To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Stożek sprzegła silnik 250ccm

Seba_830 - 2017-12-28, 20:06

Przecież on wygląda prawie jak nowy :wink:
mczmok - 2017-12-29, 14:25

Na 99 procent ok, ale sprawdź pasowanie że stozkiem.
Marcin W. - 2017-12-29, 15:33

Wietrzanin, myślę że jak by kolega mczmok, założył go do swojego silnika to drugi raz Krym by objechał... :piwo: :grin: To już inna bajka jak ten poprzedni wał który wzbudził tylko kontrowersji... :piwo:
Wietrzanin - 2017-12-29, 21:22

Wrzuciłem foty bo według mnie są tzw ubytki których może tak super na zdjęciu nie widać ale bym je zaliczył do procesu korozji występującej tak jakby od środka materiału ,a w ddrowskich wałach często to napotykam głownie na stożkach od strony sprzęgła i wirnika .
Dodek - 2017-12-29, 23:25

mczmok napisał/a:
Przykład przeróbka na 300 którą kupił Tomek, jak jeździła po 10 km nic się nie działo, ale na Mazury już nie dała rady.

Tak btw. uwierz lub nie ale ta Etka jeździła trasy po 500km, i pomimo tego że dostawała ostre baty przez 2 lata zrobiła bezawaryjnie 8tyś km i nigdy nie zawiodła.

kosior30 - 2017-12-29, 23:29

Wietrzanin napisał/a:
może tak super na zdjęciu nie widać ale bym je zaliczył do procesu korozji występującej tak jakby od środka materiału ,a w ddrowskich wałach często to napotykam głownie na stożkach od strony sprzęgła i wirnika


To jest prawdopodobnie niejednorodność materiału, jest to na tak małej powierzchni, że zupełnie nie przeszkadza w dalszej eksploatacji.

motolis - 2018-02-04, 22:16

Czołem!
Jakiś czas temu pokazywałem Wam zorany stożek sprzęgła w ETZ. Po ustaleniach z właścicielem , stanęło na tym ,że mam kupić nowy element sprzęgła i spróbować dotrzeć to połączenie .
Tak to wygląda a po włożeniu ręką ,stożek się klinował sam .
[img][/img]
Póki co , zrobiłem na niej 80 km i jest ok .

ETZ_PRORIDER - 2018-02-04, 23:07

Masz źle zamontowany uszczelniacz.
kosior30 - 2018-02-05, 11:45

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Masz źle zamontowany uszczelniacz.


Znowu? :mrgreen:

motolis, a jak z dystansami między sprzęgłem a kołem odbiorczym skrzyni biegów oraz dystanse podkładkami kasowane?

PS Fajnie, że problem opisujesz do końca, nie tak jak inni - dostaną informację i nie napiszą, czy problem rozwiązany czy nie. :piwo:

motolis - 2018-02-05, 17:17

Ups , a jak powinny być założone te uszczelniacze ? W większości motocykli są w ten sposów założone :)
Dystansów nie sprawdzałem ,bo nie wiedziałem że trzeba , założyłem tak jak było i już :) . Sam stożek nie wpadł głęboko i podkładka płaska i falista, spełniaja swoje funkcję .
Ogólnie motocykl był kupiony jako po remoncie , tylko to sprzęgło się ślizgło .
Będę miał ją jeszcze przez 3 tygodnie , to może co nie co poprawię , choć to motocykl typowo na niedzielne przejażdżki .
No i dzięki wszystkim za podpowiedzi ! Dopiero MZtki poznaję , to i gafy popełniam :)

Seba_830 - 2018-02-05, 18:42

W mzecie uszczelniacz od strony sprzęgła fabrycznie był założony sprężynką do zewnątrz.

Nie chcę być złym prorokiem, ale jeśli nie zwróciłeś uwagi na to czy stożek jest dobrze dociskany to może się okazać, że sprzęgło spadnie. Wiem co mówię, bo u siebie też się trochę nad tym głowiłem zanim doszedłem do tego na co trzeba zwrócić uwagę.

motolis - 2018-02-05, 22:51

O zobacz , nawet o tym nie pomyślałem , bo zawsze w ten sposób zakładałem w innych sprzętach . Ale czy czymś grozi takie umiejscowienie uszczelniacza ?
Co do docisku stożka to jestem pewien ,bo po dokręceniu na sucho ,miałem o 0,5-0,6 mm większą odległość ,od grubości obu podkładek znajdujących się pod sprzęgłem .
W tej sytuacji zrobiłem co mogłem ,jeśli puści ,będziemy szukać nowego wału i stożka (taka wola właściciela ).
Na ten czas z mojej strony to wszystko w temacie , jak coś się będzie działo -dam znać :)
P.S. Przynajmniej teraz jestem nieco mądrzejszy w tym temacie ,to i łatwiej mi pójdzie przy robieniu mojej TSki ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group