To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Zapłon/przerywacz/moduł ???

dzema11 - 2010-10-24, 18:58
Temat postu: Zapłon/przerywacz/moduł ???
z 3 misieace temu MZ ETZ 150 e zaczęła szaleć,tzn nie odpala,miała wysokie obr. waliła w tłumik,.
Ostatnio oddałem ją do mechaniora,i jest tak! MZ ma wysokie obr. około 3 tys,jak puszcze gaz to po chwili zgaśnie(około 20-30 sekund).Wydawało by się że za uboga mieszanka,ale zapierdala jak głupia,zgasiłem ją i nie moge odpalić,
kope raz jest iskra,raz nie ma.Czujnik magnetyczny dałem do regeneracji,(kolega z forum)
założyłem i jest to samo,a nwet gorzej.Przerwa na świecy ustawiona na bardzo małą okolo 0,1mm. Inaczej nie odpali,mechanik rozkłada ręce nie wie co jej może być.Stukowe??? Nie! bo jak jest zimna ma nawet wysokie, włącze światła to trochę opadną do 2,5 tys obr.ale i tak to nie jest dobrze,regulacja gaźnikiem nic nie pomaga. Nie wiem czy to ma coś wspólnego ale kiedyś podłaczyłem regulator napiecia od Dewoo tico, i odłączyłem szczotke masową, i podłączyłem zgodnie z zalweceniami kolegi z forum było dobrze przez ponad 4 miesiące, a ostatnio popierniczyło sie jej, ja już nie wiem, może wina lezy po stronie modułu, Qrwa już nie wiem sam, MZ ma takie zagrania że strach nią jechać po bułki do sklepu.Nie piszcie :ustaw zapłon bo zapłon mam idealnie ustawiony lampą, gaźnik ?? raczej ine ma nic wspólnego z iskrą, Świece zmieniałem już z 8 razy OD NGK B8Hs przez champion bosche do ISKRA nie mam powoli nerw do tego sprzęta a szkoda go bo się niszczy

__Karol__ - 2010-10-24, 19:14

Cytat:
Przerwa na świecy ustawiona na bardzo małą okolo 0,1mm.

Dlaczego nie odpali na większej ? Nie będzie iskry czy jak ? Kolor świecy jaki ? Może aq pada ?

dzema11 - 2010-10-24, 19:19

Aq 1 roczne światła ma bystre, kolor świecy prawidłowy,dlatego nie odpali na większy bo wali w tłumik,gaźnik
__Karol__ - 2010-10-24, 19:21

A kompresje ma dobrą? Uszczelniacze na wale dobre? Wgl to ona kiedy remont miała i czy go miała?
dzema11 - 2010-10-24, 19:29

Kompresje ma na tyle dobrą że potrafi na 5 biegu zapitalac pod wiatr,simmering o strony sprzęgła zmieniony od alternotra nie! Ale to nie ma nic wspólnego,skoro iskry nie ma, luz na wale jest odczuwalny,ale to tu nie ma platynek.
Gustlik - 2010-10-24, 20:08

Zmien Kabel wn i fajke (tylko nie na tą chinska) . Miałem podobny problem i wina lezała po stronie kabla, linka od gazu miała zdartą gumową osłone w pewnym miejscu i przebicie szło z kabla na linke i całą mase emzety...
SNAper24 - 2010-10-24, 20:11

sprubuj ją odpalić na większej przerwie na akumulatorze z samochodu zobacz moze coś z modułem masz nie tak kurde cięzka sprawa
dzema11 - 2010-10-24, 20:16

Modułu nie mam od kogo przełozyć,więć nie mam jak sprawdzić. Nikt w mojej okolicy nie ma MZ
SNAper24 - 2010-10-24, 20:21

kurde to co moze być sprawdź jutro z tym kablem co kolega wyżej pisał musi być jakieś rozwiązanie tez mam z modułem ale nic mi się takiego nie działo jak narazie :???: :???:




Zmien Kabel wn i fajke (tylko nie na tą chinska) . Miałem podobny problem i wina lezała po stronie kabla, linka od gazu miała zdartą gumową osłone w pewnym miejscu i przebicie szło z kabla na linke i całą mase emzety...

dzema11 - 2010-10-24, 20:32

Mówie dawniej było tak że normalnie paliła od strzała nie było dnia żeby nie paliła,potem zaczęła się wkręcać do 5,5 tyś i zaczęło sie strzały w tłumik,nie odpalanie i w takim stanie dałem do mechaniora.Wymienił cewke,świece fajkę zaczeła gadać na wysokich,jak ją odbierałem miała wysokie,bujłem się nią zdrowo do jakiegoś 110 i szła jak burza, podjechałem do domu,zgasiłem i nie ma iskry kabel WN nie ma przebicia,choć go zmienie,Czujnik magnetyczny regenerował mi SofChJanek przed wysłaniem go sprawdził i śmigał więc czujnik wykluczam po głowie mi chodzi ten moduł co jest koło AQ ale qrwa żeby ktoś miał go pożyczyć,bo kupowac w ciemno to nie za fajnie
DidoR - 2010-10-24, 22:28

jeśli jesteś pewnien, że świeca , fajka i przewód wysokiego nap jest dobry to zmień cewke.
Mi jak spalił się regulator napięcia to ładowanie miałem 19V przez chwile. cewka działała niby, iskra była ale gubiła ją na wysokich obrotach, nieraz na niskich, jak włączałem światła to tak na sekunde motor przygasał, niszczyła świece, po 2tys km było coraz gorzej aż do tego stopnia, że nie wkręcała się powyżej 4tys, strzelała w tłumik i gasła, później nie dało sie jej zapalić nawet na popych. wymieniłem i jak ręką odją. Nie przerywa, nie przygasa jak włączam światła jest tak, jak powinno być :grin: .
założyłem oryginalną używaną, nie wiem jak te nowe podróby działają

dzema11 - 2010-10-25, 18:57

przełożyłem cewkę od sprawnego simsona, i jest to samo, moja cewka u niego też dobrze śmiga.Pozostaje mi tylko położyć się i płakać ??
DidoR - 2010-10-25, 20:13

dzema11 napisał/a:
Pozostaje mi tylko położyć się i płakać ??


tak robi się przy wsk. bo to wsk...
masz jeszce do sprawdzenia moduł.
jest możność :) , żebyś założył przerywacz i kondensator?

dzema11 - 2010-10-25, 20:58

platyniorz odpada,a wiesz jak sprawdzic taki moduł czy jest sprawny ??
Rufusetz150e - 2010-10-25, 21:47

sprzwdź moduł czy robi ci przerwe na cewke wn i jakie napięcie daje
DidoR - 2010-10-25, 22:57

gdzieś widziałem sposób sprwdzenia modułu... nie wiem czy nie na tym forum. nie pamiętam gdzie dokładnie.

w każdym razie wiem że powinien raz dawać napięcie raz nie do cewki zależnie od położenia wału

jeśli masz to podłącz woltomierz między mase a ten przewód zielony (wcześniej odepnij go od cewki) włącz zapłon i kręć powoli wałem. powinny być wyraźne skoki napięcia od około 12V do 0V
jeśli nie masz to podepnij jakąś małą żarówkę 12V np przednia postojówka

sIaj - 2010-10-25, 23:11

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=2310
dzema11 - 2010-10-26, 18:26

Mz zimna odpaliła od strzała pochodziła z 10 minut, obr. wolne były ale takie trochę jak by wypadały zapłony,ale nic przejżałem moduł dotknąłem zielony kabel do masy i w momencie odejmowania kabla od masy był przeskok iskry czyli moduł ok, wsiadam jade bujłem sie do 60 i buuuuuuuuuu,patrze na świecy zero oznak iskry zapchałem do domu,przejżałem moduł i nadal przeskokuje iskra ale gdy dotkne ziolony do masy. a gdy normalnie kopę iskry nie ma. Czyli co ?? czujnik padł ?? Juz sam nie wiem cewka sprawna,kabel W podaję iskrę,świeca ok Już ku*wa nie wiem,Czujnik był regenerowany nawet 20 km nie przejechał już naprawde nie wiem.

Jak zimna była to urochomiłem silnik zgasiłem światło i nigdzie nie zauważyłem przeskoku iskry, zwarcia ani iskrzenia.

SNAper24 - 2010-10-26, 19:59

kurde cięzki masz problem koleko ja bym na twoim miejscu poszukał kogoś do pozyczenia modułu albo niech twój ktoś sprawdzi na motorze pójdź na szrot moze znajdziesz jakąś mz do rozbiórki pobierzesz sobie części
dzema11 - 2010-10-26, 20:04

Coś Ty,przeszukałem skupy złomów nigdzie nie ma MZ.Ale Janka sposbem sprawdziłem moduł i wali iskra duża i niebieska! Ale tak się dzieje gdy omine impulsator,a gdy normalnie chce to nie wykrztusi ani grama iskry.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group