Narzędzia, sprzęt warsztatowy, chemia - Jaki olej do paliwa? Z dodatkiem rycyny?
intr - 2012-09-02, 21:49
Zwróćcie uwagę na zależność "gęstości" paliwa i przepływu płynu u różnej gęstości przez tą samą dyszę w jednostce czasu. Faktem jest, że nadmiar oleju w benzynie zubaża mieszankę jaka idzie przez dyszę główną, więc wysunął bym hipotezę, że dodatek rycyny w paliwie z olejem dał w rezultacie takie zmniejszenie przepływu przez dyszę główną, że nie wystarczał on na zapotrzebowanie silnika przy maks otwartej przepustnicy. Ja bym poszedł w tę stronę.
Sobo - 2012-09-02, 23:54
http://www.olejemotul.waw.pl/syntetyczny.html ciekawa wzmianka u dołu.
mczmok - 2012-09-03, 11:23
Sobo,
Zanim zdecydowałem sie na rycynę to przeszukałem cały Intrnet w wzdłuż i wszerz, zauważ w cytacie; "Olej rycynowy zapewnia jeszcze lepsze smarowanie, wytrzymuje wyższe temperatury i chroni silnik przed korozją" oraz "Olej rycynowy przy dłuższej pracy silnika przyczynia się do osadzania nagaru".
Dlatego zdecydowałem się na dodatek rycyny - 5% mak. 10%, który jest dobrze mieszać z olejem syntetycznym w celu zminimalizowania tworzenia sie nagaru.
Ale - nagar w 2t będzie zawsze sie tworzył... No i stosuję się do zasady książkowej - inpekcja silnika conajmniej 10 000.
Teraz planuję po 5000, po ponad 1000 już była i są zdjęcia nie było w silniku osadów wręcz przecinie i to był powód przedłużenia eksperymentu.
Osady, w zasadzie ślady rycyny są widoczne na wydechu - ale takie, identyczne, żółte ślady na wydechu były widoczone w latach 80-90 na wszystkich 2t - nie było wtedy syntetyków.Może wtedy właśnie w oleju była rycyna jak twierdzi Mostowy.
Właśnie o wydech się obawiałem -ale to za mały przebieg aby wysuwać jakieś tezy.
Ogólnie rycna powoduje dużo grubszą powłokę (niż dostępne oleje) na wszystkich elementach do jakich ma dostęp mieszanka-to moge z całą pewnością stwierdzić.
[ Dodano: 2012-09-03, 11:26 ]
intr,
No może w tym coś być, tym bardziej że w 150 dysze są mniejsze.
Stąd efekt jest od razu wyczuwalny po zmianie paliwa.
Sobo - 2012-09-03, 13:42
Sądząc po tym to myślę co by było jakby smarować samą rycyną zamiast oleju 2t w stosunku 2% ( w sumie to jest zamienne) a do paliwa dodawać dodatki czyszczące dostępne w każdym markecie. Chodzi mi tu głównie o czystość silnika.
mczmok - 2012-09-03, 14:29
Sobo,
Nie próbuję tego rozwiązania ponieważ wg fachowców to do ETZ-tek był stosowany olej z dodatkiem rycyny.
Wg mnie ilość 2% mogła by być zbyt duża bo przy ok 20% rycyny w oleju silnik bardzo dymi - i nie spala rycyny i na wszystkich elementach jest bardzo gruby film.
Osobiście dodaje teraz ok 1/10 rycyny do oleju i wydaje mi się to w miarę prawidłowym stosunkiem - potweirdzę to po ok 5000 km jak rozbiore silnik.
[ Dodano: 2013-01-28, 00:54 ]
Podaję link do artykułu o olejach do 2TL
http://www.vespaclub.org....-2t-wg-eksperta
maniek8200 - 2013-02-27, 11:14
witam,
trochę odświeżę temat, który mnie bardzo zainteresował i śledzę go już od dłuższego czasu i jestem bardzo ciekaw rezultatów eksperymentu
Cytat: | Osobiście dodaje teraz ok 1/10 rycyny do oleju i wydaje mi się to w miarę prawidłowym stosunkiem - potweirdzę to po ok 5000 km jak rozbiore silnik. |
Czy kolega już rozebrał silnik i może się podzielić wnioskami?
wadmed - 2013-02-28, 11:42
To może teraz ja jeśli Mczmok pozwolisz
Po 5000 musiałem wymienić cylinder (zerwany gwint na wydechu) nie ma żadnych oznak zużycia, na tłoku i głowicy był nagar. Układ korbowy cały "naoliwiony", ale nie pływający w oleju tylko taka mgiełka.
Ja dawałem 10% do oleju syntetycznego.
Silnik przechodził różne testy od mocnego terenu po trasę i żadnych negatywnych skutków (przynajmniej tak mi się wydaję.
Może to subiektywne odczucie ale jest trochę cichszy.
Nie miałem problemów z gaźnikiem. Po 3 miesiącach postoju silnik zapalił bez problemów.
mczmok - 2013-02-28, 20:07
wadmed napisał/a: | To może teraz ja jeśli Mczmok pozwolisz |
POZWALAM
Mam tak samo jak wadmed, jednakże trzeba przyznać, że jest trochę więcej nagaru na denku tłoka i głowicy.
Można tą ilość porównać to z jazdą na oleju mineralnym np. mixol.
Osobiście i tak praktycznie po 8-12 kkm ściągam głowicę aby zrobić przegląd jak nakazuje serwisówka.
[ Dodano: 2013-02-28, 20:10 ]
Ach przegląd był robiony po ok 7 000 km od momentu uzycia rycyny.
Z tym ze na początku dodawałem więcej ok 20% ale końcówka tłumika była mokra więc decydowałem się na ok 10% do oleju.
mostasz - 2013-03-05, 23:05
No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece - zobaczymy jak się będzie jawie na nim jeździło - tylko ostrzegam moja jawa jest inna - pali na dwa gary
arlamir - 2013-03-05, 23:11
Nie że pali na dwa gary, tylko drugi cylinder pompuje powietrze do pierwszego na zmianę co daje+ 2 km oraz +7 do zużycia paliwa
Anonymous - 2013-03-06, 08:08
mostasz napisał/a: | No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece - zobaczymy jak się będzie jawie na nim jeździło - tylko ostrzegam moja jawa jest inna - pali na dwa gary |
Na jawce 50 bardzo dawno temu to testowałem. Spaliny będą okropnie śmierdzieć.
wadmed - 2013-03-06, 08:12
Kudlaty2007, w takim razie rozumiem że spaliny od dwusuwa Tobie śmierdzą. Tak jak pisałem wcześniej jest to zapach jak na torze żużlowym i nic nie śmierdzi
maniek8200 - 2013-03-06, 11:03
Witam,
reasumując - test stosowania oleju rycynowego w mieszance z olejem do 2T syntetyk w proporcji 1:10 wypadł pomyślnie, ale mam pytanie...
Mam silnik na dotarciu i teraz:
1. Poczytałem trochę w necie o docieraniu Etki i wyczytałem, że w pierwszej fazie docierania powinno stosować się olej mineralny a później półsyntetyk i na końcu syntetyk. Ponieważ na pół i full syntetyku mogą zeszklić się pierścienie, a chcę skorzystać z wniosków płynących z eksperymentu wadmed'a i mczmok'a, więc pytam czy zrobić takowe przejście z olejami(+rycyna) czy od razu na fullsyntetyku z rycyną jeździć? Trochę mnie zdziwiło, że syntetyki mogą się zeszklić w początkowej fazie docierania a później już nie. Jak to jest?
2. Wadmed, Mczmok jakie dokładnie oleje do 2T stosowaliście?
Pozdrawiam, Maniek
wadmed - 2013-03-06, 12:45
Ja jeżdżę na:
http://www.olejedosilniko...g-2t-1l,45.html
mostasz - 2013-03-06, 14:02
co to znaczy że pierścienie mogą się zeszklić ?
maniek8200 - 2013-03-06, 14:33
mostasz napisał/a: | co to znaczy że pierścienie mogą się zeszklić ? |
no właśnie nie kumam też za bardzo o co chodzi, ale chyba chodzi o to, że się utworzy jakaś twarda powłoka z oleju na pierścieniach i cylindrze - w co nie za bardzo wierzę. Czytałem o tym kiedyś gdzieś tam i nawet jakiś mechanik mi o tym mówił - przez to moje pytanie.
intr - 2013-03-06, 15:00
To się nazywa glazing i powstaje zwykle wtedy, jak się jeździ jak emeryt, oleje też mają na to wpływ. Kto zainteresowany, niech wrzuci hasło "cylinder glazing" w google, bo szkoda, żebym to samo powtarzał i strzępił klawiaturę.
mczmok - 2013-03-06, 20:43
mostasz napisał/a: | No i ja dzisiaj kupiłem olej rycynowy do silnika w aptece |
Ten do użytku farmaceutycznego się nie nadaje bo zawiera jakieś cukry !!!
maniek8200 napisał/a: | Mczmok jakie dokładnie oleje do 2T stosowaliście? |
ok 50% przebiegu ten http://oleje-smary.pl/pl/...-2t-1-litr.html
ok 50 % przebiegu połsyntetyk z Orlena.
Dodam tylko że po kilku dniach olej i rycyna się rozwarstwia tak że należy każdorazowo zmieszać taka mieszankę.
maniek8200 - 2013-03-07, 10:35
mczmok napisał/a: |
Ten do użytku farmaceutycznego się nie nadaje bo zawiera jakieś cukry !!! |
hehe to zamiast nagaru będzie karmel
i który wg Ciebie jest lepszy? Agip czy Orlen?
mczmok napisał/a: |
Dodam tylko że po kilku dniach olej i rycyna się rozwarstwia tak że należy każdorazowo zmieszać taka mieszankę. |
Rozumiem, że mówisz o oleju w paliwie w baku. A co z gaźnikiem? Zapychają się dysze od wytrąconej rycyny?
mczmok - 2013-03-07, 18:51
maniek8200 napisał/a: | i który wg Ciebie jest lepszy? Agip czy Orlen?
|
Do ETZ trudno powiedzieć...
Tematów o olejach jest mnóstwo a opinie można by wydać tylko po dogłębnych badaniach.
Wg mnie Orlen semi. jest wystarczający.
Cytat: | Rozumiem, że mówisz o oleju w paliwie w baku. A co z gaźnikiem? Zapychają się dysze od wytrąconej rycyny? |
Mówię o mieszance oleju z rycyną - w benzynie nie próbowałem .
Dysze sie nie zapychają !
|
|
|