To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Pozostałe - znawcy pracy zżywica i włóknem szklanym-pomocy

rastuch - 2011-06-15, 12:30
Temat postu: znawcy pracy zżywica i włóknem szklanym-pomocy
Ponieważ w ogóle nie znam się na tej dziedzinie prosiłbym o porady i wskazówki

Podkleiłem się pod ten temat
http://forum.mz-klub.pl/v...czepka&start=40

bartek2801 - 2011-06-15, 21:19

w wielkim skrucie wygląda to tak,musisz posiadać jakaś formę którą to musisz nasmarować czymś tłustym (olej smar)na to nakładasz mate szklaną i pędzlem gotowy roztwór (żywica z utwardzaczem) żywicy i tak kilka warstw,polecał bym jednak zrobienie każdej ściany z osobna ponieważ będzie ci o wiele łatwiej a elementy można z łatwością kleić ze sobą w taki sam sposób wystarczy tylko przetrzeć je Acetonem który to i tak będzie ci potrzebny aby umyć pędzel i inne duperele.
sIaj - 2011-06-17, 18:30

bartek2801 napisał/a:
w wielkim skrucie wygląda to tak,musisz posiadać jakaś formę którą to musisz nasmarować czymś tłustym (olej smar)
lepiej silikonem, może być sanitarny.
Ogar - 2011-06-17, 20:41

SofCHJanek napisał/a:
bartek2801 napisał/a:
w wielkim skrucie wygląda to tak,musisz posiadać jakaś formę którą to musisz nasmarować czymś tłustym (olej smar)
lepiej silikonem, może być sanitarny.



Nie żaden sylikon czy tam inny smar, bo po
1 będziesz miał nierówności na gotowym wyrobie
2 możesz mieć problemy z oddzieleniem wyrobu od formy

Co do samej produkcji to robisz tak:

Na formę nakładasz (jeśli jest nowa) ok 15 warstw wosku samochodowego (ja używam honeywax, bo rzekomo jest najlepszy), jeśli już była woskowana w ten sposób to wystarczy jedna warstwa (oczywiście po każdej warstwie ścieramy wosk suchą szmatką) opcjonalnie możesz użyć specjalnego oddzielacza do laminatu.