To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi - [wykonam] Korby PROX dla Mz ETZ 125/150/250/251/301

Marcin W. - 2010-09-19, 16:05
Temat postu: [wykonam] Korby PROX dla Mz ETZ 125/150/250/251/301
Wiajcie Bracia!!!
Podczas remontu naszych Mz mamy często dylemat jakich podzespołów użyć aby nie martwić sie o awarię w czasie podróży. Osobiście jeśli jest tylko możliwość unikam wszystkiego co Chinami sie wiąże bo często kupując produkt chiński kupuje sie także kłopoty i z pozoru co tanie tak naprawdę jest drogie....
Moje poszukiwania korbowodu Prox trwały długo bo chyba z 2-3 miesiące po tym jak sie dowiedziałem że ich już nie można kupić. Nie dawałem jednak za wygraną bo z natury jestem uparty i lubie osiągać zamierzone cele... Wysyłałem emeile do różnych instytucji w kraju i zagranicą min. NATO,ONZ, IFOR,KFOR,FBI,CIA nawet do Binladena :D aż w końcu Veni,vidi,vici znalazłem i kupiłem korbę Proxa do Mz Etz 125/150 poszedłem typ tropem i sie również zapytałem czy są również korby do Mz ETZ 250/251/301 dla moich Braci z Mz klubu (do siebie też wezmę ale później brak już kasy)okazuje się że również są wiec mam możliwość zamówienia dla was jeśli byście chcieli...
Chciałbym tutaj również napisać co i jak aby wszystko było jasne i klarowne i nie było nie porozumień ani spięć...więc chciałbym ustalić jakieś kryteria i wytyczne....
Na korbę czeka sie od 2-3 tygodnie(będzie to też zależeć w jakiej chwili sie zamówi)na tą chwilę.... Nie chciał bym aby ktoś myślał że wpłacił kasę i czeka i nie ma bo jeśli wpłaci to ja na pewno zamówię i będzie....
Wiem że to bardzo duża kwota wiec musieli byście mi na tyle zaufać aby korbę mieć bo w obecnej chwili nie mam tylu pieniędzy aby wyłożyć szczególnie jeśli będzie kilku chętnych naraz.
Cena korby może zależeć także od kursów waluty tj. euro wiec może być okres że albo stanieje albo cena skoczy w górę ale będą każdego informował że cos sie zmieniło przed zamówieniem(pisze to profilaktycznie aby nie było)
Należy się dokładnie zastanowić bo jak zamówię to nie będzie możliwości zwrotu bo w chwili zamówienia musze zapłacić za nią jedynie jeśli by sie tak zdarzyło można odsprzedać koledze...(następnemu chętnemu)
Same korby wysyłał bym w liście poleconym lub poleconym priorytetowym ewentualnie w paczce 1-2kg za 11zł lub 13zł piorytet
Opcje dodatkowe;
Abyście nie musieli szukać speca od wałów i cylindrów i płacić dodatkowo za przesyłki....
Korbę moge zawieść specowi on ja wywarzy i zregeneruje... Ta opcja będzie zależna od samego speca tz. da mi znać że ma na tyle czasu aby to zrobić oraz poda orientacyjny czas wykonania usługi....Dogadam znim tą kwestię w momencie(lub na krótko przed) jak przyjdzie korba wtedy będzie widział ile ma juz innych zleceń i ile mu jeszcze czasu zejdzie...Podobnie jest z cylindrami..
Mam nadzieję że poczekacie i będziecie cierpliwi a z efektu końcowego będziecie zadowoleni....
Moge do paczki dołożyć śrubki imbusowe dla Mz ETZ150/250/251 uszczelniacze, oringi i silikon wysokotemperaturowy (mam te sklepy na jednej ulicy)
poza tym tunigowy olej IPON używany w krosie i wkrótce już prze ze mnie( jak tylko poskładam silnik) od pierwszego suwu tłoka :D pachnący przy spalaniu truskawkami :D za 42zł
Polecam również przy okazji regenerację wirników która zajmuję 45zł wiec macie różne udogodnienia
Kryteria wałów oddanych do regeneracji;
Aby ta regeneracja miała sens tym bardziej ze dużo kosztuje korba Proxa należy sie dokładnie przyjrzeć czy czopy które oddajemy nie mają żadnych widocznych uszkodzeń mechanicznych szczególnie czy nie sa nazbyt wytarte w miejscu gdzie pracują łożyska, rysy w miejscu gdzie pracują uszczelniacze (simmery) gwinty 100% ok chyba większe kryteria będa dla wału Mz 250/251 bo tam trzeba popatrzeć na miejsce osadzenia stożka, bo cóż nam z tej korby jeśli stożek będzie sie ślizgał....
Jęsli ktoś do końca nie jest pewien to myśle nawet aby dopytać się kolegów na forum a nawet nie wiem czy nie należało by założyć osobnego tematu (tylko jednego dla wszystkich którzy mają taki zamiar zregenerowania wału) aby tam powstawiać zdjęcia wału który chcemy oddać do regeneracji koledzy na pewno doradzą...
Innym sposobem jest jeśli ktoś ma drugi wał( i ma dalej wątpliwości) wysłać dwa wały fachowiec wybierze ten najlepszy....

To tyle co mi przychodzi na teraz do głowy jeśli macie jakieś sugestie, propozycje i uwagi piszcie będe starał usprawniać to wszytko....
Rzucam sie trochę na wielką wodę bo nie wiem jak bardzo będzie absorbować mój czas ale dotrzymam słowa jeśli sie podejmę jak do każdej transakcji na allegro!!!Mam nadzieję że wszytko pójdzie sprawnie i nie będziecie mieć zastrzeżeń do mnie bo tego by m nie chciał jedynie moge to pomagam Braciom z naszego klubu w ich problemach jakie mogą sie przytrafić w czasie eksploatacji naszych MZ;;;POZDRAWIAM
zdjęcia


Ceny korby Prox;
Korbowód Prox dla Mz ETZ125/150 =460zł
Korbowód Prox dla Mz ETZ250/251/301= 520zł
wysyłka korby w liście poleconym lub poleconym priorytetowym 9zł


[ Dodano: 2011-02-28, 21:21 ]
Witam
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiej korby proxa tym razem dla MZ ETZ 250/251
oto zdjęcia ( aktualizacja zdjęć 03.01.2015)



Małe porównanie korby Yoko i Prox oraz oryginalnym łożyskiem stopy DDR


grajko91 - 2015-01-01, 12:22

Ile taki zestaw proxa wytrzyma w ETZ?
Marcin W. - 2015-01-01, 19:44

Najwięcej na tej korbie z tego co mi wiadomo przejechał nasz kolega INTR :piwo: Więc on najwięcej może powiedzieć o jej trwałości. Na pewno ta korba dorówna jak nie przewyższy trwałością korbę DDR. Z opisu na stronie intra wynikało że stopa korbowodu ma lepsze smarowanie dzięki większemu nacięciu korby. Podkładki na stopie korby są srebrzone ( w DDR są miedziane) więc też bardziej trzymają olej co również poprawia smarowanie... Łożysko igiełkowe ma takie jak by to ująć "mini nacięcia" przez które dostaje się olej smarując wałeczki... ( może na zdjęciu to będzie widać) Tyle co zapamiętałem jak znajdę to wrzucę tu opis od Intra...... :piwo:

Po czasie...mam już jego pełny opis:
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/prox/prox.html

Mario-150 - 2015-01-01, 23:23

U intra na stronie podkładki stopy korbowodu sa miedziane.
grajko91 - 2015-01-02, 23:49

Marcin W. napisał/a:
Na pewno ta korba dorówna jak nie przewyższy trwałością korbę DDR.
Dorówna albo przewyższy to już podobono korba YOKO :) Fajnie żeby PROX wytrzymał ze 3 komplety tłok-cylinder. Mamy teraz dobre łożyska. Fajnie żeby nie trza było zaglądać do "dołu" silnika przez powiedzmy 100 tys. Dla mnie to byłby spokój na "całe życie" :D
Marcin W. - 2015-01-03, 00:56

grajko91, nie no myślę że mi na pewno ich starczy :lol: bo mam w sumie dwie korby z Proxa do MZ ETZ 150 i dwie do MZ ETZ 250/251 wiecie to tak jak bloger na YouTube Marian on ma zapas zapasowych okularów a jak by mu się rozbiły to poza tym ma zapas zapasowych, zapasowych tych okularów. :mrgreen:
Nie wiem co Turcy wkładali do tych MZ Kanuni ale tam pierwszy remont był przewidziany ponoć po 50tyś. tyle że nie wiem ile do tego faktu przyczynił się dozownik który poprawiał smarowanie na tyle aby remont był dopiero po tym przebiegu.
Nie znam też nikogo kto miał na tyle długo MZ ETZ czy też Kanuni z dozownikiem aby potwierdził iż istotnie tak jest. :piwo:

wojtek.mz - 2015-01-03, 10:51

W etz 150 łożyska wału wytrzymują ledwo 20 tyś.
kosior30 - 2015-01-03, 12:18

No co Ty gadasz? Przecież Intr pisał, że pierwsze otwarcie silnika w jego 150tce nastąpiło po przeszło 40 tys. km.
sIaj - 2015-01-03, 16:48

Potwierdzam ja też przekroczyłem magiczne 40 tys. na budziku, co prawda poprzednie 39 ktoś inny nabił :razz:
Marcin W. - 2015-01-03, 18:10

Dodałem wam trochę fotek bo odnalazł się album z fotkami ( trochę porządek robiłem na picasso) Wygląda na to że łożysko z Proxa na stopie ma takie wyżłobienia do wewnątrz to prawie tak jak by to był "zbiorniczek" w którym zbiera się mieszanka oleju i benzyny przez co smarowanie jest lepsze tak przynajmniej sądzę... Na tym samym sworzniu widać też łożysko DDR z stopy korbowodu...
Druga korba to Yoko. Nową korbę DDR do MZ ETZ 250 mam również gdzieś się wałęsa muszę ją odnaleźć ( nie pytajcie i tak jej nie sprzedam wam jak by co)

grajko91 - 2015-01-05, 19:40

Łożysko proxa ma podobną konstrukcję, jak w korbie YOKO.
Marcin W. napisał/a:
( nie pytajcie i tak jej nie sprzedam wam jak by co)
Z tego co wiem to nowe korby DDR do 200 zł można mieć od zaraz :razz: Jeszcze 2 lata temu kupiłem komplet za 150 zł i chyba już drugi raz bym nie kupił, tylko wziąłbym yoko, skoro nie są gorsze od ddrów a ponad 2 razy tańsze.
intr - 2015-01-07, 11:22

kosior30 napisał/a:
Przecież Intr pisał, że pierwsze otwarcie silnika w jego 150tce nastąpiło po przeszło 40 tys. km

A kiedy i gdzie ? Bo to w sumie nie prawda. Mi silnik nigdy nie wytrzymał więcej jak 35. Pierwszy kapitalny robiłem mając 31 tyś, natomiast drugi kapkę po 30 kkm po nim. Cylinder do pierwszego szlifu wytrzymał 45 tyś. Nie robiłem wszystkiego od razu tylko w razie konieczności. Łożyskowanie wału korbowego jest do pipy w 150'tce. Przez przesztywnienie mocowania z jednej strony łożysko 6304 i gniazdo dostaje niesamowicie po pupie. Ja po 61 tyś przebiegu na silniku miałem gniazdo wybite owalnie w okolicach 0,1. Musiałem nowe łożysko w ten otwór wkleić.

Pavel - 2015-01-07, 19:50

Kupilem Kanuni z przebiegiem okolo 52 tys.Wymienilem tarczki sprzegla(silnik jeszcze nie byl rozbierany), teraz przejechane ma 57 tys i widze ze nie zanosi sie jeszcze na wymiane walu ani szlif cylindra.Nadal stosuje olej (tak jak moj poprzednik) przeznaczony do automatycznej autobusowej skrzynii biegow ATF.Zauwazylem ze w tlumiku jest wywiercony otwor,zaslepiony gumowym korkiem, ktory po wyciagnieciu umozliwia splyw osadzonego, niespalonego oleju.Sadze ze dozownik i ten olej wydluzyl zywotnosc silnika.Teraz pytanie: czy jest zasadne kupowanie tak drogiej korby do zregenerowania walu?Napewno Turcy nie stosowali tak wyrafinowanych materialow i obrobki aby osiagnac taki kilometraz...
kosior30 - 2015-01-08, 11:33

Dawno to czytałem, widocznie mi się z cylindrem pomieszało :)

Pavel napisał/a:
Zauwazylem ze w tlumiku jest wywiercony otwor,zaslepiony gumowym korkiem, ktory po wyciagnieciu umozliwia splyw osadzonego, niespalonego oleju.


Niepotrzebny bajer - dobrze ustawiona MZ spala cały olej, tłumik w środku jest tylko pokryty delikatnym nalotem sadzy.

seba8080 - 2016-06-09, 11:26

Prox Strasznie Drogi jest. Napewno musi być coś równie dobrego w lepszej cenie. A co do koszyków to ma ono standardowy koszyk tylko srebrzony.
Oczywiście tania chinszczyzna to pomyłka i niema sesu jej brać juz lepiej DDRa jakiegoś. Kiedyś był bardziejk dostępny teraz go nie widze nigdzie

seba8080 - 2016-06-26, 10:39

A o co pytasz?
Załączylem link alternatywy puki co dla Proxa. ani on wazy tyle co orginał ani nie wytrzyma 100tys :) bujda na resorach :) a czesze po kieszeni

wojtek.mz - 2016-06-26, 13:54

seba8080, Wstaw zdjęcia i opis, bo sam link za chwile zniknie.
Slowik57 - 2024-03-24, 18:45

Odkopię, może ma ktoś posiada Proxa do ETZ 150 lub źródło gdzie byłby dostępny ?
Marcin W. - 2024-03-25, 13:56

Slowik57, Pytałem przez znajomą osobę i nie ma w kilku hurtowniach. Możliwe że uda się ją znaleźć w jakimś sklepie internetowym europejskim ale cena będzie zaporowa raczej bo wyjdzie ci 700zł. :shock: Ja sam w momencie pisania tego tematu dałem około 500zł.
Jeśli jednak uprzesz się że koniecznie chcesz mieć "tytanową korbę" :mrgreen: to możliwe że będzie taka opcja od pewnego czasu w Motor-Techu dorabiają korbowody. https://www.facebook.com/...100035815102078
Pochwal się jeśli się zdecydujesz. :piwo: :grin:

Wolf - 2024-03-29, 06:59

Ostatnio Wojtała garage pokazywał korbowody Proxa jak jakość mocno spadła w porównaniu do korbowodów Wossner, jakość nawet gorsza niż akcesoryjne korbowody do Rometa. Kup Yoko lub duells i nie zastanawiaj się. Pamiętaj, żeby na stalowych przekładkach dać minimum 0,30-,040 luzu korbowodu na boki, dasz jak ja 0,50mm też będzie dobrze bo górny zakres nastaw to 0,55 a zużycie 1,0mm.

Mój motocykl ETZ na korbowodzie yoko, połówkach wału oryginalnych, tłoku berta łożyska c3 timken. Jego pierwszy wyjazd był to Lipiec 2022r na zlot do Konopnicy gdzie był bardzo dynamicznie docierany, później zaliczał każdy zlot taki jak Krotoszyn, zakończenie MZ-klub Krzeczów, później rozpoczęcie MZ Wiśniowa Góra, Konopnica i ostatni zlot to Krotoszyn gdzie pozostał taki ślad https://www.youtube.com/watch?v=OHxrbO6Ggh8

Nie wiem czy znajdziesz wiarygodniejszą opinie o tym Korbowodzie, motocykl cały czas działa i pokonuje jeszcze niedaleką żwirownie. Olej do paliwa orlen 2t semisynthetic, skrzynia hipol,gaźnik pwk 24, zapłon sIaj elektronik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group