To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - kierunkowskazy w etz250

kosior30 - 2011-12-08, 23:52

Heh, a ja naprawdę myślałem Wojtku, że Ty sobie jaja robisz z tym przekaźnikiem :) Wybacz ... :oops: :ban1: :P
wojtek.mz - 2011-12-09, 00:24

kosior30, Prawie zawsze jak opisuję jakiś problem to jest na fakcie.Z tymi kierunkami to naprawdę nie mogłem dojść do ładu a wyszło że było proste jak drut.Dlatego nieraz piszę o banalnych sprawach dla mnie ,bo wiem że komuś mogą się przydać.Np. nie wszyscy muszą wiedzieć że ja się zatka odpowietrznik korka wlewu paliwa to tworzy się podcisnienie i paliwo nie leci.Z kierunkami też mi nikt konkretnie nie odpowiedział,podpowiedzi były ale przyczynę znalezliśmy z Adaxem-a1. :dziadek: :dziadek: :cool3: :cool3:
chicken19 - 2016-09-03, 14:07

Panowie i Panie chciałbym odgrzać kotleta co by nie zakładać nowego tematu.Jak ma być podłączona kontrolka kierunkowskazów?Na schemacie jest że ma być z lewej i prawej strony zasilana z kostek w przedniej lampie.No dobra tylko jak tak zrobię to przecież na zdrowy chłopski rozum przez konektor w lampce kierunkowskazów prąd popłynie też na drugą stronę i będą światła awaryjne zamiast lewo/prawo.Teraz lampkę mam podłączoną pod lewą stronę.Druga sprawa dotyczy też lampki migaczy.Mianowicie czy ona ma być podłączona z zacisku 61 aby sygnalizowała ładowanie?Przerywacz kierunkowskazów mam mechaniczny.Regulator jest u mnie z Maluszka jakby coś.Szczotka odmasowana.Pozdrawiam.
Xargo - 2016-09-04, 10:40

Podłącz tak jak jest na schemacie, będzie dobrze. Prąd przechodzący przez kontrolkę jest bardzo mały, stawia ona duży opór i przez to nie ma szans, by zapaliły się światła po drugiej stronie. Schemat instalacji krąży po necie od wielu, był sprawdzony wielokrotnie przez wiele osób i uwierz mi, baboli tam nie ma.
chicken19 - 2016-09-04, 11:03

No dobra tylko zauważ że aby tak zrobić to muszę zapiąć to na jeden konektor plusowy bo minus jest na obudowie licznika więc prąd popłynie na prawa stronę przez ten konektor.Na schemacie to wygląda jakby żarówka kierunkowskazów była dwu włóknowa a tak przecież nie jest.Jutro zrobię na próbę tak jak mówisz ale jakoś mi się to nie widzi.Aby sygnalizowała mi ładowanie ma być pod 61?
Xargo - 2016-09-04, 11:52

Kontrolka kierunkowskazów, tak samo jak kontrolka ładowania, jest odizolowana od obudowy kierunkowskazów - przy kontrolce ładowania zgaśnięcie kontrolki występuje w sytuacji pojawienia się dwóch potencjałów dodatnich (plusów jak piszesz) na złączach żarówki, więc nie ma możliwości, żeby było tam przejście do masy.

Drugiej części posta nie rozumiem - po co chcesz podłączać kontrolkę kierunków pod 61? Pod 61 w ETZ jest podpięta kontrolka ładowania. W TS jest podpięta kontrolka ładowania / kierunkowskazów, ale w TS są tylko 2 kontrolki i akurat ta pełni podwójną funkcję.

ETZ_PRORIDER - 2016-09-04, 11:56

Xargo, W tych schematach jest sporo błędów które trzeba samemu poprawiać. Jedyny poprawny schemat instalacji to ten czarno-biały ale nie korzystam z niego osobiście :-)
chicken19, gniazdo oprawki żarówki w liczniku jest odizolowane od masy, i ma własny konektor pod który podłączasz plus jednego kierunku a pod wsuwkę oprawki żarówki wpinasz plus drugiego kierunku i tyle. Trzeba też pamiętać, że kostki połączeniowe mają w sobie podwójne mostki co można odszyfrować na fabrycznym schemacie lub miernik w łapę i sam badasz.

Xargo - 2016-09-04, 12:07

Zaraz zaraz, schemat to schemat - z zasady ma być prosty, jasny i przejrzysty i powinien wyglądać tak: http://obrazki.elektroda...._1390339020.jpg

Wszystko inne to jakieś kolorowe wizualizacje, od których można co najwyżej dostać palpitacji oczu i które ze schematami wspólnego mało co mają :wink:

chicken19 - 2016-09-04, 12:12

Aha rozumiem.Po prostu myślałem że ta druga nóżka w kontrolce migaczy to masa i stąd miałem wątpliwości co do schematu i podłączenia.Xargo ja mam obrotomierz z TS i dopòki nie załatwię od ETZ chciałem czasowo podpiąć tam ładowanie.Czy dobrze myślę że ma być pod 61?Ma znaczenie pod którą nóżkę zielonej kontrolki podpiąć?Prorider dzięki zwróciłem uwagę że są podwójne piny w kostkach.
Xargo - 2016-09-04, 12:20

No, to trzeba było tak od razu - wtedy tak, jeden styk kontrolki pod 61, ale drugi nie może być podpięty bezpośrednio pod żarówkę kierunkowskazu. Musi być bezpośrednio pod przerywacz kierunkowskazów, pod ten sam styk, do którego podpięty jest przełącznik kierunkowskazów na kierownicy.
chicken19 - 2016-09-04, 13:05

Czyli np 61 daję na nóżkę izolowaną w zegarze razem np z lewym migaczem,a pod konektor dolny żarówki zielonej podpinam ten pin który idzie do przełącznika kierunkowskazów i prawego migacza do zielonej już nie podpinam.Troszkę to zagmatwane .Dobrze rozumiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group