Ciekawostki i nowości motoryzacyjne - 6-cio cylindrowa JAWA 1050ccm
motomaciey - 2012-01-16, 15:01 Temat postu: 6-cio cylindrowa JAWA 1050ccm Na prośbę forumowych fanów tuningu zakładam ten oto temat o niezbyt ekonomicznej czeskiej myśli technicznej
I wersja Chopper którą możecie podziwiać także na FILMIE
Źródła:
http://www.jawacz.pl/na-k...700-i-1050-ccm/
http://jawagallery.net/?page=page/uprava_1050
http://2strokebiker.blogs...r-jawa-wow.html
Chinczyk - 2012-01-16, 15:18
Hmmm...ciekawe jak takim wehikułem się jeździ...
Michal_TM - 2012-01-16, 15:52
Pralka sześciobębnowa.
hektor - 2012-01-16, 16:08
Ale ta może chociaż pali na 2 gary A tak serio to macie pomysł jak gościu połączył to cudo? Mamy problem z rozgryzieniem MZ 500 (2x 250) a co dopiero z tym...
norbertmz - 2012-01-16, 16:13
Nie no koleś musi mieć dostęp do niezłego zaplecza maszynowego
Hubertus - 2012-01-16, 16:15
Chopper powstał na Wegrzech, pali około 18,5 litra na 100 km i super wkręca się na obroty.
mirumz - 2012-01-16, 16:35
Hubertus napisał/a: | pali około 18,5 litra na 100 km | A po wrzuceniu biegu ?
limak_ - 2012-01-16, 18:32
Chrzanić spalanie, dzwięk rozkręcającego się R6 na cwajtakcie musi być tego wart
Greenpeace pewnie barykaduje kolesiowi garaż.
Hvil - 2012-01-16, 22:12
Koledzy a od strony technicznej ma ktoś możliwość podrzucić tu link odnośnie budowy, jak to powstaie itp. Bo ja już nie jeden taki widziałem na jutubach i zawsze mnie zastanawia, oni łączą wały czy nowy odlew całkowicie ktoś mu odkuwa?
hektor - 2012-01-16, 22:19
Widzę, że ktoś rozdzielił tematy
Hvil napisał/a: | zawsze mnie zastanawia, oni łączą wały czy nowy odlew całkowicie ktoś mu odkuwa? | Też jestem tym zaciekawiony
[ Dodano: 2012-01-16, 22:20 ]
A Wały jak połączone? Zapłon jak rozwiązany?
Hvil - 2012-01-16, 22:52
hecktor2, ja skracałem wał samochodowy metodami home made i lata to do 200 nadal bez szwanku, wiec może i on spawał wały home made:-) albo cos takiego. sam nie wiem i mnie to interesuje:) a zapłon jeśli elektroniczny to spokonie można to rozwiązać czujnikiem położenia wału.
herrq666 - 2012-01-16, 22:57
Wału nie trzeba spawać, jawa ma dwa wały połączone w jeden. Wystarczy rozłożyć i obrócić o 180 stopni jedną połówkę.
[ Dodano: 2012-01-16, 22:59 ]
Sorensen, porypało mi sie z jawą chodzącą na dwóch garach jednocześnie.
hektor - 2012-01-16, 23:00
A napęd jak oddawany jest?
Hvil - 2012-01-16, 23:11
jeśli jest tak jak pisze herrq666, to obracając wkłada się wal w wal a zębatka jest gdzieś w karterze na równo ze skrzynią albo na końcu:P:P ja się nie znam na budowie jednośladów. gdybam ale bardzo mnie to interesuje.
motomaciey - 2012-01-16, 23:13
herrq666 napisał/a: | porypało mi sie z jawą chodzącą na dwóch garach jednocześnie. |
Niekoniecznie, zamiast bocznych czopów można dać po bokach środkowe z labiryntami pod warunkiem że kartery są odpowiednio pospawane i włożyć wszystko od góry, między pierwszym a drugim wałem puścić łańcuszek sprzęgłowy. Zapłon zostawić taki jaki jest, jeden przerywacz/impulsator może dawać iskrę/sygnał na try cylindry
hektor - 2012-01-16, 23:14
Ale znaczy jedną skrzynią czy jak? Przecież ją rozerwie ta moc
motomaciey - 2012-01-16, 23:16
Oj tam zaraz...
hektor - 2012-01-16, 23:20
motomaciey, czyli jak... moc oddawana jest tylko przez jedną skrzynię?
motomaciey - 2012-01-16, 23:34
No
hektor - 2012-01-16, 23:36
O cholera
|
|
|