Narzędzia, sprzęt warsztatowy, chemia - Oznaczenia śrub
Wietrzanin - 2010-09-17, 20:35 Temat postu: Oznaczenia śrub zakladam taki etmat bo nigdzie go neima i nikt o tym nie mysli nawet
mam pewne zapoytanie zwiazane z tym tematem co znacza oznaczenia na srubach PD,S,P,Z,EH, jest ich wiecej ale niepamuiietam wszystkich niewiem co one oznaczaja??
oprocz ttego napisu jest jak zwykle grawerka napisu eska i twardosc sruby np10,9
mysle ze jest to temat bardzo ciekawy ale czy znajdzie sie ktos taki klubowicz co ma orginalne sruby w mz i wie co jest grane????
Jeżak - 2010-09-17, 20:42
Oryginalne MZtowskie śruby mają grawerkę ESKA i chyba prawie wszystkie są 8.8 bo zdarzają się i 10.8
[ Dodano: 2010-09-17, 20:47 ]
Kiedyś jak odkurzałem ojcu samochód (Opel Astra II) i przy układzie kierowniczym dostrzegłem śrubkę z napisem ESKA... widać że ta firma funkcjonuje nadal pod tą samą nazwą Zaciekawiło mnie to
Sławuch - 2010-09-18, 00:51
Wietrzanin napisał/a: | twardosc sruby np10,9 |
Mylisz twardość z klasą wytrzymałości
Giemza - 2010-09-18, 06:35
nie to żebym się chwalił ale w 251 mam chyba z 5 śrub nie oryginalnych a reszta eski ;D
hubertbaran - 2010-09-18, 09:39
No prawie żadna fabryka śrub nie upadła. Z Rzeszowa najbliżej do Łańcuta więc ŁF króluje. W motocykl nie ma raczej śrub o klasie niższej niż 8.8.
mruk - 2010-09-18, 13:19
A to dla mnie ciekawy temat, właśnie dałem wszystkie śruby 'eska" do ocynku żeby je zachować. Czyli eska to wytwórnia śrub.
Kiedyś miałem kolarzówkę z lat 60' i nazywała się "Eska" wszystkie ważniejsze części też były tak oznaczone. Tylko że jestem pewny że to była kolarzówka czechosłowacka.
Tomek SR - 2010-09-18, 20:14
Ja też mam śruby ESKA 8.8 ale w simsonie SR50. Jeszcze zobacze u ojca w ETZ 250 jakie są
Marek_k-750 - 2010-09-18, 21:15
Wietrzanin napisał/a: | PD,S,P,Z,EH | są to oznaczenia rodzaju gwintu.
Mam znajomego który pracuje w hurtowni ze śrubami, i mają tam spore zaplecze śrub z czasów PRL...(nie są one na sprzedarz) I sporo właśnie jest tam srub z napisem eska.. Dla ciekawostki znalazłem nawet śruby klasy 4,8 xD
skalpel9977 - 2010-09-18, 21:41
a takie sruby z napisem ESKA sa gdzies do kupienia
__Karol__ - 2010-09-18, 21:48
Tak, na szrotach samochodowych , mozna sobie pojechac i powykręcać bo sporo niemieckich samochodów ma takowe montowane .
hubertbaran - 2010-09-18, 22:49
Według mnie bardziej cywilizowanym sposobem jest kupno świeżej śruby z Polskiej fabryki w odpowiedniej klasie.
buli_87 - 2010-09-22, 01:11
takie sruby napewno sa gdzies dostepne, w motocyklach bmw sa ciągle stosowane
Marek_k-750 - 2010-09-22, 08:12
dostępne są w szczecinie na hurtowni... a jesli nie mają takich srub to zamawiają je z niemiec... wiec jak by mi ktos podał wszystkie sruby jakie przychodzą do mz, to mógł bym zobaczyć jakie są koszta i ewentualnie jak by ktoś chciał to mógł bym kupić i wysłać je pocztą...
Mieczko$ - 2010-09-26, 23:32
W starej C klasie spotkałem się z takimi śrubami:)
Wietrzanin - 2011-02-12, 20:12 Temat postu: temat na nowo witam wznawiam temat
konkretnie teraz pytanie tyczy sie srub eska ktore wystepowaly w mz wszystkich czy te sruby byly orginalnie cynkowane czy tez moze oksydowane lub jakas inna metoda zabezpieczane prosze o odpowiedz fachowcow i fanatykow
eMZetkowicz - 2011-02-12, 23:00
Polecam zrobić tak jak ja, znaleźc kumpla z MZetą jednego, drugiego i powymieniac mu śruby Zakręcić nowe wziąć stare oryginalne ESKA i koniec, jeśli to nie fanatyk MZ to mu to bedzie bez znaczenia, tylko się dziwnie popatrzy że przesadzamy z oryginalnością
Jeżak - 2011-02-13, 00:27
Dokładnie tak jak mówi eMZetkowicz, Dobry patent...
Wolf - 2011-02-13, 00:39
Śruby w ETZ były fabrycznie cynkowane na "biało" i kilka elementów ramy.
Wietrzanin - 2011-02-13, 10:24
dzieki za odpowiedz ale teraz znalesc goscia ktory dba i ma etz orginalna z takimi srubami to nielada wyzwanie graniczace z cudem
Allu - 2011-02-13, 12:35
A guzik prawda bo nie były cynkowane "białym ocynkiem" tylko "żółtym".
|
|
|