwigni zmiany biegów, szczególnie przy wrzucaniu wyższych przełożeń.Trzeba operować samym czubkiem buta.Może to jednak kwestia przyzwyczajenia.
-blachy dotykają silnika przez klekoczą , ale może uda mi się je nieco podnieść w górę( chyba w uszach przy baku jest regulacja).Blachy porysowały mi dekle :evil: , które parę dni temu przepolerowałem po zimie.
Cieszę się że osłony są na tyle wysoko ,że nie szlifuje nimi na zakrętach , jak to bywa w jawce kaczce.

mundy - 2010-04-27, 11:48

Musisz sie postarać o gumy , bo właśnie miedzy deklami bedzie rysowalo.
studefix - 2010-04-27, 16:29

Macie jakiś pomysł z czego zrobić te gumy??Jakiej grubości powinna być guma??
motomaciey - 2010-04-27, 18:23

Mam pomysł: chromowane kedry z allegro, mam takie w SHL-ce pod zbiornikiem i w okół szyby i w Jawie Skuterze na osłonie gaźnika. Fajnie to wygląda i dobrze się spisuje.
Anonymous - 2010-04-27, 18:53

w Jawce mam kedry z starego okna

http://www.allegro.pl/ite...ra.html#gallery

http://www.allegro.pl/ite...na.html#gallery

W Jawce też jest cudem wbicie jedynki ( do góry) dlatego zawsze zakładam tzw glany, w trepach nie ma bata nie wbije się.

rastuch - 2010-04-27, 20:17

ja mam takie osłony w tropiku gumy zrobiłem ze starej starowskiej dętki i jest ok
kapy silnika się nie rysują,co prawda mają znak po gumie ale wystarczy przetrzeć sznatka z pasta tempo itp i jest ok
co do biegów i hamulca kwestia przyzwyczajenia ja mam nowe szczęki więc hamulec bierze od razu nie muszę wciskać mocno i jest dobrze

studefix - 2010-04-28, 20:16

Skończyło sie na założeniu uszczelelek z drzwi , nawet fajne beżowe w kotłowni znalazłem.
rastuch,gdzie kupiłeś szczęki??

rastuch - 2010-04-29, 14:48

w motoryzacyjnym pasują od etz 250
studefix - 2010-04-29, 18:16

Mam nowe od etz 150 (na koło 16cali), z tego co pamiętam to chciałem je założyć i nie pasowały :?:
rastuch - 2010-04-29, 22:09

od etz 250 pasują :mrgreen:
Allu - 2010-04-30, 23:15

Od ETZ 250, nie patrz na to ile ma cali. Motocykle MZ o pojemności silnika 250 mają zawsze średnice bębnów 160 mm a mniejsze motocykle o poj. 150 mają średnicę 150 mm.

pzdr

mbiesiek - 2010-05-18, 20:49

Panowie mam prośbę o wymiary dolnego mocowania osłon, ewentualnie jakąś fotkę, może ktoś dorabiał, lub ma zbedne chetnie odkupię. Na chwile obecna zamontowałem w mojej Tropce jakieś podruby i mam z tym same problemy, bo nie moge włąściwie ustawić osłon.
tropik250 - 2010-05-31, 13:58

Ja mam w swoim tropiku osłony.
Nie przeszkadza mi to w zmianach biegów ani trochę. Blachy tez nie rysują mi deklów silnika tylko trochę wytarła mi się farba na zbiorniku paliwa (mam przy zbiorniku uszczelkę, ale z bardzo twardej gumy). Trzymają się mocno i nie klekoczą o nic. Jedyna wada jest taka, że jeżeli chcę się poszaleć trochę w trudnym terenie to nie można za bardzo nóg wystawić do przodu. Ale po za tym nie widzę w tym żadnych innych wad.

benm323 - 2013-03-12, 08:58

Koledzy mam osłony nóg, natomiast brakuje mi blach i czegoś jeszcze żeby je zamontować. Znalazłem na All mocowanie bo baku (link poniżej), ale nie wiem czy jeszcze jakieś elementy są potrzebe? Proszę o poradę. PZDR
http://allegro.pl/mocowan...3086513733.html

Alan74 - 2013-03-12, 10:55

benm323, - tak to jest ten element potrzebujesz jeszcze mocowania dolne- obejma na ramę + dwie łapy oraz górne mocowanie pręt spinający - zwykły gwintowany z dwóch stron można zrobić samemu.
benm323 - 2013-03-12, 11:33

Alan74 można zrobić samemu mocowania dolne- obejma na ramę + dwie łapy. Jak to wygląda?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group