To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Silnik - zimny nie odpala - MZ ETZ 251

RYBA - 2017-09-04, 18:26

Z tego co mi wiadomo nie musisz rozpoławiać silnika tylko zdejmujesz boczne dekle, jeden ze sprzęgłem drugi ze stojanem i całym osprzętem.
Niech ktoś mnie poprawi jeśli źle mówię.

Stopień trudności zależy od człowieka. Dla mnie będzie to średni z tendencją do łatwego, a dla wielu ludzi z tego forum jest niższy od łatwego :mrgreen:

A jeśli chodzi o czas to zależy jak szybko będziesz to robił. :mrgreen:

Fleishmachine - 2017-09-04, 18:36

Brzmi ok, jak tylko będę miał chwilę to zabiorę się za temat.

Dzięki ;-)

Seba_830 - 2017-09-04, 19:10

To, że po chwili pracy silnika, gdy zaciągniesz ssanie, on się dusi jest normalne. Wymień dla pewności simeringi, zaczynając od tego od strony zapłonu jest mniej roboty i spróbuj czy coś się zmieniło jeśli nie to zabierz się za drugi, tylko tu potrzebny jest ściągacz do sprzęgła. Uszczelnij też dokładnie air box, moja nie chciała jechać więcej niż 90 km/h przez to, że założyłem tam uszczelkę piankową dostępną w sklepach, dopiero wymiana na taką z gambitu załatwiła sprawę.
ETZ_PRORIDER - 2017-09-04, 20:48

Uszczelniacz od strony zapłonu wymienisz w 20 minut z kawą. Lecz od strony sprzęgła od początku do końca zajmuje mi to jakieś 35 min. przy dostępie do wszystkich potrzebnych narzędzi. Nie wiem jak to wygląda od tej strony u Ciebie ale myślę, że sobie z tym poradzisz. Polecam obejrzeć na YT filmy montażowe silnika EM250. Wtedy będziesz wiedział, czy dasz sobie z tym radę.
Fleishmachine - 2017-09-04, 22:30

Cool - pociesyliscie mnie.

Z dostępnością narzędzi jestem ok - serwisuje swoje auta, oraz serwisowalem swoje poprzednie japonce, tak więc do tego czasu dobrze wyposażyłem garaż. A i ściągacz mam, ale nie mam pewności czy to do Simsona czy do MZ - jak będzie trzeba to się kupi. Jutro mam wolne, znajdę z godzinę. Przynajmniej rozkręce wszystko a złożę jak dojdą części.

Odezwę się jak będę wiedział na czym stoję.

Ale jeszcze zapytam, bo to mnie ciekawi - co ma uszczelniacz walą do opalania na zimno? Słaba kompresja czy to ze ma lewe powietrze i bierze olej?

halcik - 2017-09-04, 22:48

Brak podciśnienia przy próbie odpalenia
kosior30 - 2017-09-05, 07:41

Zacznij od simeringu od strony sprzęgła - skoro się "zalewa", to nie dostaje lewego powietrza, a wręcz przeciwnie.
Fleishmachine - 2017-09-05, 11:27

Od razu zrobię komplet, już zamówiłem części.
Fleishmachine - 2017-09-18, 14:55

Zabrałem się do wymiany uszczelniaczy... Najpierw natrafiłem na problem ze śruba od pokrywy - kilka z nich było wyslizganych w tym jedna tak że nie dało jej się odkręcić i musiałem ją rozwiercic, poszło bez większego wysiłku i mam już komplet nowy śrub z łbem typu torx. Dobralem się do sprzęgła i za cholere nie mogę ściągnąć sprzęgła - w ściągaczu urwalem śrubę - fakt, że nie była to jakaś super mocna śruba, miała oznaczenie 4.4, ale siłę jaka nałożyła na klucz była ogromna - użyłem klucza nM do z nakrętka 1/2 cała, dosyć długa łaska... Kolega podpowiedzial mi żeby jeść nagrzal końcówkę od walą to może lepiej zejdzie - będę próbował. Póki ci czekam na nową śrubę o twardości 8.8 do ściągacza... :-(
Seba_830 - 2017-09-18, 16:46

Daj śrubę twardszą, mocno naciągnij i uderz w nią młotkiem, powinno puścić bez grzania, które tutaj nie wiele pomoże.
kosior30 - 2017-09-18, 18:03

Pamiętaj o ochronnej nakładce na wał przy używaniu ściągacza.
Fleishmachine - 2017-10-24, 18:16

Koledzy, powyższe sposoby pomogły - twarda śruba, uderzenie młotkiem i poszło.

Zeszło mi z tym więcej czasu, nie miałem kiedy się zabrać.

Poskładalem wszystko do kupy, przy okazji powymienialem śruby na nierdzewne i starałem się robić wszystko jak najdokładniej i... Z jakiegoś powodu kopniaka przestał mi kręcić wałem - jest bardzo mały opór ba kopniaku, tak jakby sprzęglo było zaciągnięte. Naciskam kopniaka a wal delikatnie rusza, ale nie kręci się, może dopiero za dziesiątym razem trochę się odkręcić wal i dalej nic...

Czy mogłem coś sknocic przy zakładaniu sprzęgła?

Sprzęgło zakładałem zgodnie z niemieckim instruktarzem który jest dostępny na YouTube, linka sprzęgła nie jest za mocno naciagnieta... Już mnie szlag trafia ;-(

Proszę o pomoc

Seba_830 - 2017-10-24, 20:44

Jeśli wcześniej było dobrze, a teraz kicha, to zrobiłeś coś źle. Masz za bardzo naciągnięty naciąg albo źle osadziłeś sprzęgło i się ślizga na stożku.
AnnaMaria - 2017-12-08, 18:26

z ukladem paliwowym cos nie tak
Fleishmachine - 2017-12-08, 21:26

Uklad paliwowy jest ok.

Oddalem motocykl w rece mechanika - jak uslyszal o MZ to az sie prosil zeby ja wziac ;)
Sprzeglo mocniej dokrecil i wszystko zaczelo dzialac, po czym motocykl zaczal odpalac
idealnie za kazdym razem... wg mechanika uszczelniacz nie mogl byc glownym zrodlem problemu.

Jakby nie bylo, mechanik zrobil przeglad ( MZ byla wyrejestrowana przez wiele lat ), i juz troche pojezdzil motocyklem... ze wzgledu na zblizajaca sie sesje i zaliczenia na uczelni nie mam czasu odezwac sie do niego, ale cos czuje ze nowy rok moze bede swietowal na dwoch kolkach ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group