To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Nadwozie/podwozie - Luz w główce ramy Trophy

_KrySTian1990 - 2011-05-01, 16:05
Temat postu: Luz w główce ramy Trophy
Ostatnio okazało się że mam luz w główce ramy. Motocykl przy większych prędkościach wężykuje, przy hamowaniu trzepie przodem. Próbowałem dokręcać tą śrubę na klucz hakowy ale nie bardzo chce iść. Od czego zacząć? Co z tym zrobić?
herrq666 - 2011-05-01, 16:07

Rozebrać i sprawdzić czy masz wszystkie kulki łożyska i czy bieżnia jest w porządku.
_KrySTian1990 - 2011-05-02, 10:35

Górna bieżnia jest ok, ale dolna chyba wyszła ze swojego gniazda.

Dolna bieżnia powinna być wciśnięta "na ciasno" w ramę? Bo u mnie jest tak jak na zdjęciu:


herrq666 - 2011-05-02, 20:49

coś masz nie w porządku, tak to nie powinno wyglądać.
_KrySTian1990 - 2011-05-05, 11:40

Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? :D
herrq666 - 2011-05-05, 17:47

_KrySTian1990 napisał/a:
Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? :D
no widzisz, od razu tak trzeba było. :mrgreen:
_KrySTian1990 - 2011-05-05, 20:03

A bo sprawa wygląda tak że Trophy kupiłem w częściach i akurat rama z kierownicą była już poskładana "na gotowo". No ale gdybym ja to wtedy wiedział ; ) Heh.
Kuba - 2011-05-17, 14:29

A może da się zastosować łożyska w główce ramy? Ktoś próbował?
_KrySTian1990 - 2011-05-17, 15:01

Problem rozwiązałem, zastosowałem większe kulki w dolnej bieżni, z tych które miałem o średnicy 5mm na 7mm i dokręciłem dość dobrze wszystko. Luz wyczuwalny przedtem pod ręką znikł. Narazie jeździłem tylko po podwórku, nie było odczuwalnego tłuczenia przy pokonywaniu nierówności, a co do wężykowania to sprawdzę już na trasie w okolicach weekendu.

Łożyska.. Może się i da, ale po co rzeźbić skoro nie ma jeszcze takiej potrzeby?

Jeżak - 2011-05-18, 21:45

Witam. Iż sprawa jest dla mnie pilna i nikt nie odpisał w moim temacie. To wtrącę swoje 5 groszy, myśle że _KrySTian1990, , nie będzie zły :razz: Może tutaj uzyskam jakieś informacje.
Jakiś czas temu z tatą natknąłem się na mały problem. Mianowicie. Mam problem z bieżniami łożysk przedniego zawieszenia. W latach produkcji ES 250/0 i ES 250/1 zaszło wiele zmian w ramach i nie tylko. M.in w ułożyskowaniu sztycy zawieszenia. do 64r ES/0 bieżnie były średnicy zewnętrznej 53mm, a po 64r posiadały 65mm. Tych bieżni o średnicy zewnętrznej 65mm posiadam z 8-9sztuk. Niestety tych których potrzebuje nie mam, czyli tych o śr 65mm.
Gdyby ktoś miał na zbyciu dwie takie bieżnie, to proszę o wiadomość lub nr telefonu na PW to się odezwę.
Pozdrawiam


Poszukuję również:
-podnóżek kierowcy (lewa,prawa) do ES/0, stan bdb
-oraz te grube "bolce" do których przykręca się podnóżki oraz podnóżki centralne, w stanie bdb.

krzysiekmz - 2019-04-14, 12:26

Witam panowie w mojej etz 250 pojawił się problem mianowicie jak odpalam Moto na postoju to strasznie nim trzepie lusterka się trzęsą kluczyki dzwonią Moto przesuwa się na stopkach,koło przednie się kręci od wibracji a podczas jazdy trzęsie tylko jak jadę wolniej wcześniej wymieniłem tuleje na wachaczu poduszkę pod silnikiem oraz uszy mocowania silnika, myślałem że już będzie dobrze a tu dalej to samo, został mi tylko przód motoru czy to mogą być łożyska kierownicy, już sam nie wiem.Prosze o radę.Pozrawiam.
ETZ_PRORIDER - 2019-04-14, 13:28

Za mocno skręcona oś wahacza i twarda guma poduszki górnej. Mam to samo w swojej.
halcik - 2019-04-14, 13:31

A dlaczego nie źle złożony wał? Choć wiadomo lepiej łapać się tego co na zewnątrz i łatwo wymienić, zweryfikować
krzysiekmz - 2019-04-14, 20:43

Witam guma jest napewno dobra sprawdzałem dwa razy i wachaczu też moim zdaniem przyczyna jest z przodu przy kierownicy.Pozdrawiam,
slawek76 - 2019-04-14, 21:24

Skoro moto przesuwa się na nóżkach "na postoju" to jak to może być wahacz ? :?

Wg mnie drgania generuje silnik.

Czyli:
1. albo wał ma bicie.
2. albo źle ustawiony zapłon, ale to łatwo stwierdzić po łatwości odpalania.
3. albo nieszczelny tłumik powodujący, że silnik wpada w rezonans - ja tak miałem. Po uszczelnieniu nie ten motocykl, ale to nie były takie drgania, że sam przesuwał się na postoju.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group