To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125

jacobs32 - 2011-04-08, 13:10
Temat postu: Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125
witam
mam pytanie do szanownych forumowiczów między ETZ 125 a ETZ 150 różnica jest tylko w średnicy tłoka czy w zwiazku z tym w ETZ 125 mógłbym wymienić cylinder wraz z tłokiem i będę miał "150-siątkę" czy w ogóle taka wymiana jest możliwa ( chodzi o szpilki, osadzenie cylindra na silniku).
Dziękuje za odpowiedzi

ETZ_PRORIDER - 2011-04-08, 13:32

125 a 150 róznia sie tylko średnicą cylindra (150-tka ma tuleje 4mm szersza) a z wyglądu to jest to samo ale niektore 125-tki maly liczniki do 80 km/h i to są jedyne różnice :)





pomoglem? kliknij pomógł!

jacobs32 - 2011-04-08, 13:59

Przecież napisałem że wiem jaka jest różnica.
Pytanie jest czy do 125 założę cylinder z tłokiem od 150

Wujek. - 2011-04-08, 14:55

Tak, założysz. 150 to taka rozwiercona 125.

@down.
Jak kto lubi ;)

kosior30 - 2011-04-08, 15:19

Raczej odwrotnie - 125 to taka skurczona 150 ;)
Chinczyk - 2011-04-08, 21:08

I to działa w obie strony tzn. do 150 można dać cylinder ze 125 i jeździć MZ-tą mając A1... :roll:

[ Dodano: 2011-04-08, 21:09 ]
Oczywiście jeszcze pozostaje kwestia papierów że została pojemność zmniejszona.

winiar91 - 2011-04-08, 21:16

Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki??
sIaj - 2011-04-08, 21:20

No dobrze ale otwór w karterach nie będzie się zgadzał średnicą więc nie założysz cylindra bez rozwiercania.
herrq666 - 2011-04-08, 21:27

pasuje bez rozwiercania, 125 ma tylko wewnątrz grubszą tuleję.
intr - 2011-04-08, 21:50

W serii w 125 inne są również gaźniki. Przelot 22, dysza główna 100 dla bvf. Gdy zaczęto montować bingi przelot pozostawiono ten sam (24), ale gaźniki miały inne bebechy.
Chinczyk - 2011-04-08, 21:52

winiar91 napisał/a:
Chinczyk, Jak sobie wyobrażasz wsadzenie mniejszego tłoka do 150-ki??


Mi chodziło o wymianę cylindra+tłoka. Nie doczytałem dobrze tematu. :oops:

Ale będzie cylinder do karterów pasował czy nie? Bo widzę odmienne zdania...
I widzę że jeszcze gaźnik trzeba zmieniać. :ysz:

herrq666 - 2011-04-08, 21:56

A co myślisz, że dla 125 robili inne kartery? to by było bez sensu. Dół silnika jest taki sam jak w 150tce.
Chinczyk - 2011-04-08, 21:59

Fakt...ja tam nie wiem bo nie miałem. :torba":
motomaciey - 2011-04-09, 14:12

A co z głowicą, nie będzie inna ?
herrq666 - 2011-04-09, 15:05

głowicę trzeba zmieniać razem z cylindrem niestety.
MZ5V28 - 2011-04-15, 00:42

bez problemu możesz założyć cylinder od 150 bez zmiany głowicy i rozwiercania karterów,wiem bo posiadam takową MZ 125
dario81 - 2015-05-31, 14:07
Temat postu: Gażnik 24n2 od ETZ 150 w ETZ 125
Witam
Posiadam motocykl ETZ 125 , średnica tłoka fi52 , mam założony do niej gaznik 24N2 od ETz 150. Motocykl odpala super ,zapłon ustawiony ,silnik po kapitalnym remoncie jeszcze na dotarciu, ale nie moge ustawić wolnych obrotów biegu jałowego rzędu 1200-1300 obr bo motocykl mi gasnie i zalewa świece. Kombinowałem już z iglicą, spawdzałem ksiażkowo ustawienie pływaka, iglica jest na najmniejszej dawce paliwa, gaznik nie idzie wyregulować książkowo- praktycznie nie reaguje na kręcenie śrubkami od powietrza i składu mieszanki, śruba składu mieszanki nawet jak jest wkręcona do końca silnik pracuje. Czy wogóle gażnik taki ma prawo pracować w silniku ETZ 125 bo jak wiecie ETZ 150 ma wiekszy tłok o 4mm od ETZ 125 a co za tym idzie nieco większe zapotrzebowanie na paliwoi w moim przypadku poprostu wiecznie będzie zalewać świece. Co o tym sądzicie jako doświadczeni posiadacze MZ-tek??
Proszę o pomoc i porady czy nie lepiej kupić nowy gażnik 22N2 typowy do ETZ 125.

Wymiary obu gazników z katalogu dla porównania:
22N2 - średnica przupustnicy 22mm, dysza główna 105, dysza iglicowa 72, iglica obciążenia cześciowego C8, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40

24N2- średnica przupustnicy 24mm, dysza główna 115, dysza iglicowa 67, iglica obciążenia cześciowego C9, dysza rozruchowa 75, dysza biegu jałowego 40

Seba_830 - 2015-05-31, 15:00

Kup sobie binga dedykowanego do Etz 150 i będzie działać
Allu - 2015-05-31, 21:08

Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj.
dario81 - 2015-05-31, 21:45

Allu napisał/a:
Pozamieniaj dysze na te z 125 i próbuj.

Hmm też tak myślałem ale przepustnica od gaznika ETZ 150 jest wieksza o 2mm w stosunku do tego z ETZ 125 i nie wiem jak to będzie współgrać, może ktoś już kiedyś miał taki problem i podzieli się wiedzą, proszę o pomoc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group