To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3

mczmok - 2013-11-18, 16:16

Cytat:

Mało to masz na internecie tematów i zdjęć pozacieranych tłoków ? Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami

Tak to się może zdarzyć przy niewłaściwych remontach oraz złych regulacjach gaznika gdzie niedostateczne smarowanie może być przyczyną zatarcia.
Moja fabryczna Etz mogła jeździć ciągle z prędkością maksymalną-zamknięty licznik.
Natomiast po każdym remoncie już był to przypadek zależny od zastosowanych części, regulacji, itp

jannex - 2013-11-20, 18:46

intr napisał/a:
No to chyba wynika z tego, co wyżej napisałem. Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. Tłok jak tłok, wykonanie w fso bez zarzutu. Materiał ak12 ale tutaj 0,05 luzu załatwiło temat. Dupa jest z pierścieniami. 2,5 mm to za dużo, żeby z obrotami szaleć. Nie ma tym samym sensu montowanie membrany i innych wynalazków na tym secie. Na zwykłym symetryku działa aż za dobrze.


Nie jestem specjalnie zainteresowany tematem ale w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175 o średnicy w przybliżeniu 62 mm. Widziałem kiedyś na forum Wueska link, jak poszperam to pokażę.

Naveintre - 2013-11-20, 21:25

Cytat:
Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t.

45km z prędkoscią 100-110km/h w 30C i mimo tłoka obecnej produkcji etz 150 nie dawała jakichkolwiek oznak zacierania czy czegoś podobnego. Dobry olej, dobre regulacje i niema prawa sie nic zatrzeć.

wojtek.mz - 2013-11-21, 07:40

Naveintre napisał/a:
45km z prędkoscią 100-110km/h
Licznikowe :grin: :piwo:
Intr jechał 110 km/h wg. GPSa 150 km.

intr - 2013-11-21, 08:22

jannex napisał/a:
w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175

Znalazłem, dzięki za info. Tłok to BSA BANTAM D14 62mm, sworzeń 15 mm, jeden pierścień 1mm. http://www.ebay.com.au/it...=item53f14f153c Ciekawa propozycja, przy czym do turystycznej jazdy lepszy byłby tłok seryjny o dwóch pierścieniach, które są i tak dużo cieńsze niż te w shl lub taki: http://www.ebay.co.uk/itm...T-/150502471344

Szkoda że cena jest na polskie warunki astronomiczna. Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16.

EDIT:
Coś mi się przepatrzyło, bo tłok wychodzi tanioszka nawet na polskie warunki ;) 200 - 250 zł to prawie darmoszka przy cenach wiseco czy wosnerów... Trochę problematycznie jest umiejscowiony zamek, na tylnej ścianie cylindra...

saska251 - 2013-11-21, 10:25

intr napisał/a:
Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16.


Bo Saska to fajny chłpak jest i basta :torba":

Szykuj się na drugie podejście do Hexa :]

mareks16 - 2013-11-26, 17:36

A jakby założyć sprzęgło z Mz ts 150? Podobno mocniejsze było.
ETZ_PRORIDER - 2013-11-26, 19:26

mareks16, Raz, że mocniejsze a za tym idzie mniejsza awaryjność i łatwiejsza regulacja i brak problemu z ciągnącym/ślizgającym się sprzęgłem poprzez zastosowanie 6 niezależnych sprężyn a nie jak to było w ETZ 150 sprężyny talerzowej, również mniej kłopotliwe jest sprzęgło od TS-ki pod względem wytrzymałości zabieraka, w TS-ce jest jednak stalowy a ETZ miały aluminiowe.
Marcin W. - 2013-11-27, 00:09

Witam :piwo:
Mi przyszło jeszcze jedno rozwiązanie jeśli chodzi o sprzęgło w MZ ETZ 175 założenie mocniejszej dorobionej sprężyny talerzowej... Dylemat czy warto iść w tym kierunku?
Jedna z firm w mojej okolicy dorabiająca sprężyny różnego rodzaju wspomina o dorabiania takiego rodzaju sprężyn.. Nie wiem jak koszty ale jak uznacie że warto to zlecę wykonanie takiej sprężyny lub nawet dwóch tz. twardszej i nieco miększej... aby szło dobrać optymalną do sprzęgła w MZ ETZ 175...

saska251 - 2013-11-27, 00:39

Moim zdaniem bez sensu. Sprzęgło od ETZ po prostu jest za słabe. Dodatkowo skandalicznie niska jakość dostępnych części zamiennych właściwie uniemożliwia potencjalną naprawę.
Lepiej skupić się na sprzęgle od TS

Marcin W. - 2013-11-27, 00:53

Myślę na tym i chyba słaby punkt tego rozwiązania to aluminiowe gwinty w zabieraku które pewnie zostaną zniszczone po założeniu mocniejszej sprężyny talerzowej...
intr - 2013-11-27, 07:27

Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem. Gdyby zabierak był stalowy, to nie byłoby problemu, ale że jest aluminiowy, to bezpieczniej dodać jedną tarczę więcej. Nad sprzęgłem od TS też kiedyś myślałem, ale ono jest upierdliwe w przeróbkach i bardziej kłopotliwe w naprawie. Ja zostaje przy ETZ'etewym.
ETZ_PRORIDER - 2013-11-27, 08:48

intr, Tarczka więcej też może się sprawdzić przy fabrycznym sprzęgle z ETZ ale wyjaśnij mi proszę dlaczego sprzęgło z TS-ek jest niby upierdliwe i bardziej kłopotliwe? wydaje mi się, że zdobycie części do niego jest bardziej kłopotliwe niż sama regulacja, patrząc na ceny zabieraków które wahają się od 60zł do 160zł nie wspominając o tarczy dociskowej, miseczkach sprężyn oraz samych sprężynach żeby były dość twarde.
intr - 2013-11-27, 09:04

Ale co tu wyjaśniać. Ja wolę sprzegło ETZ'towe bo jest proste w naprawie, szybkie w rozbieraniu i mniej kłopotliwe w przerabianiu. Jak wolisz sprzęgło od TS'a, to Twój wybór ;)
Marcin W. - 2013-11-28, 00:13

intr napisał/a:
Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem.

O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem :torba": trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? :sciana: Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... :dziadek:

Harnas221 - 2013-11-28, 08:08

Mz etz 150 ;d Lepiej żebyś nie bajerował jej mz etz 150 mają słabsze częsci silnik nie wytrzyma.. To nie 250 że 300cc bd miał i będzie okej.. Radze zmienić motor jak chcesz poszaleć pozdrawiam ; ))
czochu - 2013-11-28, 10:23

Marcin W. napisał/a:
intr napisał/a:
Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem.

O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem :torba": trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? :sciana: Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... :dziadek:


Marcin , jeśli masz org. zbierak w db stanie to tak zrób, dorób stalowe redukcje, mi znajomy tak regeneruje gwinty super sprawa , tylko teraz pytanie czy wyda materiału bo trzeba przegwintować na m8 a potem wkręcić redukcje z gwintem m6

intr - 2013-11-28, 11:04

Nie wyda. Gwint m6 by spokojnie wytrzymał nawet a aluminium. Właśnie chodzi o to, że jest mało tego aluminium a ja się obawiam że te "słupki" mogą pęknąć po prostu. Wstawianie tulejki nic w tym wypadku nie da, bo to nie gwint jest słabym punktem. Wymiar pod M8 to ma ten słupek po zewnątrz ;) Być może skręcenie tego wszystkiego z zabierakiem na wylot by wytrzymało. Skręcone razem z podstawą.
intr - 2018-03-09, 20:38

Ale to już stary temat :mrgreen:

175 do dzisiaj jeździ, w sumie 6 tyś km na garze. Wszystko mechanicznie jak najbardziej wytrzymuje, tylko bardzo szybko się zużywa wyłączając sprzęgło. 5 tyś km maks i na piątym biegu już ma problem aby załapać przy bardzo szybkim rozpędzaniu. I mowa tutaj o naprawdę ekstremalnej jeździe, praktycznie non stop full.

Remendy na to zjawisko jest sprzęgło 7 tarczowe, a że akurat robię silnik i moja 175 zmienia właściciela robiąc miejsce w ramie na 200 to wkleję zdjęcie, że da się to zrobić :)

Zmodyfikować trzeba zabierak, tarcze, blachę, śruby, wszystko spasować a dalej to już ogień z rury :)

wojtek.mz - 2018-03-09, 21:57

intr, aż się boję o juniora Wojtka, żeby go ten sprzęt nie poniósł :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group