To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ???

Piotrek_wariat - 2008-02-03, 22:50

jako że lubie wykopywać stare tematy to i ten wynalazłem :P a mianowicie - w piątek byłem sobie na MOTOCYKL EXPO i jedna firma reklamowała w swojej ofercie żarówki LED. I tak myślałem czy by niezamontować sobie przeźroczystych szkieł w kierunkach i tylnej lampie i dać takie żaróweczki :mrgreen:

kierunek:
http://www.lima.com.pl/pr...f1cfb98d5355480

tył:
http://www.lima.com.pl/pr...f1cfb98d5355480

klosze:
http://www.allegro.pl/ite...zy_zarowki.html

czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? naprawde mniej prądu ssie? :)

Zuh - 2008-02-04, 11:28

Ja też już myślałem nad takimi ale ja niestety mam kwadratowe kierunki i tego rodzeju zarówki odpadają.........A dla lepszego efektu zrobiłem klosze z poliweglanu jest idealnie przezroczysty i nie ma żadnych załamań......Tylko jeszcze diody musze zainstalować

zobacz w dziale Patenty www.mz150sl.prv.pl

RaDo - 2008-02-04, 14:41

A zrobił by mi ktoś takie właśnie kierunki diodowe(kwadratowe) za opłata oczywiście?! :mrgreen: :?:
Piotrek_wariat - 2008-02-05, 07:47

no ja też mam kwadratowe :) a może warto spróbować? :)
zed - 2008-02-05, 10:45

Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu.
Gustlik - 2008-02-05, 11:12

zed napisał/a:
Tak przy okazji, to polecam też akumulatory o większej pojemności. Zamiast 5-5,5 Ah lepiej zastosować 10 Ah. Jeszcze kwestia ustawiania wolnych obrotów. Należy je ustawiać przy włączonych światłach i ustalić najniższe obroty przy których nie następuje zapalenie kontrolki ładowania. Często ludzie ustawiają wolne bez włączonych świateł. Później, przy jeździe na światełkach oraz dodatkowym, chwilowym obciążeniu kierunkami oraz stopem silnik obniża wolne obroty (obciążenie alternatora na wolnych obrotach przy puszczonej manetce gazu). Prąd się kończy i moto zaczyna gasnąć. To potrafi wku*** szczególnie na skrzyżowaniu.


zed dobrze mowisz :piwo: najlepiej jest ustawic tak jak mowi zed :razz:

Zuh - 2008-02-05, 11:13

NO jeżeli chodzi o kwadratowe kierunki to nie da rady zamontować tyż żarówek co podał Piotrek_wariat, bo jest żarówka zamontowana bokiem. a tamte żarówki świeca prosto. Więc albo samemu trzaba zamontować diody albo zmienić kierunki na okragłe.....
Piotrek_wariat - 2008-02-05, 13:52

no akumulator tak i tak do wymiany i chyba kupie więcej niż 5Ah :) 7-10 najlepiej :) a z tym ustawianiem to niewiedziałem :) mi na wolnych zapala się lampka ładowania :)
saska251 - 2008-03-03, 14:19

akumulator polecam 9cio amperogodzinny. Taki własnie zaleca fabryka, nie bedzie ci się majtał po skrzynce jak żyd po pustym sklepie.
Wiekszość ludzi wsadza małe akumulatory, 5,5 amperogodzinne, jednak to po prostu nieporozumienie. Jeśli mamy zapłon na przeywaczu, to jeszcze pół biedy, dżezy się zaczynjaą przy elektorniku, bo moduł etki jest dość wrażliwy na zjazdy napięcia i zaczyna jakieś hece odstawiać. No i przy małym akumulatorku dość szybko można doprowadzić do sytuacji, że zaczyna w nim "brakować" prądu.

A wolne, faktycznie ustawiasz najniższe przy jakich jeszcze jest ładowanie. Polecam okolice 2tys obrotów, ładowanie jest, silnik pracuje jeszcze równo, no i wyjście z takich obrotów nie powinno sprawiać problemów.

Pozdro251

Poszy150 - 2008-03-03, 14:29

Ja mam 5.5Ah bo mam go za darmochę :P Wolne mam ustawione na ok 1300 RPM i ładuje. W jakiejść trochę dłuższej trasie nie ma problemu z brakami prądu, ale w krótszych trasach albo jak sobie jeżdżę ze znajomym po okolicznych dróżkach to czasem aku lubi się trochę podczerpać. Wiadomo, kirunki cześciej włączone, STOP częściej świeci, i prądu mało jest.
krzych_mz150 - 2008-03-04, 20:23

no to ja wam powiem miałem w 150 aq 12Ah i spisywał się bardzo dobrze, nie było sytuacji żeby po włączeniu kierunków cokolwiek gasło, przygasało albo jeszcze inne migotki, wydaje mi się że był dobrze ładowany przez altka, regulator był elektroniczny. z takim aq kupiłem moto i z takim poszedł dalej
Qbol50 - 2008-05-06, 11:14

Mam pytanko czy ten zakup by się opłacił. 15 zł to troche dużo ale fajnie że diody mozna podłaczyc tak jak żarówkę i nie musimy robic sobie problemu z lutowaniem itp.

http://moto.allegro.pl/it...y15s_biale.html

Zuh - 2008-05-11, 10:07

Zastanawiałem się nad takimi zarówkami czy tam diodami i chyba bym kuił ale ja mam kwadratowe kierunki i to się nie sprawdzi.......ale jak ktoś ma okrągłe to wydaje mi się ze to jest dobre rozwiązanie....
ropa2 - 2008-06-02, 21:19

a jakby natomiast zamontowac takie zarowki na diodach czerwonych ( biale klosze) to ciekawe jaki efekt? http://moto.allegro.pl/it...a_czerwona.html
Gustlik - 2008-06-03, 14:36

No myśle że dobre rozwiązanie
1+to by mniej prądu żarło
2+ to by jaśniej świeciło
1 -Dużo kosztuje :piwo:

Shatterhand - 2008-06-21, 12:56
Temat postu: Oświetlenie led w MZ ETZ 250
Chcę założyć przy MZ światło do jazdy dziennej z żarówką led czy ktoś już kiedyś coś takiego robił?? Wiem że musi być soczewka bo samych żarówek do oświetlenia przedniego nie mogę znaleźć. Konwencjonalna żarówka bierze mi za dużo prądu ponieważ w większości jeżdżę po mieście i po tygodniu muszę doładować akumulator. I czy żarówka led ze soczewka przy oświetleniu przednim może być czy nie dostane za to mandatu? Mam motor od miesiąca więc proszę o pomoc.
Mieczko$ - 2008-06-21, 13:07

Jak Ci siada akumulator przy jeździe na krótkich, to zrób se ładowanie na dycht ( polecam regulator elektroniczny), a nie cuda wymyślasz. A może aku masz już zjechany? :piwo:
Shatterhand - 2008-06-22, 12:49

Witam mam już kupiony elektroniczny regulator napięcia i mam do niej schemat jak ją podłączyć ale w domu jestem tylko na weekendy więc jeszcze nie miałem czasu wymienić. Akumulator jest nowy a stary regulator ładuje 14,4 więc może to być wina regulatora?? (chyba że czasem się zawiesza, tego nie sprawdzałem)
Dzięki za odpowiedz

Allu - 2008-06-22, 15:06

Przecież 14.4 to jeszcze jest norma. Akumulator 12V powinien być ładowany w okolicach 14V.
saska251 - 2008-06-22, 22:37

ładowanie powinno się zamykać w przedziale 13.8-14.4, więc masz w porządku,

ja jeździłem przez lata emzetką w kurierce po miescie i nigdy problemów nie miałem z prądem( mając z przodu żarówkę 90/110Watt) więc problemu szukałbym gdzie indziej

aku niby nowe, ale czy wszystko z nim w porządku?? może przeładowałeś go np. prostownikiem?
sprawdź szczotki, czy nie są jakies dziwne i berznię komutatora



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group