To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Renowacja/specyfikacja modeli - Różnica pomiędzy silnikami ETZ 150 a ETZ 125

Marcin W. - 2015-05-31, 22:38

Seba_830, Bing dedykowany dla MZ ETZ125 jest inny ma inne oznaczenia przez dysze które są tam mniejsze zapewne a jego oznaczenia to Bing 53/24/202 to MZ ETZ 150 końcówka oznaczenia zamiast 202 jest 201 :piwo:


Seba_830 - 2015-05-31, 23:10

Nie wiedziałem tego Marcin W., . :piwo:
Marcin W. - 2015-06-02, 16:14

Niektórzy sprzedawcy do dziś tego nie wiedzą i sprzedają jako do MZ ETZ 150 :klnie: :sciana:
dario81 - 2015-06-03, 23:41
Temat postu: wymiary króćca ssącego ETZ 125 i ETZ 150
Witam.
Tak jak w temacie proszę znawców tematu o przedstawienie wymiarów obu króćców lub napisaniu czy mają one identyczne wymiary czy też nie. Zamierzam założyć gażnik do ETZ 125 22N2 ale posiadam założony krócieć ssący od ETZ 150 i moje pytanie czy będzie to pasowało.

Bardzo proszę o pomoc.

motomaciey - 2015-06-07, 09:18

ETZ 125 śr. wew, króćca = 22mm
ETZ 150 śr. wew. króćca = 24mm

lamariusz - 2018-03-18, 21:27

Witam. Przeszukałem na forum wszystko ale odpowiedzi nie wyszukałem. Mianowicie, czy po zmianie cylindra ze 150 na pojemność 125 cm3, to w oryginalnym gaźniku 24N2 ( ze 150 cm3), wystarczy , że zmienię dyszę główną na 100, i będzie chodził ok, czy jednak muszę mieć do prawidłowej pracy silnika ze zmniejszoną pojemnością gaźnik 22N2? Poradźcie.
dario81 - 2018-03-20, 17:44

Spróbuj najpierw z tą dyszą - wariant najtańszy i pokombinuj z ustawieniem iglicy (zmiejszyć dawkę paliwa), ja posiadam gażnik oryginał DDR BVF stan nowy 22N2-1 i chodzi u mnie dobrze.
lamariusz - 2018-03-20, 19:26

Witam Zaprzyjaźnione miasto :piwo: Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam.
motomaciey - 2018-03-24, 19:52

Jaki posiadasz króciec?
dario81 - 2018-03-25, 13:25

lamariusz napisał/a:
Witam Zaprzyjaźnione miasto :piwo: Zieloną Górę. Właśnie chce spróbować ze zmniejszoną dyszą główną. Szukałem, pytałem się o gaźnik 22N2, mogę powiedzieć, że bardzo niedostępny. Zestaw dysz do gaźnika 22N2 też niedostępny. Jakoś sobie poradzę. Pozdrawiam.

Szkoda że nie ZG...Popytaj w sklepie internetowym STAZET - pytaj tylko o oryginalny ddr 22n2 bvf z magazynów NRD może jeszcze zostało trochę - ja dałem za niego 400zł ale warto!! Ten absolutnie nie polecam - to chiński badziew http://www.stazet.inkontr...html?ref=g13:s2
Pozdrawiam

GRU ETZ 125 - 2018-03-25, 21:07

Witam.

Mam 2 oryginalne fabryczne ETZ125, jedną przerobiłem na 150. Cylinder pasuje bez problemu bez przeróbek, ale z gaźnikiem miałem przeprawę...
Rzeczywiście dysze są inne niż w125. Próbowałem zmieniac i szukałem porady na forum, niestety bez odzewu. Skończyło się na nowym Bingu 53 dedykowanym do 150.
Wydatek spory ale warto. Moto śmiga aż miło.

Pozdrawiam.

lamariusz - 2018-04-04, 23:08

Kupiłem do silnika etz 125, gaźnik o symbolu 22N2, znaczy idzie do mnie pocztą. Sprzedający wysyłając powiedział, że w wysyłanym gaźniku nie ma nakrętki przepustnicy, ale jak zapewniał pasuje ona od gaźnika 24N2.
Pytanie czy nakrętka przepustnicy z gaźnika 24N2 pasuje do gaźnika o symbolu 22N2 , skoro same przepustnice różnią się średnicą?

motomaciey - 2018-04-05, 06:11

Teraz to już chyba po takach, nie? Biorąc to na zdrowy rozum raczej nie opłaca się robić dwóch różnych odlewów prawie identycznych części tylko odpowiednio je później obrobić dla danej pojemności. Tak jest w przypadku polskich gaźników PEGAZ GM 24, 26 i 28. Po za tym co ta informacja teraz zmieni? Przekonasz się jak otworzysz paczkę :wink:
lamariusz - 2018-04-05, 09:56

Zgadza się już po ptakach. Ale jakby ktoś wiedział czy jest jakaś różnica w średnicy tych nakrętek przepustnicy, to bym wiedział czy szukać po necie właściwej do 22N2, czy nie bo będzie pasowała od 24N2 a taką mam.
ETZ_PRORIDER - 2018-04-05, 16:05

Na moje chyba będzie to samo. Będzie się różniło tylko średnicą przepustnicy i gardzielą. Ale zobaczymy.
lamariusz - 2018-04-06, 21:44

Nakrętka pasuje. Zatem gaźniki 22N2 i 24N2, nakrętki przepustnicy mają takie same. Info dla innych. Pozdr.
ETZ_PRORIDER - 2018-04-06, 23:24

A przepustnica? Pasuje z 24 do 22?
lamariusz - 2018-04-07, 09:14

Gaźnik kupiłem kompletny łącznie z przepustnicą prócz nakrętki. Ma on fabrycznie naniesione oznaczenia 22N2-2. Ale spróbuję włożyć przepustnice od 24N2 i ci odpowiem ale z tego co wszystkim wiadomo nie powinna pasować.
lamariusz - 2018-04-07, 09:43

Sworzeń tłoka mam od etz 150 i do tłoka etz 125 jest ciut za długi. Co radzicie. Ten spiłować pilnikiem i w ten sposób skrócić. Czy lepiej kupic nowy prywaciarski do 125?
ETZ_PRORIDER - 2018-04-07, 09:46

Kup lepiej nowy. Piłowany nie będzie równy i może narobić sporo szkód w cylindrze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group