To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - [ETZ 251] cieknie z pod kapy zapłonu (dekielek, czujnik luz)

Arturo - 2010-10-12, 19:52
Temat postu: [ETZ 251] cieknie z pod kapy zapłonu (dekielek, czujnik luz)
Wiem, że o tym już było ale chciałem zapytać trochę inaczej.


Chodzi mi o taki mały "kapselek" obok czujnika luzu.

Jakiś czas temu uszczelniłem wyciek z pod tego dekielka.
Po dzisiejszej przejażdżce patrzę pod MZ i cieknie, rozebrałem dekiel zapłonu i cieknie z tego samego miejsca.
Ten kapselek jakby się przekrzywił i wypchał silikon którym go uszczelniłem.

Do czego on w ogóle służy?
Czy ma wpływ na pracę biegów? (jakoś ciężko zaczęły mi chodzić biegi i mam problem z wrzuceniem luzu z jedynki)
Czy mogę go wbić do oporu, zablokować i uszczelnić silikonem?
Jeśli nie to na jaką głębokość powinien być wbity?

Mam spuszczony olej, silnik był zalany olejem przekładniowym.
Chcę teraz nalać półsyntetyk 10w40 czy będzie lepiej chodzić skrzynia (biegi) ?

Pewnie ktoś przerabiał już ten temat proszę o podpowiedzi.

Mam fotki mojego "przypadku" zrobione ale jakoś nie umiem ich zgrać.. wrzucę jutro jeśli to coś pomoże.

Anonymous - 2010-10-12, 20:33

w mojej też trochę ciekło - dziadek uszczelnił silikonem (rok temu). Jakoś nie odczuwam złego wpływu na jazdę.

Poprzedni właściciel chciał trochę przedobrzyć i wlał olej z samochodu. Defekt odkryłem jak spuszczałem olej i konserwowałem instalację elektryczną.

szocha1991 - 2010-10-12, 21:01

Podepnę się pod temat, bo widzę, że obracamy się w temacie cieknącego oleju. Mi cieknie z dekielka obrotomierza na lewym kraterze. Jak zimny - to wiadomo, nie cieknie, albo raz na bardzo, bardzo długi czas. Ale jak pojeżdzę, rozgrzeję olej to cieknie całkiem szybko. Często nawet na postoju na światłach potrafi już kropelka skapać. Niby nic, ale boli i denerwuje. Wymieniłem śruby (3 sztuki) od tego dekielka i kupiłem oczywiście nowy oring. Niestety praktycznie żadnej poprawy. Jak sobie z tym poradzić?
kosior30 - 2010-10-12, 23:54

Arturo, ja też zakleiłem go poxipolem, ale podziałało może z 500km...Z tego co rozmawiałem z innymi właścicielami ETZ, to nie ma skutecznej metody na to bez rozpoławiania silnika. Ja spróbuję może jeszcze dopasować jakiś korek z gumy olejoodpornej i go zwyczajnie zakneblować :)

szocha1991, jeśli Ci śrubami cieknie dalej, nawet po wymianie, to znaczy, że w tym małym dekielku masz już wyjechane powierzchnie stykowe (uszczelnia tu tylko łeb śruby). Wykręć pojedynczo te śruby, wyczyść dokładnie z oleju zarówno śrubę, jak i jej gniazdo, delikatnie posmaruj silikonem śrubę przy łbie i powinno trzymać - u mnie to działa w ten sposób bez problemu. Ewentualnie nowy dekielek.

hubertbaran - 2010-10-13, 07:50

jest metoda;) stara moneta która jest miekka zaklepuje sie ja wmiejscu zaślepki i nic nie cieknie.
Arturo - 2010-10-13, 08:27

Czy pod tym dekielkiem jest jakaś ośka?
Oglądam już do znudzenia filmy MZ Mainteance i nigdzie nie jest to pokazane :evil:

Jest fotka mojego silnika.
Na fotce już jest na miejscu a był przekrzywiony tak, że ciekł olej i wywaliło mi wcześniejsze uszczelnienie silikonowe.
Widać, że już ktoś kombinował z tym dekielkiem bo są ślady zaklepywania na karterach.
Może tylko poprawić te miejsca zaklepywania tak żeby dekielka nie wypychało?

hubertbaran , ten dekielek jest chyba mniejszy od monety 1gr

hubertbaran - 2010-10-13, 08:55

Zwykle cieknie z tego wiekszego ale ok;) Co do mniejszego to oś pamiętnika tam jest. odtłuśc kup hermetik i topomaluj przesatnie cieknąc.
kosior30 - 2010-10-13, 09:13

Mi też właśnie mniejszym cieknie...Spróbować nie zaszkodzi z hermetykiem, ale sceptycznie do tego podchodzę, skoro poxipol nie dał rady (mimo, iż pochyliłem mz na lewo i rozgrzałem opalarką żeby wniknął dobrze w szczeliny)...

Arturo, zębatka nie jest już do wymiany?? Bo tak na zdjęciu, to zęby coś niskie już są...

hubertbaran - 2010-10-13, 09:17

kosior hermetyk to ma konstystencje sztucznego miodu, więc nic nie trzeba podgrzewac tylko dokładnie odtłuscić jakimś ostrym środkiem typu aceton.
Arturo - 2010-10-13, 10:43

Nic, spróbuję wyjąć ten kapselek, odtłuścić wszytko i posmarować hermetikiem.
Włożyć, zaklepać, żeby nie miał możliwości ruchu i potem dam jeszcze raz hermetik.

kosior30, zębatka wydaje mi się ok, może to zdjęcie tak wyszło

jaroquest - 2011-02-14, 18:26

i jak w koncu rozwiazales ten problem?
Arturo - 2011-02-14, 18:34

Wyjąłem ten dekielek i osadziłem go porządnie i uszczelniłem na nowo.
Nie mam jak sprawdzić bo mam spuszczony olej a MZ śpi snem zimowym i nie chcę jej wybudzać w taki ziąb :D



jaroquest - 2011-03-07, 09:51

ja go wyciagnąłem, wyczyscilem. Dalem kleju do metalu troche do srodka i kapselek wymoczylem w tym kleju jeszcze i wlozylem, na to jeszcze troche kleju i jak narazie trzyma.
kosior30 - 2011-03-07, 12:04

A macie jakiś sposób na wyciągnięcie, żeby go nie uszkodzić? Mam jeden patent, ale może wy macie lepszy ;)
jaroquest - 2011-03-07, 15:01

u mnie nie było problemu bo był przekrzywiony i złapałem go kombinerkami
Chinczyk - 2011-03-07, 15:07

Śrubokręt (płaski!) i młotek.
Przyłożyć śrubokręt do krawędzi "kapselka" i pukać w koniec śrubokręta młotkiem (tylko lekko i z wyczuciem) i powienien wyjść/odpaść. :piwo:

wadmed - 2011-03-07, 15:22

Te większe są tutaj:
http://mz-motor-shop.com/...aj%B1ca&x=0&y=0
mniejsze tylko dorabianie lub Niemcy:
http://www.oldtimerteile-...ts_250_2501.php
szukać Verschlußdeckel 10 tylko 1,5 EURO :mrgreen:

mickow19834 - 2011-04-01, 10:15

Dodam tylko, że te kapselki nie mają wpływu na działanie motocykla (poza wyciekami oleju). Są to zaślepki otworów technologicznych.
jaroquest - 2018-05-07, 21:11

A wie ktoś gdzie by można dokupić ten dekielek który znajduje się obok czujnika luzu :?:
Ten patent z zaklepywaniem monety chyba nie jest zbyt trafiony.

studefix - 2018-05-07, 21:28

https://allegro.pl/uzytkownik/B-e-t-c-h-e-r?string=brok&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-3-0427


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group