To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Turbo sprężarka w moto?????????/

WALDEK150 - 2006-03-05, 21:30
Temat postu: Turbo sprężarka w moto?????????/
Chciałem się zapytać czy ktoś juz prubował robic coś takiego w moto. Słyszałem o jakiś wiatraczkach koło filtra, a może ktoś posiada jakiś patent. Tylko czy to zadziała, dlatego że w pewnym momencie powietrze jest wdmuchiwane prosto w kolektor. Morze ktoś wie skad dorwać taki mocny silnik z wiatraczkiem na 12V np. suszarki.
hubertbaran - 2006-03-05, 21:48

a niby jak chesz zasilać Turbo spręzarke w 2T;| Nie mówiac juzo dośćznacznych problemach z działaniem silnika;)
Xargo - 2006-03-05, 21:52

Nic z tego. Jedynie tłokowe turbosprężarki da radę zastosować w @T, aczkolwiek wiąże się to ze zbyt dużymi przeróbkami silnika. Oghólnie nie opłaca się. Było o tym nawet gdzieś na forum (offtopic oczywiście :wink: ). Więcej o ten temat może ci powiedzieć SOVIETVW, jednak zaznaczam, że jest to jak dla mnie zbyt duże ingerowanie w silnik.

Pozdro

Plonek - 2006-03-05, 21:53

turbosprężarki z powodzeniem byly montowane w maszynach 4 T na początku lat 80. Okazały się wypałem, ale moda na nie zgasla szybko. Ogólnei odsyłam do Świata motocykli, calość była łądnei opisana. Sam miałem okazję na zlocie nad soliną dosiaść i przejechać kawałek hondą cx 500 turbo, jedną z nielicznych w polsce. Do 4,5 tys cisza, 5 tys zaczyna sięcoś dziać, 5,2 tak jakby hondacz dostałkopa od olbrzyma i zmierzał na orbitę :mrgreen: W 2T sprawa raczej niemożliwa ze wzgledów techniczno - wytrzymałośćowych.
SOVIETVW - 2006-03-05, 22:20

akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Polonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko,i co 5 auto na naszych drogach albo i wiecej jest wyposarzone w roznego rodzaju doladowania,ale generalnie 95% to turbosprezarki,najczesciej spotykane w silnikach diesla,sam taki mam w golfie słynne TDI,TD,CDI,HDI,DCI itd jest tego mnustwo jak i coraz czesciej stosuje sie turbo w silnikach benzynowych najpopularniejszym silnikiem tego typu na dzien dzisiejszy to chyba silnik 1.8T z reguly kreci sie w passatach,jesli chodzi i zastosowanie turbo sprezarki w 2T to jest to rzczą awykonalną,z przyczyn czysto technicznych,przynajmniej w silniku z tym typem plukania co jest w MZ,bo pomijajac juz inne problemy z tym zwiazane,gdybys nawet jakims cudem zalozył to turbo dawalo by rade to pamietaj ze podczas plukania jednoczesnie otwieraja sie w cylindrze kanaly dolotowe jak i wydechowe,wiec gdyby juz sprezona mieszanka wpadla do cylindra to rozprezyla by sie odrazu ale do wydechu,tak wiec to cisnienie wstepne ktore uzyskal bys juz dzieki turbo uszlo by se do rury,wiec kolosalne straty paliwa,osiagi pewnie poprawily by sie nieznacznie bo zlikwidowal bys w ten sposob straty mocy spowodowane oporami ssania,ale zyski były by nieoplacalne,zreszta musiał bym pisac tu o tym poł nocy,bo wirze sie z tym bardzo wiele przerobek i komplikacji,generalnie silniki 2T doładowywano kiedys za pomocą sprezarek tlokowych lub wirnikowych napedzanymi bezposrednio od walu korbowego kolem zebatym lub paskiem itp. lecz niebyły to turbosprezarki,pozatym silniki te byly inaczej płukane i posiadały zawory,albo przynajmniej jeden wydechowy...tak wiec lepiej zastanow sie nad innym sposobem zwiekszenia mocy tylko prosze nie podtlenek,i pamietaj ze cos kosztem czegos,jak gdzies dodasz to gdzies ujmiesz,wiec jesli zayskasz wiecej mocy to albo stracisz na zywotnosci albo np wzrosnie zuycie paliwa,w kazdym razie to nigdy niepozostaje bez echa...pozdrawiam...
Xargo - 2006-03-05, 22:28

A nie mówiłem że powie ci więcej :wink: :mrgreen:
Plonek - 2006-03-05, 22:36

[quote="SOVIETVW"]akurat z tym ze moda na turbo sprezarki zgasła szybko to bardzo sie pomyliłes Plonczek bo raczej od tamtej pory wzrasta szybko[/quote]
o motocykle mi chodzilo ... :mrgreen: jak jeden moto na 100 tys będzie mial turbosprężarkę to będzie dobrze. Z samochodami to się zgodzę, bo sam mam MB W123 z turbo :)

shalashaska - 2006-03-05, 22:40

Mi się marzy compressor na elektrosprzęgle w moim autku :mrgreen:
SOVIETVW - 2006-03-05, 22:43

polecam turbo albo kompresor mechaniczny lepszy efekt,ale kwestia gustu :wink: ,no i pienedzy tez co gorsza...pozdro...
shalashaska - 2006-03-05, 22:51

Że na elektrosprzegle to nie znaczy że nie mechaniczny.Elektrosprzegło znajduje się w kole pasowym które napędza compressor.Montowałem takie cacko w golfie rally.
SOVIETVW - 2006-03-05, 23:23

aaa,to sorry poprostu pomieszalo mi sie to z tym elektro turbo,zgadzam sie dobre cacko zalanczasz jak ci sie podoba,sam planuje włozyc teraz mocniejsza turbawke do mojego golfa,i z fizycznym jej włozeniem i przerobieniem pteumatyki to wsumie nie bedzie problemu,ale nowy program to te 1500 trzeba se liczyc...czyli ze wszystkim ok 2200 zł bedzie lekko :(
shalashaska - 2006-03-06, 07:11

U mnie to nie mozliwe,plastikowy kolektor :cry:
SOVIETVW - 2006-03-06, 13:44

generalnie w motocyklach doladowane silniki to jest nieporozumienie,jak dla mnie przynajmniej,moze i pozwoli rozpedzic moto z silnikiem o poj.500ccm do 350 km/h ,pytanie tylko po co??no chyba ze ktos to lubi ale jak dla mnie to niepotrzebne,zadna frajda z jazdy kiedy wszytsko sie trzesie,i jazda z predkoscia pow 180km/h na motocyklu to juz jest omyłka jak dla mnie,moze i zyje sie raz jak to niektorzy mowia ale ja wole cieszyc sie tym moim razem jak najdłuzej...pozdrawiam... :wink:
hubertbaran - 2006-03-06, 14:29

Turbo .... jest tanim zabiegiem wzmacniajacym silnik dlatego auata poziomu plebsu, sa przewaznie na Turbo. W sporcie coraz czesciej zacyzna sie je zastąpiać czyms bardziej sprawnym;] np. dynamicznym doładowaniem. Dlaczego? Turbo spręzarka troche przeszkadza przy najwyższych obrotach.

Kiedyśtroche czytałem o Turbo i to wcale niejest tak fajnie jak sie komu zdaje:P

SOVIETVW - 2006-03-06, 14:48

napewno nie jest tanim rozwiazaniem,bo za silnik doladowany dzis jak kupujesz auto musisz dopacic nawet 8000zł,pozatym turbo jest bardzo fajne bo sam mam i niewyobrazam se jazdy bez turbo,totalna kleska,dzisiejsze turbosprezarki sa sterowane poprzez złozony układ pteumatyczny a ten skolei przez sterownik (ECU) który ma odpowiedni program,program mozemy modyfikowac w celu podniesienia osiagow silnika co potocznie nazywa sie "virusem" lub ''chiptuningiem'' zalicza sie do tego rowniez wymiana kosci w strowniku ECU,caly ten system potrafi tak wysterowac cisnieniem doładowania zeby niedziało sie nic złego,pozatym samo zalozenie turbo sprezarki do zwyklego silnika nie jest takie proste jak by sie mogło wydawac,przedwszytkim tzreba zmodyfikowac układ samarowania,silniki doładowane maja zraszane olejem denka tłokow w celu obnizenia temp,pozatym zwykłe tłoki i korby z reguły niepodołaja obciazeniom i temperaturą,wiec tzreba zakladac mocniejsze(kute najczesciej)chyba ze zastosujemy tzw. Soft Turbo o cisnieniu doładowania tak dobranym aby nietrzeba było wymieniac bebechow ale oczywiscie efekt bedzie słabszy,dobrze jest tez wypozazyc układ dolotowy w intercooler czyli chłodnice powietrza doładowujacego ( potrafi zwiekszyc osiagi ale przedewszytskim zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu sie komor spalania),no i co turbo sprezarki sa jak Media Markt oczywiscie bo tzreba wiedziec jak z tego kozystac,ale mimo to i tak sa zywotniejsze niz kompresory mechaniczne...pozdrawiam...
hubertbaran - 2006-03-06, 17:07

tak... to lepiej stosowac 16 wielkich jak kapelusz tytaowych zaworów czy raczej tania elektronike+ odlew;>

Gdyby Turbo nie było tanie to by w seryjnych autach nie było stosowane:D

Radko - 2006-03-06, 17:16

takie lepsze turbo sprężarki to w okolicach 5000 kosztują (czytałem w gazetach tuninowych) i kompresory są w podobnych cenach. a niektórzy by osiągnąc dużo mocy montują po2 :D :D wiem że w nowszych autach, nawet seryjnych też są po dwie montowane, jedna od niskich obrotów, druga od wysokich.
luqasss - 2006-03-06, 17:41

A moim zdaniem nie wart :P :P wiecej powietrza to zarazem wieksze spalanie chyba ze na tym ci nie zalezy :D był kiedys post na temat włąsnie "wiatraczka" w obudowie filtra poszukaj :)
krzych_mz150 - 2006-03-06, 18:52

no ale nie zapominajmy że w czterosuwowych silnikach motocyklowych stosuje się nadciśnienie które jest wytwarzane przez pęd powietrza (mówimy o ścigaczach), kieruje się chwyt powietrza obudowy filtra powietrza w kierunku jazdy. oczywiście działanie jest zauważalne wraz ze wzrostem prędkości. mozna powiedzieć że to takie prymitywne doładowanie silników motocyklowych.
natomiast uważam że w etz jak i innych pojazdach tego typu wystarczy zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym. i będzie gites :D

Large - 2006-03-06, 22:40

I po co te całe przekomarzanie się na temat sprężarek? Tak jak kolega wyżej mówi, trzeba zmniejszyć opory powietrza w układzie ssącym polerując komorę wału i króciec ssący, a najlepiej dla zwiększenia ciśnienia zamontować króciec ssący o mniejszej średnicy. Wypoleruj jeszcze komorę spalania i wtedy będzie gitara. MZ to nie jest szczyt osiągnięć techniki, po co komu sprężarka droższa od samego motocykla? :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group