To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Luźne gadki :) - Problem z pila motorowa - Husqvarna 40

kotek34 - 2011-04-10, 18:00
Temat postu: Problem z pila motorowa - Husqvarna 40
Witam wszystkich!

Mam taki problem z pilarka jak w tytule, moze ktos cos doradzi.

Mianowicie pila ma juz kilka lat, nie jest nowa, dotychczas chodzila w miare bezawaryjnie, w zeszlym sezonie zaczely sie problemy bo stracila wolne obroty i ciezko palila, ale jak juz odpalila to szla dobrze, tylko obrotow nie trzymala wolnych.

W tym sezonie chcialem przyciac kilka drzewek, zalalem swiezutkiej mieszanki, ale pila nie daje praktycznie oznak zycia, sciagnalem pokrywe i byla tym dosc duza ilosc roznego rodzaju zabrudzen (trociny, oleje itp), filtr powietrza rowniez byl mocnoz abrudzony dlatego postanowilem wszystko to wyczyscic. Rozebralem filtr, gaznik, przystawke do gaznika, obmylem w beznynie i przedmuchalem powietrzem, poskladalem do kupy, ale pila dalej praktyecznie nie reaguje.

Iskra mocna niebieska, jak podleje troszke strzykawka do cylindra to chwyta w sensie odbije kilka razy i pusci jakis dymek z wydechu, na gazniku na wlaczonym ssaniu praktycznie w ogole nie podejmuje pracy, szarpnie ze dwa razy i to jest max, na wylaczonym to juz kompletnie nic.

Sprawdzilem rowniez zaplon, a dokaldnie to wyciagnalem go i rowniez obmylem i posprawdzalem przewody, ale tam generalnie nie ma co nie dzialac, zaplon CDI, dwa kabelki i kabel WN, poskrecalem ale bez zmian.

Generlanie to nei wiem co o tym myslec, kompresja co prawda nie jest mocna, ale na takiej odpalala jeszcze tamtym sezonie.

Powiedzcie mi cos o membranach w tych gaznikach, bo swoja obejrzalem i nie widac jakichs uszkodzen itp, minimlanie moze jest odksztalcona troszke, albo mzoe tak ma byc. Pytam bo moze warto kupic zestaw do regeneracji? Gaznik caly troche drogawy.

Jeszcze tak sobie mysle, czy nie nie ejst strzleony ktorys z simeringow na wale, mozna to jakos ustalic bez rozbiorki? Ewentulanie w takiej pile da sie to wymeinic bez rozbierania calego silnika ( w sensie sciagnai lozysk, rozpolawiania itp)?

Z gory dzieki za sugestie

felek - 2011-04-12, 21:37

A jak to się działo gdy nie trzymała obrotów ? miała za wysokie czy poprostu gasła?
Sprawdź czy nie jest zatarta - odkręć tłumik, przez otwór wydechowy zapewne zobaczysz tłok :shock: jak jest porysowany a nie gładki to jest zatarta.
Jak nie jest mocno zatarta to da sie jeszcze ja uratować bez większych kosztów wszystko zależy od tego w jakim stanie jest cylinder
Ale najpierw zajrzyj do tłoka od strony tłumika

Reaper - 2011-04-12, 22:08

Cytat:
Powiedzcie mi cos o membranach w tych gaznikach, bo swoja obejrzalem i nie widac jakichs uszkodzen itp, minimlanie moze jest odksztalcona troszke, albo mzoe tak ma byc.


Listki membrany powinny kolego idealnie dolegać do do korpusu. Nie ma mowy o jakiś celowych odkształceniach.

Rafal1480 - 2011-04-12, 22:08

moim zdaniem do wymiany zimery na wale :piwo:
kotek34 - 2011-04-12, 22:14

Dzieki za odzew.

Pily jeszcze nie rozbiarielm. Na pewneym forum w necie wycztyalem ze w maire prosty sposob mozna sprawdzic sprezanie chwytajac pile za sznurek (starter) i puszczajac, jezeli leci bardzo szybko to slaba kompresja i remont, jezeli w maire powoli to jeszcze jest OK.

U mnie raczej to pierwsze, pila praktycznie od razu leci bez wiekszych przerw, wiec nie jest rewelacyjnie, ale kompresje ma. W kazdym razie poczytalem ejszcze troche i mysle o wymiane tloka, uszczelnaiczy na wale i membrany w gazniku, koszt jakies 150-170zl wiec w maire do przyjecia, moze ktos doradzi czy jest sens.

z innej beczki to mam dostep do "miernika" pomiaru sprezania. Ktos wie ile taka pila powinna mniej wiecej miec, bo chcilabym sobie sprawdzic.

Pila gasla po puszczeniu gazu. Mzoe jakies zdjeia porobie bo nie chce kasyw bloto wywalic niepotrzebnie to ocenicie.

[ Dodano: 2011-04-13, 23:29 ]
Sciagnalem tlumik i obejrzalem tloka, nie jest porysowany, z jednej strony jest taka jakby linia rysek ale nie wyglada to zle, obejrzalem tez pierscionek na tyle ile bylow idac i rowniez wyglada dobrze.

natomiast rozebralem ejszcze raz gaznik + podstawe i zauwazylem jedna rzecz, w podstawie gaznika (taka plastikowa czesc ktora jest poalczona z cylindrem i do niej dopiero sie przykreca gaznik) sa dwie gumy, jedna glowna laczaca pdostawe z cylindrem, a druga taka malutka laczaca krociec w podstawie z malym otworem w cylindrze. Zauwazylem, ze ta mala gumka zrobila sie dosc luzna, dodatkowo delikatnie popekala, podlega wymiane to oczywiste, ale interesuje mnie co to jest i za co odpowiada, moze ktos wie.

[ Dodano: 2011-04-14, 21:53 ]
Rozberalem pile, jest przytarty tlok jednak bardziej niz myslalem i simering z jednej strony luzny, wiec mysle ze wymienie to ruszy sprzet, natomiast potrzebuje Waszej pomocy:

Jak sciagnac w warunkach domowych te czesc:

http://www.fotosik.pl/pok...47db27b33d.html

Chodzi mi o naped pompki oleju do smarowania, bez tego nie wymeinie simera.

felek - 2011-04-14, 21:51

No więc jest tak jak myślałem.
Wszystkiemu jest winna ta gumka którą opisywałeś - ta mniejsza łącząca kruciec wychodzący z podstawy z cylindren.
To jest rurka impulsowa, w serwisie husqvarny na pewno ja kupisz. tłok i pierścień jest pewnie do wymiany ale co z cylindrem ? jak wygląda ?

W większości przypadków cylinder da się uratować przycierając pozostałości tłoka.
W pałach Husqvarny cylindry od środka są pokryte bardzo twardą powłoką, nie jest łatwo ją zetrzeć papierem ściernym mimo że jest bardzo cieniutka.

A co do tego ślimaka napędzającego pompkę smarowania to nie będzie łatwo go zdjąć jest ciasno spasowany. Są ściągacze ale to mało opłacalne kupić czy dorobić ściągacz do zdjęcia jednego ślimaka. Jeśli masz niedaleko sklep Husqvarny to oni maj do tego ściągacz poproś żeby ci zdjęli.
A w domu to możesz skręcić go w imadle przez dwa paski sklejki, aluminium, ciągnąc za wał i pokręcając nim może się uda zdjąć.

Nie wiem skąd masz ceny tych części o których mówiłeś że są do wymiany ?
Koszt samego tłoka oryginalnego z pierścieniem sworzniem i zabezpieczeniami to jakieś 170 zł
Membrany w gaźniku prawdopodobnie są dobre nie trzeba ich wymieniać. To że piła się zatarła jest wynikiem nie szczelności rurki impulsowej, aha czy ona jesz zielona ???


Porób zdjęcia tłoka cylindra i łożysk od strony kulek.

szakul123 - 2011-04-14, 22:02

moim zdaniem lepiej zainwestować w nową. niegdyś ojciec naprawiał kosiarkę spalinową niby było do wymiany tylko tłok z pierścieniami ale i tak po tej naprawie nie chodziła już tak jak powinna. a porządny remont napewno wyjdzie conajmienj połowę watrości nowej piły.
kotek34 - 2011-04-15, 07:42

Cytat:
To jest rurka impulsowa, w serwisie husqvarny na pewno ja kupisz. tłok i pierścień jest pewnie do wymiany ale co z cylindrem ? jak wygląda ?


Cylindra nie ogladalem jeszcze bo juz ciemnow garazu bylo, a pozatym on jest polaczony z uchwytem pily taka sprezyna i nie doszedlem do tego jeszcze jak to zdjac.

Cytat:
W większości przypadków cylinder da się uratować przycierając pozostałości tłoka.
W pałach Husqvarny cylindry od środka są pokryte bardzo twardą powłoką, nie jest łatwo ją zetrzeć papierem ściernym mimo że jest bardzo cieniutka


Papier wodny 2000 i jazda po tym to jest dobry pomysl?

Cytat:
Nie wiem skąd masz ceny tych części o których mówiłeś że są do wymiany ?


Ceny usrednione z Allegro, mowimy o zamiennikach bo jakbym cchial to robic na oryginalach to wole kupic nowa pile. Zamowilem juz tlok z uszczelniaczami, tlok 85zl, uszczelniacze 20, na pewno nie jest to wysokiej jakosci towar, ale z tego co sobie poczyatlem na dorbne prace kolo domu wystarczy, do lasu mam inny sprzet.

Cytat:
To że piła się zatarła jest wynikiem nie szczelności rurki impulsowej, aha czy ona jesz zielona ???


W sumie to ta pila jest juz zatarta drugi raz, pierwszy raz ojciec kupil inny niz dedykowany olej do paliwa i amen, serwis zrobil oczywiscie odplatnie i pochodzila jakis czas i teraz ponownie jest do remontu, wiem, ze przy poprzedniej naprawie wymianiali tlok i simeringi, jakies 4 lata temu.

Rurka jest bardziej taka bezowa, taka brazowawa, w sumie to jest kawaleczek weza, wyciagnalem ja i ucialem sobie kawalek takiego czarnego weza paliwowego o praktycznei takiej samej srednicy, nie wiem czy tak moze zostac, czy tez trzeba jednak oryginal?

Cytat:
Porób zdjęcia tłoka cylindra i łożysk od strony kulek.


Zrobie po pracy.

[ Dodano: 2011-04-15, 20:30 ]
@felek jeszcze mam pytanie, wal korobwy siedzi w takim koszyczku i wokol tego koszyczka jest uszczelka gumowa, u mnie ta uszczelka jest kompletnie zdewastowana, a dowiedizalem sie ze jest problem z jej kupnem, zlozenie tego na silkon zalatwi sprawe?

felek - 2011-04-15, 22:31

Cytat:
Papier wodny 2000 i jazda po tym to jest dobry pomysl?

Pomysł pyszny tylko papier za drobny bardzo długo by ci to zajęło. 200 będzie dobry. i mocz go w paliwie
Cytat:
w sumie to jest kawaleczek weza, wyciagnalem ja i ucialem sobie kawalek takiego czarnego weza paliwowego o praktycznei takiej samej srednicy, nie wiem czy tak moze zostac, czy tez trzeba jednak oryginal?

Nigdy nie próbowałem składać na wężyk od paliwa ale aby sie nie rozpuścił od temp i szczelnie łączył to powinno być dobrze.
Cytat:
@felek jeszcze mam pytanie, wal korobwy siedzi w takim koszyczku i wokol tego koszyczka jest uszczelka gumowa, u mnie ta uszczelka jest kompletnie zdewastowana, a dowiedizalem sie ze jest problem z jej kupnem, zlozenie tego na silkon zalatwi sprawe?

Tak możesz mieć problem żeby ja kupić. Przesmaruj sylikonem z dwóch stron tylko nie za bogato tak żeby za dużo go nie wyszło do środka przy skręcaniu cylindra. Duże kawałki sylikonu oderwane latające wewnątrz skrzyni korbowej mogą także spowodować zatarcie.

mictom - 2011-04-16, 06:55

też mam taka 40 od nowości, jak byłem w husqvarnie do regulacji to się wszyscy zlecieli, bo piła już prawie jak zabytek a stan jak nowa
kotek34 - 2011-04-18, 07:42

http://zapodaj.net/9864b4de666c.jpg.html

http://zapodaj.net/b30d791214c9.jpg.html

http://zapodaj.net/1b098c29a34c.jpg.html

http://zapodaj.net/9bdd6d19c856.jpg.html

http://zapodaj.net/06b457011093.jpg.html

Co o tym myslicie? Cylinder do odratowania?

hubertbaran - 2011-04-18, 09:05

Nie komplet nadaje się na złom, generalnie remont kroci nie kosztuje od razu wymień membrany gaźnika i filtr powietrza.
felek - 2011-04-19, 00:27

Cytat:
Co o tym myslicie? Cylinder do odratowania?

Cylinder ładnie wygląda przytrzyj go tak jak pisałem. Papierem ściernym moczonym w paliwie, tłok też nie wygląda najgorzej. Ze zdjęcia to dokładnie nie widać a i dotknąć sie nie da :grin: Ale wymień go i pierścień
A w jakim stanie są łożyska główne ? pewnie też trzeba wymienić.
Dobrze by było po złożeniu sprawdzić szczelność. tylko w domowych warunkach trudno będzie to zrobić.
Jak sie dobrze i starannie składa to musi być dobrze i szczelnie :piwo: Powodzenia

kotek34 - 2011-04-19, 07:35

Cytat:
Nie komplet nadaje się na złom, generalnie remont kroci nie kosztuje od razu wymień membrany gaźnika i filtr powietrza.


Membrany i filtr wymienie, a cylinder byl u mnie znajomy ogladac i mowi, ze jeszcze sie nada, sa na nim widoczne slady przytartego tloka, ale powierzchnia jest gladka, pwoiedzial, ze lepiej zalozyc ten jak zameinnik za 300zl, ewetulanie jak juz wymeiniac to dac oryginal, a to sa koszty nowej sredniej klasy pily.

Cytat:
Cylinder ładnie wygląda przytrzyj go tak jak pisałem. Papierem ściernym moczonym w paliwie, tłok też nie wygląda najgorzej. Ze zdjęcia to dokładnie nie widać a i dotknąć sie nie da :grin: Ale wymień go i pierścień
A w jakim stanie są łożyska główne ? pewnie też trzeba wymienić.
Dobrze by było po złożeniu sprawdzić szczelność. tylko w domowych warunkach trudno będzie to zrobić.
Jak sie dobrze i starannie składa to musi być dobrze i szczelnie :piwo: Powodzenia


No wlasnie znajomy powiedzial, ze cylinder jest calkiem w prozadku, zdjecia mzoe teog nie oddaja bo aparat pozyczylem a telefon to jednak nie uchwyci tak dobrze. Tlok natomiast jest porysowany i ma wyczuwlane zgrubienia. Wczroaj przyszedld o mnie komplet, ktory zamowilem, tlok G.R. i dwa uszczelnaicze. Z cylindrem zrobilem wpierw tak jak radziles, papier scierny na benyzne i troszke go przejechalem z resztek tamtego tloka, pozniej bardzo drobniutki papierek i rowniez wyrownalem. Naped pompy oleju sciagneli mi w serwisie, ksozt 10zl.

Najwiekszym problemem byla uszczelka skrzyni korbowej, stara, tak ajk pisalem, byla kompletnie zdewastowana, przy rozbieraniu byla po prostu powyciskana na zewnatrz co na pewno odbilo sie na szczelnosci skrzyni korbowej, w sprzedazy takowej nie ma, zlozylem to na silikon smarujac dokladnie caly koszyczek w ktorym obraca sie wal korbowy, oczywiscie wczesniej dokladnie czysczac i odtluszczajc powierzchnie styku. Starej uszczelki nei zalozolem bo sie nie nadaje, ejst zdeformowana i narobila by prawdopodbnie wiecej szkod. Silikon zostawilem do zaschnicia, dzisiaj po pracy bede reszte skladal i sprobouje wykonac probe podcisniena strzykawka.

Dzieki wielkie chlopaki za pomoc i rady.

hubertbaran - 2011-04-19, 07:44

Założył bym zamiennik za 300zł przy okazji wymienił bym wał. Powiem szczerze nikt nie mówił ze remont będzie rentowny.
kotek34 - 2011-04-19, 20:49

Doskladalem dzis reszte czesci, zalalem swiezej mieszanki i po kilku szarpnieciach pila odpalila :wink: Jednak od razu zauwazylem ze ma dosyc wysokie wolne obroty oraz dziwnie powoli schodzi z wyzszych, mam nadzieje ze to nie nieszczelnosc, silikonu nie dalem grubo bo nie ma sensu ale cienka wartswa rozsmarowalem po calym koszyku, przy czyszczeniu gaznika staralem sie nie ruszac srubkami od regulacji, jednak prawdopodbnie to nie ma znaczenie bo i tak jest potrzeban regulacja. Pile odpalilem na kilka minut nie gazujac za mocno, zeby tlok sie dopasowal do cylka i wypalilo resztki tego co zostalo po skaldaniu.

Zostala wiec na razie regulacja (mam andzieje), sprobuje zaczeprnac wiedzy na ten temat na innych stronkach, natomaist jakby ktos mial cos do dodania to niech pisze.

W kazdym razie pila odpala, wiec jakis tam powod do radosci jest, ale to jak dlugo to pewnie juz bedzie inna historia.

felek - 2011-04-19, 22:31

Myślę że pochodzi teraz trochę aby była szczelna :smile: jakieś 90% zatartych pił to skutki nieszczelności lub złego składu paliwa z olejem.
Zapomniałem powiedzieć żebyś wydrapał nagar z kanału wydechowego, może się on teraz odrywać i wpadać spowrotem do silnika. Jeśli tego nie zrobiłeś to odkręć tłumik tłok opuść na sam dół wyskrób nagar a potem wydmuchaj sprężarką.
A z regulacją to zanieś piłę do serwisu i powiedz że jest świeżo po remoncie, koszt około 15 zł Ciężko by mi było wytłumaczyć piśmiennie jak to zrobić.
Aha i powiedz ze tobie się wydaje ze chyba jest nieszczelna wtedy zwrócą bardziej na to uwagę :smile:
Dobry mechanik podczas regulacji powinien wyczuć czy jest szczelna.

kotek34 - 2011-04-21, 18:15

Poczytalem troche i pobawilem sie w regulacje, ale zrobie tak jak mowisz, dam do serwisu niech ja jeszcze sprawdza i wyreguluja jak nalezy bo szkoda by ja bylo zatrzec, koszt nieduzy a bede spokojny.

Dzieki seredeczne jeszcze raz za wypowiedzi
Teamt uwazam za zamkniety.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group