To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Ciekawostki i nowości motoryzacyjne - 6-cio cylindrowa JAWA 1050ccm

motomaciey - 2012-01-16, 15:01
Temat postu: 6-cio cylindrowa JAWA 1050ccm
Na prośbę forumowych fanów tuningu zakładam ten oto temat o niezbyt ekonomicznej czeskiej myśli technicznej :lol:






I wersja Chopper którą możecie podziwiać także na FILMIE



Źródła:
http://www.jawacz.pl/na-k...700-i-1050-ccm/
http://jawagallery.net/?page=page/uprava_1050
http://2strokebiker.blogs...r-jawa-wow.html

Chinczyk - 2012-01-16, 15:18

Hmmm...ciekawe jak takim wehikułem się jeździ... :roll:
Michal_TM - 2012-01-16, 15:52

Pralka sześciobębnowa.
hektor - 2012-01-16, 16:08

Ale ta może chociaż pali na 2 gary :twisted: A tak serio to macie pomysł jak gościu połączył to cudo? Mamy problem z rozgryzieniem MZ 500 (2x 250) a co dopiero z tym...
norbertmz - 2012-01-16, 16:13

Nie no koleś musi mieć dostęp do niezłego zaplecza maszynowego :D
Hubertus - 2012-01-16, 16:15

Chopper powstał na Wegrzech, pali około 18,5 litra na 100 km i super wkręca się na obroty.
mirumz - 2012-01-16, 16:35

Hubertus napisał/a:
pali około 18,5 litra na 100 km
A po wrzuceniu biegu ? :mrgreen:
limak_ - 2012-01-16, 18:32

Chrzanić spalanie, dzwięk rozkręcającego się R6 na cwajtakcie musi być tego wart :mrgreen:
Greenpeace pewnie barykaduje kolesiowi garaż.

Hvil - 2012-01-16, 22:12

Koledzy a od strony technicznej ma ktoś możliwość podrzucić tu link odnośnie budowy, jak to powstaie itp. Bo ja już nie jeden taki widziałem na jutubach i zawsze mnie zastanawia, oni łączą wały czy nowy odlew całkowicie ktoś mu odkuwa?
hektor - 2012-01-16, 22:19

Widzę, że ktoś rozdzielił tematy :piwo:

Hvil napisał/a:
zawsze mnie zastanawia, oni łączą wały czy nowy odlew całkowicie ktoś mu odkuwa?
Też jestem tym zaciekawiony :hmm:

[ Dodano: 2012-01-16, 22:20 ]
A Wały jak połączone? Zapłon jak rozwiązany?

Hvil - 2012-01-16, 22:52

hecktor2, ja skracałem wał samochodowy metodami home made i lata to do 200 nadal bez szwanku, wiec może i on spawał wały home made:-) albo cos takiego. sam nie wiem i mnie to interesuje:) a zapłon jeśli elektroniczny to spokonie można to rozwiązać czujnikiem położenia wału.
herrq666 - 2012-01-16, 22:57

Wału nie trzeba spawać, jawa ma dwa wały połączone w jeden. Wystarczy rozłożyć i obrócić o 180 stopni jedną połówkę.

[ Dodano: 2012-01-16, 22:59 ]
Sorensen, porypało mi sie z jawą chodzącą na dwóch garach jednocześnie.

hektor - 2012-01-16, 23:00

A napęd jak oddawany jest?
Hvil - 2012-01-16, 23:11

jeśli jest tak jak pisze herrq666, to obracając wkłada się wal w wal a zębatka jest gdzieś w karterze na równo ze skrzynią albo na końcu:P:P ja się nie znam na budowie jednośladów. gdybam ale bardzo mnie to interesuje.
motomaciey - 2012-01-16, 23:13

herrq666 napisał/a:
porypało mi sie z jawą chodzącą na dwóch garach jednocześnie.

Niekoniecznie, zamiast bocznych czopów można dać po bokach środkowe z labiryntami pod warunkiem że kartery są odpowiednio pospawane i włożyć wszystko od góry, między pierwszym a drugim wałem puścić łańcuszek sprzęgłowy. Zapłon zostawić taki jaki jest, jeden przerywacz/impulsator może dawać iskrę/sygnał na try cylindry

hektor - 2012-01-16, 23:14

Ale znaczy jedną skrzynią czy jak? Przecież ją rozerwie ta moc :D
motomaciey - 2012-01-16, 23:16

Oj tam zaraz...
hektor - 2012-01-16, 23:20

motomaciey, czyli jak... moc oddawana jest tylko przez jedną skrzynię?
motomaciey - 2012-01-16, 23:34

No :oczy:
hektor - 2012-01-16, 23:36

O cholera :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group