To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Zasilanie/wydech - tlumik 251 ddr

studefix - 2015-04-08, 21:24

Owinąć widać się da, tylko jak wyczyścić z nagaru te 30 letnie tłumiki? Parę lat temu miałem etz 150 po generalce,która na oryginalnym tłumiku osiągała 90km/h, po zmianie węgra 110km/h. Teraz taką samą historię przerabia brat w swojej 251. Po podmiance z ddr'a na spawaka (robionego co prawda pod silnik 300ccm) po przekroczeniu 5 tyś obr eta wyrywa się spod dupy.
Wietrzanin - 2015-04-08, 21:28

Wiadomo jak jest dzwięk mocno basowy tzn. że nagar jest ale zawsze mozna sodą kaustyczną potraktować tłumik w środku i dużo pomoże.
cx maniak - 2016-10-10, 11:06

Witam serdecznie.
Mam na imię Tadeusz, jest to mój pierwszy post na forum. Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat z moim pytaniem. Otóż mam, a właściwie miałem w swojej ETZ 251 tłumik węgierski, zewnętrznie w ładnym stanie. Niestety wkład już zaczynał powoli się rozlatywać, po 15 latach użytkowania. Wyciągnąłem więc wszystkie przegrody, i postanowiłem że wykonam "wnętrzności" własnoręcznie, ale na wzór oryginału DDR. Co nie jest zadaniem skomplikowanym. Niestety nigdzie poza szczątkowymi informacjami nie mogę znaleźć wymiarów rurek, które łączą ze sobą poszczególne komory. Z pomiarów na zdjęciach w sieci wywnioskowałem że: Pierwsza, perforowana dwunastoma otworami rura, tuż za przegrodą komory rezonansowej ma ok 30mm średnicy? Dwie kolejne ok 18mm? potem trzy rurki 16-sto milimetrowe? I na koniec rura którą spaliny uchodzą do atmosfery ma wg mnie 25mm. Gdyby ktoś z Was dysponował jakimikolwiek informacjami na temat wymiaru wkładu, średnic rur, proszę o informację.
Oczywiście mógłbym odbudować wkład węgierski, ale nie ma to sensu. Wole poeksperymentować i zrobić na wzór oryginału. Jak rezultat nie będzie zadowalający, trzeba będzie kupić nowy.
Pozdrawiam.
Tadeusz.

Paweł111 - 2020-02-15, 13:32

Trochę odswieżę wątek.
W mojej etz 250 z 1982 jest oryginalny prosty tłumik. Jest trochę już "zmęczony". Zastanawiam się nad zakupem od Hartmanna. Widzę na jego stronie, że ma aktualnie tylko podgięte wersje.
1. Czy to ma znaczenie jeśli chodzi o pracę w etz 250 rocznik 1982 (moc, dźwięk)?
2. Czy trzeba też dokupić uchwyt tłumika, czy jest w takim miejscu mocowany, że długość uchwytu nie ma znaczenia, że tłumik jest wyżej.
3. Gdzie kupić dobre kolanko (bo Hartmann nie ma)?
4. No i Panowie - czy jesteście zadowoleni z tych tłumików? Jak z trwałością, jakością wykonania - no i tym dyn dyn etz?

ETZ_PRORIDER - 2020-02-15, 17:21

1 poza estetyką nie ma znaczenia. 82 rok często bywały proste. Chyba głównie proste.
2 obejma jest taka sama dla obu rodzajów.
3 szukaj u Betchera ma jakościowo dobre kolanka.
4 ten kto ma to nie narzeka. Początkowo kilka lat temu trafiały się wadliwe sztuki które gubiły końcówki albo miały luzujące się wkłady. Teraz jest to już poprawione.

Seba_830 - 2020-02-15, 17:22

1. Podgięcie tłumika nie wpływa na dźwięk i moc
3. Kolanko kupowałem u Betchera
4. Współczesnych tłumików lepszej jakości nie ma. Chrom jest ładny, a co najważniejsze, na pokładzie miedzi także nie powinien rdzewieć. Dźwięk jest bardziej metaliczny na tym Hartmana, ale to przez to, że oryginalne mają dużo nagaru w środku.

1983 też ma proste.

Paweł111 - 2020-02-15, 17:30

Dziękuję za szybkie odpowiedzi.
Chyba źle się wyraziłem. Pisząc uchwyt myślałem o rurce między obejmą a ramą. Czy ona ma inną długość jak będzie podgięty tłumik?
W sklepach nie widzę takiego towaru. Czy trzeba ucinać?

ETZ_PRORIDER - 2020-02-15, 22:17

Tak. Ma inną długość. Dla podgiętego jest krótszy.
grajko91 - 2020-02-16, 20:58

U betchera i u innych sprzedawców pojawiły sie tłumiki do 250 za ponad 500 zł. Wygladaja na tą samą produkcję. Ktoś wie kto je produkuje? Ciekawi mnie czy bedą takie do 251.
Allu - 2020-02-17, 21:37

Co byś nie założył i tak nie dorówna oryginałowi, kup, załóż, testuj, zdaj relacje :lol: a nie tylko na gotowe :smile:
grajko91 - 2020-02-17, 22:01

Nie kupie bo to do 250 ;) Bardziej jestem ciekawy czy można liczyć na podobny wyrób do 251. Jakiś czas temu kupiłem od betchera i odesłałem bo mi się nie spodobał
Rafal1480 - 2020-02-18, 15:32

Betcher ma też do 251 :wink:
Paweł111 - 2020-02-18, 15:40

10 minut temu rozpakowałem tłumik od Hartmanna. Chrom wygląda idealnie. Zero rysek.
Pozdrawiam i dziękuję za porady.
PS
Czekam na kolanko od Betchera🙂.

Paweł111 - 2020-02-27, 17:24

Mam prośbę,
czy mógłby ktoś zmierzyć dokładną odległość od środka do środka śrub łącznika, który jest między opaską na tłumiku, a ramą pod siodłem dla etz 250. Chodzi mi oczywiście o model z podgiętym tłumikiem. Chyba, że dla spawacza lepsza będzie odległość między tulejkami. Myślę, że każdy milimetr ma znaczenie dla wyglądu etzetki, a tak na oko nie chcę przycinać.
Będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Paweł

funny - 2020-02-28, 04:06

Cześć
Jak nikt nie podpowie to w sobotę będę w domu to zmierzę i napiszę.

Paweł111 - 2020-03-04, 16:59

Cześć,
Zmierzy ktoś☺

funny - 2020-03-04, 20:15

Przepraszam wyleciało mi z głowy jutro zmierzę.
funny - 2020-03-06, 12:18

Cześć
Dopiero dzisiaj wróciłem do domu i mam te wymiary. U mnie do podgiętego tłumika jest:
długość całkowita 335mm
długość od środka otworów 315mm
Myślę że ta druga wartość jest ważniejsza.

Paweł111 - 2020-03-06, 12:50

Wielkie dzięki☺
Akunia - 2020-04-22, 21:27

zamierzam kupić nowy tłumik do swojej etz 251, nastawiam się na zakup u Hartmana. Zdaję sobie sprawę, że dźwięk pewnie się zmieni ale chciałem zapytać o inna bardzo istotną kwestie.
jak z osiągami po takiej wymianie ? przyśpieszenie? nie muli na tych tłumikach ? szkoda mi kasy tylko na ładny chrom :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group