To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - ETZ 250 zapłon typu A - po rozgrzaniu przerywa, strzela.

halcik - 2017-04-26, 18:46

A może jakieś przebicie na elemencie który się z czasem nagrzewa na linii ładowania i na aku spada napięcie. Możesz rozgrzać i sprawdzić co z ładowanie i co w ogóle pokazuje miernik
kosior30 - 2017-04-26, 19:57

Być może impulsator ma jakąś temperaturową kompensację napięcia, jednak działa ona być może tylko w jakimś przedziale. Gdy przekroczy temperaturę krytyczną, aby wartości napięcia wyjściowego dalej były prawidłowe, należy obniżyć napięcie wejściowe - czyli wyłączyć ładowanie. Ale to tylko takie tłumaczenie na chłopski rozum.
romanETZ - 2017-04-26, 20:24

halcik, Raczej problemem jest wzrost napięcia. Początkowo 12.4V , zapalam (bez świateł) 14.0 - 14,5V, włączam światła - 13.7V - 14.0V. Jadę po kilku minutach jazdy (na światłach) 13.8V - 14.2V. obr.2000-4000. Zaczyna przerywać - silnik pracuje tylko do ok.1400obr. - 12.6V. Dodaje gazu - przerywa 12.5V. Wyjmuje bezpiecznik szklany od ładowania 12,2V - mogę jechać , gazować wchodzi dobrze w obroty - po 10min. jazdy 11,8V (spada bo ładowanie odłączone). Zakładam bezpiecznik (na pracującym silniku) - natychmiast zaczyna przerywać (napięcie rośnie - widać po światłach, ale tylko na ułamek sekundy bo jak zaczyna przerywać to obroty spadają i napięcie też - puszczam gaz na wolnych 1300obr. chodzi - 12.1- 12.3V. Po dodaniu gazu napięcie zaczyna rosnąć 13,0V zaczyna przerywać i tak w kółko. JAKIEŚ CZARY. :evil:
romanETZ - 2017-04-26, 20:28

kosior30, Może tak być, ale nie znam się na tych impulsatorach hallotronowych, więc podmienie i dam znać. :grin:
Mario-150 - 2017-04-26, 21:02

Podmień cewkę , i powiedz jak u ciebie ze stanem łożysk wału.
halcik - 2017-04-26, 21:14

Czyli ładowanie zwarcia nie robi. A cewka się grzeje? To musi być albo cewka, albo płytka zapłonu. Łożyska, nie wiem, ale chodzi wam o brak luzu c3, czy o działanie czujnika halla?
romanETZ - 2017-04-26, 21:29

Panowie -cewka się nie grzeje (pisałem). Co do łożysk - nowe. Hallotron chodzi równo nie ociera (pisałem). Podmienie impulsator i ewentualnie regler i zobaczymy.
herrq666 - 2017-04-26, 21:33

Regulator pierdzieli robotę.
elektryk111 - 2017-04-27, 00:13

Może cewka ma "skrócone" pierwotne uzwojenie. Tyrystor się przegrzewa i moduł świruje.Wartało by ją podmienić lub zmierzyć opór pomiedzy śrubkami na cewce.
mistrzuwdz - 2017-04-28, 09:58

Jest gdzieś w ogóle rozpisane które elementy zapłonu powinny mieć określoną oporność ?
romanETZ - 2017-04-28, 14:10

Podmieniłem dziś cały zestaw - impulsator z płytką hallotrona i SUKCES. Przejechałem ok.5km i nie przerywa (poprzednio ciężko było przejechać 1km. Będe testował jak przestanie lać - teraz zimno i mokro.
Zanim podmieniłem jeżdziłem z miernikiem - hallotron zaczyna nawalać przy 13,7 - 14,0V. Dlatego na wolnych obr. silnik chodził, napięcie wtedy spadało do 12.3-12,6V.
Ładowanie na światłach mam przy 2tyś.obr.14,0V, przy 4tyś.14,2 - 14,6V. Przy wyłączonych światłach nie przekracza 15,0V (na obr. 4tyś.)
herrq666, częściowo masz rację - gdyby ustawić ładowanie na max 13,5V może by było dobrze, ale aku. byłby niedoładowany.
Wyszukałem w servisówce że napięcie regulowane powinno być z zakresie 13,8 - 14,6V, więc wychodzi na to że hallotron jest walnięty (ma jakieś przebicie, lub jakieś zabezpieczenie załącza się przy zbyt niskim napięciu - nie wiem czy jest takie zabezpieczenie ?).
Oto winowajca :mrgreen: (ten u góry)

halcik - 2017-04-28, 15:41

Zostało oddać zapłon siajowi na regenerację
romanETZ - 2017-04-28, 17:58

Rozmawiałem z Siajem - w przyszłym tygodniu wysyłam (mówił że tak się dzieje przy przegrzaniu czujnika Halla- napięcie pracy do 18V). Tak więc przegrzanie nastąpiło prawdopodobnie mechanicznie - jak rozbierałem ten silnik, na magnesie impulsatora były drobne opiłki metalu, wyczyściłem kompresorem i poskładałem, odległość magnesu od płytki ok.0,7mm. Wcześniej opiłki musiały doprowadzić do przegrzania - jeszcze pozostaje łożysko, na moje oko jest ok. Siaj sobie z tym poradzi :ok:

Dziękuję Wszystkim za pomoc. browarek

W oczekiwaniu na zregenerowany czujnik Halla, pojeżdże na tym który dziś założyłem i za jakiś czas napisze , bo usterka jest bardzo ciekawa. Zamiast sprawdzać,czyścić kranik, regulować,czyścić gażnik, wymieniać świece , cewke ,regulator . . . Wystarczyło wymienić mały , niepozorny HALLOTRONIK :mrgreen:

herrq666 - 2017-04-28, 19:34

romanETZ napisał/a:
bo usterka jest bardzo ciekawa.
w emzecie nie ma nieciekawych usterek.
romanETZ - 2017-05-26, 17:48

Dziś przyszła paczka od Siaja - a w niej zregenerowany czujnik Halla i regulator napięcia (elektroniczny produkcja Made in Siaj :smile: ). Wszystko zamontowane, zapłon skontrolowałem (2,8mm),nic nie przerywa ,wszystko ok. Regulator ustawiony na max 14,6V i tyle pokazuje woltomierz w czasie jazdy - bez świateł, na światłach 13,7- 14,0V. Polecam usługi kolegi Siaj. :piwo:

kosior30, Dziękuję za modyfikację nazwy tematu i chęć pożyczenia czujnika Halla :grin:


Jeszcze raz podziękowania dla Wszystkich zaangażowanych w temat browarek



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group