To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v

easy - 2006-02-17, 21:19
Temat postu: Instalacja - brak ładowania - TS 250 prądnica 6v
Wymieniłem szczotki, sprawdziłem przewody i nic to nie dało, nie ma ładowania :evil:
Zetknąłem próbnik z DF z D- dalej masa i nic nie świeci..jest jeszcze może jakiś sposób sprawdzenia prądnicy? zanim dowiem się że się skończyła?

Xargo - 2006-02-17, 21:34

W mojej TS 150 miałem także problem z ładowaniem (szukałem 2 tygodnie i na szczescie znalazłem). Sprawdź czy aby szczotkotrzymacz nie jest urwany i czy przez to jedna ze szczotek sie nie przekręciła. Jeżeli zauważysz że szczotki maja luzy na boki możesz być pewien na 99% że w nich cała przyczyna
hubertbaran - 2006-02-17, 22:13

Ja sie prubuje pozbyc tego gówna;]
easy - 2006-02-18, 09:14

Szczotki są ok - sprawdziłem
Xargo - 2006-02-18, 11:43

Wg. mnie stojan z wirnikiem to ostatnie elementy jakie moga sie przepalić. Najprawdopodobniej podł ci regel. Jeżeli masz mechaniczny to możesz go sprawdzić używając próbnika (nie zapomniej tylko odpiąć kabelków!!). Wg. schematu D- powinien mieć przejście do styków D+, 61 i do DF, a 51 do D+ ma przejście tylko wdtedy, gdy przełączysz pierwszy zestyk regla. Sprawdź też czy zmienia sie opór na stykach DF - D- kiedy ruszasz drugą blaszką. Możesz też sprawdzić wirnik (najlepiej zdjać go z wału ale wątpie żeby zawiódł akurat wirnik). Każda blaszka komutatorze powinna mieć przejście do innej blaszki komutatorze, ale nie może mieć przejścia na wirnik i na odwrót. Każda blaszka wirnika powinna mieć przejście do innej blaszki na wirniku ale nie może mieć przejście na komutator. Co do sprawdzenia stojanu to sprawdź czy nie widać jakiś przypalonych lub urwanych drutów. Ale najpierw sprawdź bezpieczniki :wink:
easy - 2006-02-20, 19:32

Regulator!!! :mrgreen: Już wymieniłem i jest OK.
Dzięki.

Adam_H - 2016-08-10, 20:55
Temat postu: PRZYWRÓCENIE PRĄDNICY DO ŻYCIA
Wszyscy forumowicze, przeszukałem całe forum i nie znalazłem tematu

Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!


Jak tego dokonać?

Można to zrobić zupełnie przypadkowo gdy podłączymy odwrotnie jakiś przewód... jednym słowem skopiemy coś przy podłączaniu instalacji i na chwile dosłownie na chwile prądnica będzie odwrotnie podłączona (zamienione + z masą) a my w tym czasie obrócimy wałem z włączonym zapłonem- patrz str 55 serwisówka - dodałem w załączniku.

W czasie gdy obrócimy wałem przy odwrotnie podłączonym akumulatorze biegunowość prądnicy się zmienia!!!

Jakie to ma skutki???

Otóż nawet gdy już wszystko poprawnie podłączymy nie będziemy mieli ładowania!!! w ten sposób na pewno setki dobrych prądnic trafiło na złom!


Co jedynie wystarczyło zrobić żeby wrócić do prawidłowego działania prądnicy - należało odwrócić jej biegunowość.

Dobra ok, ktoś powie ale to nie takie łatwe, otóż nie! myli się. Jest to banalnie proste

Aby odwrócić biegunowość prądnicy przy prawidłowo podłączonej instalacji należy:

1. Odłączyć przewód plusowy i tylko plusowy akumulatora od puszki bezpieczników.
2. Przedłużyć ten odłączony przewód tak aby sięgał do prądnicy
3. Dotknąć przewodem styku d+ (konektor do którego podłączona jest jedna ze szczotek) na dwie sekundy
4. Podłączyć z powrotem poprawnie akumulator do puszki bezpieczników
5. Po uruchomieniu zapłonu powinno pojawić się ładowanie, jeśli nie, czynność powtórzyć

Procedura jest osobiście przeze mnie sprawdzona i działa!!!


Nie należy zapominać, że prądnice w przypadku stosowania elektronicznego regulatora napięcia nie potrzebuje w ogóle oporu regulacyjnego - jest on zbędny!!!


To nie jest post jakiegoś niby znawcy tylko sprawdzona i dokładnie opisana procedura przywrócenia ładowania.


Pozdrawiam forumowiczów i życzę zdarcia opon a nie czegokolwiek innego.

sIaj - 2016-08-10, 21:23

Biegunowość prądnicy związana jest z kierunkiem wirowania twornika.
Zakład produkcyjny magnesuje prądnicę na etapie produkcji. Jak jednak już sam wiesz można to zepsuć. Gdzieś pewnie przewinęło się to na forum ale jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył.
Jeżeli regulator jest mechaniczny to wystarczy zewrzeć styk prądu zwrotnego.

PS. Zamień te wielkie litery bo usuną post.

ETZ_PRORIDER - 2016-08-10, 21:47

Adam_H napisał/a:
Otóż jedną z przyczyn braku ładowania jest zmiana biegunowości prądnicy!!!!

sIaj napisał/a:
jak widać nikt wcześniej tego nie przytoczył.
Adam_H napisał/a:
aż dziwie się, że nikt wcześniej nie napisał o tym

Trąbiłem i krzyczałem na ten temat niejednokrotnie. Sam kilkukrotnie musiałem przemagnesować kilka prądnic bo nie było ładowania na nowych regulatorach a jedynie ze wzrostem obrotów kontrolka ładowania świeciła coraz bardziej. Poczytaj chociaż tematy Hvil-a o jego wydumkach i doczytasz się problemów z ładowaniem na instalacji 6V.

Hvil - 2016-08-11, 09:40

Było to przewijane na forum kilka razy:-) Np. w moich problemach z prądnicą i jak koledzy pisali, prądnica świeżo założona, z allegro zakupiona też zaczęła działać dopiero po przebiegunowaniu, zgodnie z radami ETZ_PRORIDER, i sIaj,
Veteran - 2016-08-12, 05:10

Dzięki! :piwo:
Ale o 36 lat za późno! :sad:

borgi - 2016-08-12, 08:52

Super. Dobrze Adam_H, że o tym napisałeś :piwo:
ps. popraw tylko że opór regulacyjny jest zbędny przy elektronicznym nie zapłonie ale regulatorze napięcia.

ETZ_PRORIDER - 2016-08-12, 17:40

borgi, Z tym oporem racja ale nie zawsze... miałem pacjentów co potrzebowali oporów bo były problemy ze wzbudzeniem.
sirturek - 2016-10-19, 08:04

Koledzy tez mam problem z prądnicą/ładowaniem. Jak połączę żarówkę z D+ i masą i przyłożę napięcie bezpośrednio z aku do DF to żarówka świeci. Czy to definitywnie określa, że prądnica jest OK?
Szczotkotrzymacz sztywny, szczotki też jeszcze długie. Miernikiem nic nie mogę zmierzyć bo głupieje od zakłóceń.
Regulator zakupiłem nowy - niestety ten niebieski - nie wiedziałem, że jest kiepski. Do tego były pomieszane jak się później okazało kable przy prądnicy - zamieniony były między DF a D+. Czy to mogło go spalić? Czy da radę go jakoś sprawdzić w prosty sposób?

Hvil - 2016-10-19, 08:35

sirturek, szkoda Twoich nerwów jesli poziom znajomości fizyki masz na przeciętnym polskim poziomie.:-)

Spakuj prądnicę i wirnik porządnie i wyślij do Siaj od nas z forum. On ma sprzet by ją sprawdzić jednoznacznie. Moja przechodziła testy domowymi sposobami każda z zapasowych. A jak wysłałem do Siaja 3 zestawy to tylko dwa wirniki i dwa stojany były dobre, nie z kompletów.

herrq666 - 2016-10-19, 10:14

Poszukaj, bo jest napisane jak sprawdzić prądnicę.
krzysztof53 - 2017-03-21, 21:34

Witam mam Pytanie o regulatory?/Mz 250 Trophy mam regulator mechaniczny czy załozyć elektroniczny?/Podobno przy elektronicznym są lepsze światła???
ETZ_PRORIDER - 2017-03-21, 21:37

Światła pozostają bez zmian. Sam regulator nie odmieni świateł na lepsze ale napięcie i stan naładowania akumulatora na pewno poprawi efektywność oświetlenia drogi przed Tobą i widzialność samego Ciebie, polecam polski regulator RP-15T.
krzysztof53 - 2017-03-21, 21:53

Dzieki RP-15T poszperam Światla nie sa aż takie kiepskie ale na pozycyjną zalożę leda oświetlenie licznika i pozycję diody i może będzie jaśniej na drodze.Dzieki za pomoc
Do milego spotkania na Szlaku

krzysztof53 - 2017-03-21, 22:01

A jeszcze sprawa opornicy Wymontować przy elektronicznym?????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group