To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Właściwe napięcie ładowania ETZ

Huberto - 2012-05-19, 18:10

Regulator od Poldka założony. Po odpaleniu lampka od razu zgasła. Jest sporo lepiej, ale jeszcze chyba nie idealnie. Wartości jakie wskazał woltomierz:
Bez obciążenia:
1100rpm - 12.8V
3000rpm - 13.8V
5000rpm - 14.0V
Z włączonymi światłami:
1100rpm - 12.3V
3000rpm - 13.3V
5000rpm - 13.8V
Wydaje mi się, że ładowanie powinno być na poziomie 14-14.5V. Dla porównania jakie Wy macie ładowanie?
Pozdrawiam! :piwo:

sIaj - 2012-05-19, 18:23

Przy 1000 obr. nie będzie nigdy pełnego napięcia, alternator musi się trochę kręcić szybciej.
Zobacz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=mrmlfLTcS9U

Huberto - 2012-05-22, 12:36

Wiadomo, że obroty muszą być wyższe od wolnych, z tym, że u Ciebie przy wyższych obrotach jest ładowanie na poziomie 14.2-14.3, u mnie maksymalnie pokazuje 14.05V i myślę, że w skrajnych przypadkach (włączone światła drogowe, stop i kierunkowskaz) może nie doładowywać akumulatora. Wczoraj właśnie tak miałem, że musiałem dodać gazu, bo moto poniżej 2300rpm, zaczęło gasnąć (tak jakbym wyłączył zapłon), gwałtownie dodałem gazu i ożyło (był na światłach drogowych, podczas dojeżdżania do krzyżówki). Akumulator kupiłem nowy Varty w zeszłym roku, 9Ah. Czy ładowanie na tym poziomie który mam może nie doładowywać akumulatora?
Pozdrawiam! :piwo:

stachu272 - 2012-05-22, 13:52

Kasten, nie masz się czym martwić. Ja mam od około 3000 RPM 14,4, a po włączeniu świateł 13,8 tak jak u Ciebie.
Huberto - 2012-05-22, 14:59

Chyba najlepiej będzie jak zrobię trochę km, będzie pewne czy przypadkiem niedoładowywuje :)
Pozdrawiam! :piwo:

stachu272 - 2012-05-22, 15:30

Z początku po wymianie szczotek miałem około 14V,
Dodek - 2012-05-22, 22:13

ra2 mozna chyba stuningować- po odkreceniu srubki mocującej blaszke alu za plytce elektronicznej jest potencjometr .....
michal111 - 2012-05-23, 10:29

No u mnie 1300 obrotów 14,5V- bez obciążenia. Z obciążeniem trochę mniej 14,1-14,2 V. Też mam regulator od poloneza- jezpol
Kasten sprawdź innym miernikiem, może ten Twój już się rozkalibrował.

Huberto - 2012-05-23, 11:23

Cytat:
Kasten sprawdź innym miernikiem, może ten Twój już się rozkalibrował.

Miernik nowy, pierwszy raz użyty :P Spróbuję jeszcze rozkręcić ten regulator od Trapeza i zobaczymy.
Pozdrawiam! :piwo:

Chinczyk - 2012-06-13, 15:01

Pozwolę sobie dopisać swój problem do tematu.
Na wolnych obrotach mam ładowanie rzędu 12,1 V
Przy dodawaniu gazu spada do 11,7 V
Przy wyższych obrotach 12,4- 12,5 V
Te wartości są bez obciążenia tj. włączonych świateł!
Na starcie wiem, że do wymiany jest akumulator.
Ale czym może być spowodowane tak niskie ładowanie?
Wyminione:
- diody prostownicze
- regulator (na Jezpola)
Co może być przyczyną tak słabego ładowania? Jak duże szanse są na to, że uszkodzona jest jedna bądź dwie diody na mostku?

kosior30 - 2012-06-13, 17:25

Chinczyk napisał/a:
Co może być przyczyną tak słabego ładowania?


To nie jest słabe ładowanie, tylko jego całkowity brak. Szukaj po kolei, na odległość nikt Ci jej nie uleczy...

Chinczyk - 2012-06-13, 18:26

Jak to całkowity brak ładowania skoro napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów silnika? :?
Binladen - 2012-06-13, 19:16

Cytat:
Przy dodawaniu gazu spada do 11,7 V
Przy wyższych obrotach 12,4- 12,5 V




No to w końcu rośnie czy maleje? :klnie:

Chinczyk - 2012-06-13, 21:17

Jak dam gazu (obroty zaczynają rosnąć) to na chwilę napięcie spadnie (około niespełna sekundy) i gdy obroty są ponad 3 tyś to napięcie zaczyna rosnąć i jest 12,5 V.
Jendrus102 - 2012-06-13, 22:04

regulator ci padł przerabiałem to miesiąc temu. Jak odpaliłem weterana bez świateł nawet na wolnych obrotach napięcie ładowania było ok gdy zapaliłem światła nawet na wysokich obrotach napięcie spadało do 12v i rozwalało aku. Po zmianie regulatora działa wszytko pięknie ładowanie nawet ze światłami na wolnych obrotach wynosi 14v na obrotach dochodzi do 14.7v. Dodam że ma regulator mechaniczny.
Chinczyk - 2012-06-14, 05:09

A to bardzo dziwne...już drugi elektryczny z rzędu...jeśli to naprawdę regulator to muszę coś w instalacji mieć źle...na dniach przelecę instalację i kupię 3 regel...jak tak dalej pójdzie to będę miał całą kolekcję tych regulatorów. :roll:
czochu - 2017-07-12, 12:47

Pany taka atrakcja. Mam ładowanie identyczne jak autor tematu czyli, max 14v, na światłach 13,8v(wysokie obr.) akumulator ciągle trzyma napięcie 13v i jest to nowy aku. , motocykl normalnie działa jedynie co jakiś czas klakson ledwo co żyje pomimo napięcia 13v na akumulatorze, po odpaleniu gdy nastąpi ładowanie problem ustaje lub po podładowaniu prostownikiem akumulatora problem znika, klakson działa normalnie. Akumulator 9ah czy może być za duży i go nie doładowywuje czy ładownie jest zbyt słabe ? łądowanie po przekroczeniu 2tyś oscyluje na poziomie 13,5 , zaś przy 4tyś obr. 14v :roll: regulator napięcia by Siaj
EndriuBis - 2017-07-12, 13:26

Przede wszystkim to chyba coś z twoim woltomierzem jest nie tak. Naładowany AKU powinien mieć około 12,5 V - 12,6 V. 13 V to może mieć dosłownie przez chwilę zaraz po odłączeniu od ładowania.
wojtek.mz - 2017-07-12, 13:55

czochu napisał/a:
Akumulator 9ah czy może być za duży i go nie doładowywuje
Nie jest za duży, ja od kilku lat mam takiego i jest ok.
czochu - 2017-07-12, 14:11

Po włączeniu zapłonu spada do 12.7v ale jak przykładam do samego odłączonego aku to pokazuje 13v a holera wie może i jakiś trefny ten miernik :roll: ogólnie to chyba panikuje bo jak tak pyrkam na bezdrożach to może troche słabnąć zaś na trasie jest ok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group