To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Zapłon mikroprocesorowy V1.0

Qbol50 - 2018-07-30, 11:05

Jest to jakieś rozwiązanie ale takie manewry to tylko na hamowni :D . Na drodze potrzebowałbym trzeciej ręki :D .
klima_ltd - 2018-08-01, 20:42

Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia.

Qbol50 - 2018-08-02, 08:52

klima_ltd napisał/a:
Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia.


Spoko, dzięki. Będę zdawać relację. Na tą chwilę pracuję nad dostrojeniem dolnych partii obrotów bo silnik ma lekkie zawahanie pomiędzy 1500 a 2000 rpm.

serek_pl - 2019-01-16, 22:31

Qbol50 i jak tam postępy z zapłonem?
elektryk111 - 2019-01-17, 19:14

Chyba we wszystkich tematach o zapłonach jest tak że pomimo ogromnego zapału i czasami tysiąca postów wychodzą z tego nici.Zresztą wcale się nie dziwię,bo nad tworzeniem ECU do nowego typu silnika pracuje zespół ekspertów a nie zespół pasjonatów.
Tutaj pasja to za mało.Trzeba urządzeń za miliony i czasu bez ograniczeń żeby stworzyć coś takiego jak oprogramowanie sterujące dawkowaniem paliwa i wyprzedzeniem zapłonu.
Bez tego wszystkiego spalanie stukowe będzie wykańczało silnik.

mczmok - 2019-01-18, 06:57

Osobiście używam modułu procesorowego od Robinsona z niby wczytaną mapą zapłonu.
Moje doświadczenia-brak różnicy w porównaniu ze zwykłym elektronikiem.
Moim zdaniem robota bez sensu.
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.

elektryk111 - 2019-01-18, 10:15

Sprawdzałeś jego działame lampą stroboskopową?
mczmok - 2019-01-18, 10:55

elektryk111 napisał/a:
Sprawdzałeś jego działame lampą stroboskopową?

Tak, coś tam działa :-)
Osobiście myślę gdydyby była duża różnica to zrobili by hybrydę przyspieszacza mechanicznego w połączeniu z elektroniką.
Myślę tamtymi (czasami) kategoriami kiedy nie było takich układów opartych na procesorach.
To samo rozwiązanie jest w Trabancie - stały kąt wyprzedzenia zapłonu.

kosior30 - 2019-01-18, 16:54

mczmok napisał/a:
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.


Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna.

elektryk111 - 2019-01-18, 18:01

mczmok napisał/a:
Tak, coś tam działa :-)


Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami?

Pół biedy gdy te zmiany są malutkie,bo przy większych wartościach przyspieszania zapłonu(gdy obroty duże a jednocześnie gaz blisko minimum)to stukowe robiło by prawdziwą rozwałkę korbie.

Fiat 126 p sprzed prawie 50 lat, miał przyspieszacz odśrodkowy sprzęgnięty z siłownikiem podciśnieniowym zasilanym z króćca.Ten komplecik był" mechanicznym komputerem"którego "mapa" miała kształty TRÓJWYMIAROWE podobne do zdięcia sprzed kilku postów.
A to że pięć dekad później ktoś wciska komuś badziew z DWUWYMIAROWA mapą nie uwzględniającą obciążenia silnika,to zakrawa na oszustwo albo inaczej naciąganie nieświadomych skutków klientów.

serek_pl - 2019-01-19, 16:17

kosior30 napisał/a:
mczmok napisał/a:
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.


Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna.



A Janek to kto to ? podasz namiary?

halcik - 2019-01-19, 17:03

Forumowy siaj. Szukaj po loginie
mczmok - 2019-01-21, 06:38

elektryk111 napisał/a:
Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami?

Nie była to wartość skokowa- ale z powodu iz nie miałem dobrej lampy stroboskopowej dokładnie nie mogłem zmierzyć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group