Motocykle inne - Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
Niezalezny - 2012-01-06, 01:25 Temat postu: Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce. Witam!
Mam mały problem gdyż nie wiem jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
Szukałem na necie poradniki ale dla mnie to czarna magia.
Potrafię złożyć silnik od A do Z ale dla mnie zapłon to czarna magia.
I proszę jeśli możecie to wytłumaczcie mi to po "chłopsku"
Mogę na was liczyć?
Z góry dziękuję!
ETZPOWER94 - 2012-01-06, 09:41
Najprościej to będzie tak:
1. Kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem pracy silnika aż do GMP (Górny Martwy Punkt).
2. Bierzesz szczelinomierz i ustawiasz przerwę na platynkach. Chyba 0.4mm, dokładnie nie pamiętam
3. Kręcisz wałem aż do GMP (górny martwy punkt). Bierzesz suwmiarkę i w otwór świecy wkładasz jej głębokościomierz. Wsuwasz do momętu zetknięcia z tłokiem. Patrzysz ile wyszło i zapamiętujesz.
4. Kręcisz wałem i patrzysz kiedy platynki ZACZNĄ się rozwierać. Do tego może ci posłużyć kawałek cienkiej karti wsuniętej w platynki.
5. Jak już zaczną się rozwiera mierzysz suwmiarką ile wychodzi.
6. Jak w GMP miałeś np. 20mm a tu masz 22mm, to wiesz że punkt zapłonu wychodzi 2mm a ma być 3mm
7. Poluzowujesz 3 śrubki za magnetem i podstawę zapłonu kawałek przesuwasz w odwrotną stronę pracy silnika. Dokręcasz 3 śrubki.
8. Teraz musisz zrobić to co w w punkcie 4 i 5.
9. Jak po tym pomiarze wychodzi Ci przykładowo 22.5mm wiesz że musisz cofnąć jeszcze trochę.
10. Regulujesz tak aż uzyskasz te 3mm.
kosior30 - 2012-01-06, 11:39
Biorąc pod uwagę grubość papierka ustawiamy zapłon odrobinę późniejszy, tzn nie na 3 mm tylko np na 2,5mm. Przerywacz bez papierka otwiera się wcześniej, niż z papierkiem. Dlatego po tej kompensacji wyjdzie "coś koło 3mm". Jak wyjdzie delikatnie za późny, to nic - LO paliwa jest i tak większa, niż dla warunków wzorcowych.
ETZPOWER94 - 2012-01-06, 13:12
kosior30, słuszna uwaga
|
|
|