To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi - [Wykonam] Wirniki MZ ETZ regeneracja pierścieni alternatora

Marcin W. - 2015-06-02, 21:53

Witam
Wysyłając paczki do mnie pobierajcie na poczcie "naklejki adresowe" lub listy przewozowe jak kto woli w kolorze niebiesko-żółtym wtedy paczka kosztuje 13zł jeśli pobierzecie białą to inaczej multipaczka ( albo multisraczka :lol: jakoś tak) wtedy wysyłka może was kosztować nawet 20zł. :shock: Dziś właśnie do mnie jedna taka przyszła od pewnego kolegi z forum. Nie warto przepłacać paczka dotrze w tym samym czasie co ta za 13zł (czyli naklejka adresowa w kolorze jak wcześniej wspomniałem niebiesko-żółtym... "Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?" :piwo:

Marcin W. - 2015-06-20, 23:37

Witam
zapomniałem napisać od początku miesiąca czyli 01.06.2015 obowiązuje wykonanie wirników w wersji 3.0 :lol:



lipton - 2015-06-27, 09:32

Witam a czym ona się wyróżnia ta wersja 3.
:cool:

mar09 - 2015-06-27, 10:19

Zapewne brakiem tego ustrojstwa coś jak ala blaszka osłaniająca punkt lutowania ...co potrafiła haczyć o szczotko-trzymacz i same pierścienie nieco inne ale to bez znaczenia :piwo:
Marcin W. - 2015-06-28, 00:16

Witam
W tej wersji punkty lutownicze są schowane pod pierścieniem jak zresztą w oryginale. W poprzedniej wersji wystawały nieco poza pierścień. (sam w MZ ETZ 150 mam zrobione tak samo testowałem tą wersję w swojej MZ i nie było żadnych problemów)
Miałem tylko jeden przypadek że faktycznie jednej osobie punkt lutowniczy haczył o stojan ale gość miał wyrobiony czop wału i powstawał luz na wewnętrznej bieżni łożyska przez co wał wysuwał się w kierunku alternatora wraz z wirnikiem przez to mu haczyło o stojan nikt poza nim nie zgłaszał mi problemów tego typu... Po tym jednym tylko przypadku przystąpiłem do wykonania wersji 3.0 która myślę że jest wierną odtworzoną wersją wirnika DDR może poza pierścieniem miedzianym ale wszystkie obecnie produkowane alternatory takie posiadają nawet wyśmiewane przez niektórych Jawy palące ciągle na jeden gar... :lol: :piwo:

jannex - 2015-06-30, 21:35

Witam.
Czy jesteś w stanie na specjalne zamówienie zregenerować dla mnie wirnik do Mz Ts 250/2?
Unikatowa wersja wirnika z dwustopniowym ładowaniem a co za tym idzie 3 pierścienie ślizgowe?

Marcin W. - 2015-08-04, 21:26

jannex, "Panie to nie są tanie rzeczy..." :lol: Policzę ci po najniższej cenie pojemności najmniejszej MZ ETZ? Pasuje? :mrgreen:

Będę miał na stanie dwa komplety szczotek dla osób które chcą akurat regenerować wirniki. Pytać na PW a przy wysyłce wirnika do kartki z adresem zwrotnym dopisać "dołożyć szczotki..." :piwo:

Marcin W. - 2015-08-16, 17:11

Witam
Poczta podniosła ceny paczek pobraniowych ( paczka 48 i paczka 24 do 5kg - jeden wirnik waży 1,3kg)
było 17,50zł za paczkę 48
było 19,05zł za paczkę 24
Obecnie jest:
paczkę 48 -19,00zł http://cennik.poczta-pols...y_paczka48.html
paczka 24 - 21,50zł http://cennik.poczta-pols...y_paczka24.html


Dlatego kto chce mieć taniej to zalecam wpłatę na konto ( może wpłacić inna osoba w waszym imieniu) lub może i prościej i tak idziecie na pocztę możecie zrobić przekaz pocztowy z wpłatą na moje konto koszt to 2,5zł zwykły lub 3zł taki co z prędkością światłą idzie. :lol:

Ceny paczek normalnych nie zmieniły się i wynoszą :
paczka do 2kg zwykła 11zł http://cennik.poczta-pols...a_pocztowa.html
paczka priorytet 13zł

Marcin W. - 2015-09-18, 20:58

Witam
Panowie wyjeżdżam "za chlebem" na Słowację ( delegacja z pracy) dlatego na pewno do 17.10.15 nie będę wstanie reanimować waszych wirników... Przyjeżdżam na krótko i znów być może pojadę na kolejny miesiąc... :piwo:
Gotowych na sprzedaż wirników w tym czasie też nie będę miał niestety... :roll:

Marcin W. - 2015-11-15, 16:57

Witam
Panowie już trzeci raz jadę na delegację zatem wracam po 17.12.15 po tym terminie jakieś wirniki mogę uleczyć... Na sprzedaż będę miał dwa wirniki po tym terminie... :piwo:

Marcin W. - 2016-02-14, 21:56

Witam
Panowie wróciłem z "tułaczki po Słowacji" i wracam również do uleczania wirników także możecie wysłać je nadal do mnie. :piwo:

yankess - 2016-03-07, 17:22

Polecam. Regeneracja zrobiona szybko, sprawnie i o najważniejsze solidnie. :piwo:
jaca_67 - 2016-04-13, 19:55

Właśnie przyjechał wirniczek od kolegi.
Może po niedzieli się założy,to zobaczymy jak śmiga...


Marcin W. - 2016-05-02, 00:28
Temat postu: Nietypowe uszkodzenia wirników MZ ETZ
jaca_67, Życzę ci aby służył ci przez kolejne 30 lat lub dłużej. :piwo:

Przyszedł ostatnio do mnie wirnik od jednego z kolegów z forum powód brak ładowania... Zanim go dostałem przesłał mi zdjęcia z których widać było że ktoś go już kiedyś regenerował. :sciana: (kolega kupił tą MZ z już tak zregenerowanym wirnikiem) sposób jaki był zregenerowany osobiście mi się nie podobał już na zdjęciach... Pomierzył też go i wychodziło że jest przerwa elektryczna. Dostałem w końcu wirnik przerwę zlokalizowałem i usunąłem a cały wirnik został kompleksowo zregenerowany...
Zlokalizowałem też nietypowe uszkodzenie wirnika jakim było pęknięcie nita bardzo rzadka przypadłość ale jednak się zdarza widać wtedy że główka nita wystaje nadmiernie. Było widać że wirnik ocierał o stojan a z wywiadu jego posiadacza wspominał że z alternator nie naturalnie głośno pracował...
Pokrewną uszkodzeniem ( również bardzo rzadkim) jest gdy oś wychodzi z nabiegunników lub przeciwnie wchodzi głębiej...(będzie okazja to dodam zdjęcie takiego wirnika)
Morał z tej historii jeśli ktoś próbuje wam jakiś wirnik sprzedać gdzie widać że było coś grzebane spodziewajcie się że może być problem z takim wirnikiem. ( Jak potrzebujecie pewny wirnik MZ ETZ piszcie do mnie na pewno będę miał). Widziałem ich wiele i zawsze gdzie było coś grzebane ten wirnik był uszkodzony w różny sposób... Parę takich wirników opisze wam tutaj co jakiś czas...
Oceniajcie też stan wirnika od strony "mechanicznej" a nie tylko "elektrycznej".Jeśli zdarzy wam się taki wirnik jak na zdjęciu mogę również go naprawić... :piwo: Zawsze też można wysłać zdjęcia ocenię stan wirnika i powiem na co pacjent choruje. :piwo:




Wirnik z uszkodzonym nitem (nadmiernie wystaje)


nit pęknięty na pół ( po nalocie rdzy widać że od dawna)


Boberek Rbk - 2016-08-10, 15:01

Oddałem wirnik do regeneracji i jak najbardziej polecam. :wink: Naprawa wygląda fachowo i wszystko działa jak należy. :grin:
ETZ_PRORIDER - 2016-08-10, 20:51

Ostatnio wysyłałem 2 wirniki, oczywiście wróciły uzdrowione, jeden już hula :piwo:
CZAREKJ - 2016-08-29, 15:57

Czy u kolegi można nabyć sam komutator-pierścienie do alternatora? Ile by kosztowała taka część z wysyłką?
Marcin W. - 2016-08-30, 00:10

CZAREKJ, Wybacz ale pierścieni akurat nie sprzedaje oddzielnie. Jedynie możesz stać się jego posiadaczem wraz z swoim zregenerowanym wirnikiem lub też zakupionym wirnikiem po regeneracji. :piwo:
Na każdy wirnik daje gwarancję więc zalecam ci jednak przysłanie swojego wirnika do mnie a tak jak twoi poprzednicy w tym temacie będziesz zadowolony z efektu.
Widuje wiele wirników które ktoś samodzielnie próbuje regenerować efekt jest taki że nie ma ładowania lub ładowanie po krótkim czasie gdzieś "zaginęło w akcji..." Więc bywa i tak że dostaję wirniki po regeneracji przez inne osoby ponownie do regeneracji. :klnie: Z takimi jest więcej roboty i jeśli ktoś myśli że wychodzi to taniej to raczej jest w błędzie z czasem się to mści najgorszym wypadku kiedy jesteśmy daleko od domu, wtedy prócz nas samych towarzyszy nam tylko stres i nie pewność czy dojadę do domu lub też nie i będę zmuszony pchać lub wzywać pomoc drogową która ładnie nas skasuje za transport...
Zatem czasem nie warto oszczędzać... Ja też nie podejmuję się szlifowania cylindrów jeśli nie mam o tym potrzebnej wiedzy ani zaplecza technicznego... Takie moje zdanie...
Dam wam parę zdjęć wirników które ktoś samodzielnie próbował regenerować czasem niszcząc go tak że nadaje się tylko na złom... :roll:

CZAREKJ - 2016-08-30, 08:22

Masz zupełnie rację. Rozsądek mechanika nakazuje zrobić tak jak napisałeś. Niestety mój przypadek jest lekko odmienny. Zmieniam prądnicę w ES 250 na alternator bez naruszania oryginału. Alternator od ETZ będzie całkiem customowy - z mostkiem i regulatorem.
Gdyby to było niedaleko to dostarczyłbym do Ciebie wirnik osobiście.
Cena za usługę jest dobra, ale denerwuje mnie nabijanie kasy dostawcom przesyłek.
Rozebrałem na części pierwsze swój oryginalny wirnik i oddałem metalową tulejkę osi do przedłużenia tak aby dało się wirnik zamontować w ES 250.
Wirnik będzie złożony z dwóch kawałków - część ze stożkiem od ES a cześć z komutatorem z ETZ.
Oczywiście po przeróbce wirnik oddaję do wyważenia.
Taki mocno nietypowy projekt, którego chyba nikt nie praktykował.
Moje oryginalne pierścienia komutatora są nie najgorsze, ale jak już rozebrałem to bym przy okazji zmienił na Cu.
Pierścienie robisz sam czy kupujesz?
Szukam pierścieni na 36 mm, takich jak Twoje, ale jak się nie uda to zamontuję 34 mm - firmy cargo typ 133351.
Pozdrawiam.

Martini55 - 2016-08-30, 09:46

Jeśli chodzi o regenerację wirnika, to ja również polecam usługi Marcina W. Mój wirnik miał rozwalony nit, izolację, i problemy ze źle założonym pierścieniem, a wrócił do mnie w stanie lepszym niż fabryczny :piwo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group