To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - [Mz Etz 150]bezpieczniki?

boba15 - 2010-06-27, 09:08
Temat postu: [Mz Etz 150]bezpieczniki?
Witam chciałem sie zapytac ile wy macie bezpeicznikow w mz instalcja 12V bo ja mam jeden i nie wiem czy powinno być 2?
michal4653 - 2010-06-27, 09:15

w każdej etz są 4
boba15 - 2010-06-27, 09:34

ja mam jeden ;/ TU- http://img532.imageshack.us/f/mz12v.jpg/
michal4653 - 2010-06-27, 09:45

powinny być jeszcze trzy. a u ciebie ktoś to musiał przerabiać
boba15 - 2010-06-27, 09:59

No jest troche po przerabiane i dlatego sie męcze juz z 2 miesiace z łądowaniem akumulatora wszystko juz mozliwe sparwdziłem tylko nie pomieżylem bo nie mam woltomierza;/stojan.altelnator,szczotki,prostownik,regulator,bezpiecznik wszystko jest dobre!
michal4653 - 2010-06-27, 10:14

skoro jest tak poprzerabiane to proponuje położenie na nowo instsalacji i problem zniknie
boba15 - 2010-06-27, 10:18

Nie chce ruszac czegos bo potem nie podlacze,a bym musial kable kupic nowe do koloru schematy mam ale boje sie troche ze zle cos podlacze ;/a u mnie wiosce elektryk nie chce zrobic bo sie nie zna;/zal mi go!
michal4653 - 2010-06-27, 10:23

to może tylko sam prostownik regulator alternator podłoczyć zgodnie ze schematem przez bezpiecznik na nowo
boba15 - 2010-06-27, 10:30

NIe wiem zobacze!A te uchwyty co trzymaja bezpeicznik to mam tylko na jeden to chyba musze wymienc te caly panel?i podlacze te 4 bezpiecznikii wedlug schematu!
michal4653 - 2010-06-27, 10:36

tak koszt około 30 zł
boba15 - 2010-06-27, 11:23

dałem po miedzy 67 a DF bezpiecznik to mi sie swieci kontrolka ladownia, ady załacze zaplon to mi gasnie kontrolka ale nie jest zapalony silnik wylacze zaplon a tylko swieci sie kontrolka ladownia.o co chodzi?
Marcin W. - 2010-06-27, 18:37

Witam
Trochę zaprzeczasz sobie bo piszesz że wszystko sprawdziłeś pytanie tylko w jaki sposób bo przecież nie wsadziłeś tam palca i poczułeś że "prąd kopie" wiec niby jest dobre skoro nie masz nawet miernika aby sprawdzić poszczególne podzespoły...

boba15 napisał/a:
No jest troche po przerabiane i dlatego sie męcze juz z 2 miesiace z łądowaniem akumulatora wszystko juz możliwe sprawdziłem tylko nie pomieżylem bo nie mam woltomierza;/stojan.altelnator,szczotki,prostownik,regulator,bezpiecznik wszystko jest dobre!


Na początku na pewno należało by doprowadzić skrzynkę bezpieczników do ładu w niej powinieneś mieć 4 bezpieczniki o wartościach 16A (główne i koniecznie z porcelany bo plastikowe sie topią) 8A - obwód kierunkowskazów, i 2A obwód wzbudzenia (wkładka topikowa 20mm w szklanej obudowie) najlepszym wyjęciem jest założenie całej nowej skrzynki bezpieczników na nowy typ bezpieczników po jej wymianie sprawdzał bym dalej poszczególne inne podzespoły kierując się schematem elektrycznym i pomiarami elektrycznymi...
Złe podłączanie któregokolwiek podzespołu elektrycznego bez kompletu bezpieczników może skutkować ich spaleniem i wzrośnie koszt naprawy....POZDRO

boba15 - 2010-06-27, 19:15

Zrobiłem to tak wymienilem nowy panel z bezpiecznikami:pod migacze dalem bezpiecznik 8A,pod + dałem 16A,DF wzbudzenie dalem ale kontorlka ladownia się swieci, a nie jest wlaczony zapłon;/wiec dam nie dałem.A pod mase nie dałem bo nie wiem czy mozna dac dam bezpicznik 16A?.Więc mam tylko da te bezpieczniki podlaczone !

[ Dodano: 2010-06-27, 19:17 ]
sory za błedy;/ dwa bezpieczniki tylko mam wsadzone

[ Dodano: 2010-06-27, 19:24 ]
Znalazłem na forum jakie bezpieczniki:ale gdy daje pod bezpiecznik 2A do regulatora to mi się świeci kontrolka ladowania ale nie jest wlaczony zapłon,a gdy wlacze zapłon to kontrolka ladownia gaśnie i motor wtedy nie odpali;/

Chinczyk - 2010-06-27, 21:42

Z tego co wiem to pod - i + ma być 16A.
Marcin W. - 2010-06-27, 22:18

sprawdź podłączenie przy regulatorze napięcia do wyprowadzenia 61 przy regulatorze ma być podłączona kontrolka ładowania natomiast połączenie DF idzie od regulatora przez bezpiecznik 2A do uzwojenia wzbudzenia w alternatorze...Coś masz źle podłączone...
Co do bezpieczników to od akumulatora zarówno na biegunie dodatnim i jak i ujemnym sa dwa bezpieczniki 16A...

boba15 - 2010-06-28, 17:24

1.Mam juz bezpieczniki 16A +|- wlozone,a do kierunkowskazow dawalem 3,15A,8A to wszystkie mi pali ;/ czemu?

2.Mam zmostkowane D+ i 51 czy tam tez powienien byc bezpiecznik po miedzy?

Marcin W. - 2010-06-28, 23:54

witam
Masz tu fajny schemacik http://www.fotosik.pl/pok...41daf78974.html i myślę że dzięki nim "na piechotę" da się wszystko podłączyć...W niektórych typach regulatorów np. Mega wyprowadzenie D+ i 51 są zmostkowane i w oryginale nie jest wymagane podłączenie w tym miejscu (wyprowadzenie D+ i 51)przez bezpiecznik...Napisz jaki masz typ regulatora....
Co do kierunkowskazów zwarcie może ci robić w któreś z 4 lamp kierunkowskazów (któryś z przewodów styka z masa) lub na przełączniku kierunkowskazów w ostateczności sam przerywacz kierunkowskazów (możesz go odłączyć a same przewody połączyć ze sobą połączenie 41 z 41a wtedy żarówki powinny świecić bez przerw) Pożycz od kogoś multimetr bo zbankrutujesz kupując bezpieczniki... lub też kup.. http://www.allegro.pl/ite...r_duzy_lcd.html
http://www.allegro.pl/ite...etr_830buz.html przyda ci się to jeden z tańszych ale tobie starczy....POZDRO

boba15 - 2010-06-29, 14:52

Typ regulatora mam taki-http://images45.fotosik.pl/165/8f4881f700cab834med.jpg
przerywacz mam spalony lub zepsuty bo wogole mi nie działaja kierunki,a wiem,ze działaly:)

Chinczyk - 2010-06-29, 15:00

Regulator z Poloneza. :razz:
boba15 - 2010-06-29, 16:51

Ta!patrzyłem czy na kierunkach nie robi gdzies zwarcia ale nie ma wszystko jest dobrze !po wloczeniu zaplonu pali mi bezpiecznik od kierunkow kazdy!Zaczeło palic jak dałem bezpiecznik pod - | DF jak podczepiam bezpiecznik to kontrolka mi sie swieci;/a zapłon jest wylaczony jak włacze zapłon to kontrolka gaśnie;/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group