To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Motocykle inne - Kupno ruskiego zaprzęgu - kilka informacji

rastuch - 2012-06-08, 08:07
Temat postu: Kupno ruskiego zaprzęgu - kilka informacji
Hej
Po wypadku motocyklowym kumpel miał dość długa przeprawę z rodzicami i w końcu po dniach męczenia gadania itp. doszło do kompromisu - "Możesz jeździć ale tylko motor z wózkiem"

Chłopak chce kupić Ruska z wózkiem - model raczej nie jest ważny (czy Dniepr Ural Kaśka itp - obojętne)

Ma być w bardzo dobrym stanie, jeżdżący i zarejestrowany.
Wchodzi w grę hybryda - Rusek z silnikiem BMW.

Macie takiego albo kumpel chce sprzedać i możecie polecić dajcie znać. a ja przekaże dalej :piwo:

P.S. Chłopak mieszka w Warszawie ale myślę że po fajne i upatrzone moto pokona trochę Polski :mrgreen:



Post wygaśnie za 7 dni.

Marek_k-750 - 2012-06-08, 14:42

Jak szukasz rusków to wejdź na stronę redmotorz.eu i tam dowiesz się wszystkiego na temat rusków. A jeśli chcesz hybrydę robić to szukaj po prostu dniepra.
Najlepiej się nadaje na silnik od bmw r80 czy r100. A tak jako ciekawostka dodam że fabryczne hybrydy są. A dokładnie nazywa się dniepr mt80. Niemcy kupowali dniepry i wstawiali silniki od r80

rastuch - 2012-06-08, 15:37

Marek_k-750, Dzięki. Znam stronkę i przekazałem ją już wcześniej znajomemu :mrgreen:
A tak ze swojej strony to czemu dniepr się najlepiej nadaje?

Marek_k-750 - 2012-06-08, 20:18

Bo jak wyciągniesz silnik od dniepra to masz ramę prawie identyczną jak w motocyklu
K-750. Jedynie trzeba wywalić zbiornik kanciasty i wstawić od kachy i masz ładnego ruska :) Dodatkowo Dniepr jest najtańszym ruskiem jeśli chcesz kupić do remontu. Zresztą pewnie już to sam zauważyłeś. Dodatkowo dniepry były wyposażone w napęd na wózek. Oczywiście nie każdy. A jak planowany jest silnik od BMW to napęd się przyda :) Z kolei URAL nie posiada napędu na kosz. Dodatkowo Ural ale nie pamiętam modeli Ale na pewno do modelu m63 nie posiadają fabrycznego wstecznego i do tego mają krótką ramę. A jak chcesz już gotowego ruska z koszem i już silnikiem BMW to masz na allegro.
http://allegro.pl/bmw-k-7...2369561741.html
Co do ramy od kachy to masz ramy krótkie i długie. pierwsze modele miały krótkie. I były bez wstecznego późniejsze miały już wsteczny a co za tym idzie długą ramę.

rastuch - 2012-06-09, 22:37

Marek_k-750, Dzięki za obszerne informacje. Tak jak mowisz najlepiej i najtaniej kupić dniepra i go "postarzyć"

Tą aukcje widziałem, kumpel miał dzwonić ale z jakim skutkiem nie wiem jeszczez z nim nie rozmawiałem. :mrgreen:

Powiedz mi jeszcze czy do Dnieprowskiej ramy od kosza (z napędem na kosz) przypasi gondola od Urala? Mi się osobiście bardziej podoba ze względu na łatwiejszy dostęp do bagażnika w koszu. Czy ogólnie każda gondola będzie pasowała do ramy z wózka z napędem? Czy różnice są jedynie w samej ramie wózka?

A jeszcze pytanie takie mam bo chodzą słuchy o niezbyt dobrej skrzyni w dnieprze - trzaski stuki itp. Bujdy? :piwo:

Marek_k-750 - 2012-06-09, 23:06

To tak. Skrzynia dniepra jest nie do zajechania. Jedynie wymaga dobrego złożenia i wy dystansowania. W sumie jak każda inna skrzynia. Co do wycia to jeśli zamontujesz szybką czwórkę to potrafi 4 bieg wyć aż się nie dotrze. Ja mam skrzynie dniepra i złego słowa o niej nie powiem, mimo że cieknie i wymaga wymiany łożysk i uszczelniaczy. Biegi lepiej wskakują niż w MZ :razz: Co do samej gondoli bez napędu to każda jest wymienna. Miałem tymczasowo do swojej kachy założoną gondole od urala. Co do gondoli z napędem to nie zastanawiałem się nad tym. Tak wiec ci nie powiem. Ale zawsze można spawarkę uruchomić i ewentualnie przerobić. :piwo:
rastuch - 2012-06-10, 21:28

Marek_k-750 napisał/a:
Ale zawsze można spawarkę uruchomić i ewentualnie przerobić. :piwo:

Wiadomo :mrgreen:

Czyli reasumując ze wszystkich rusków polecasz dniepra, wiadomo że wszystkie mają swoje wady i zalety ale on wyjdzie najtaniej przy kupnie i jest całkiem spoko. Dolniaka czy górnozaworowy?

A teraz najważniejsze. Jakie sa predkości przelotowezaprzegiem z szybką 4, oraz takim z dyfrem 9? Czy idzie mocno odczuć spadek mocy po takiej zamianie (4 i dyfer) no i jak wygląda spalanie bo o tym to juz legendy krażą.

Czy lepiej szybka 4 czy dyfer 9 dać?
Skrzynie się całą wymienia czy tylko tryb 4 biegu?

Ogólnie miałby to być motor użytkowy. Wiadomo że pow. 100km/h to już strach w oczach ale chodzi mi o normalne porzemieszczanie się szybciej od tirów :mrgreen:


Zamęczam Cie trochę ale jak moge to trochę chcę zasięgnąc języka :wink: :piwo:

Marek_k-750 - 2012-06-11, 12:00

Spoko nie ma problemu :) Jak coś skontaktuj się ze mą na gg bo na forum nie zawsze wchodzę. To tak dniepr jest najlepszy do przeszczepu. i w sumie to tylko jego zalety. Natomiast wady to silnik. Możesz trafić na silnik z którym nie ma problemu a możesz natrafić na taki który co 5 km będzie się sypał. Jedna osoba ostatnio przejechała całą Polskę dnieprem. Ja kupiłem silnik bo nie miałem kasy na remont oryginalnego silnika od Kaśki i wstawiłem silnik od dniepra. kupiłem go za 500zł ze skrzynią biegów i do tego silnik pracował w trajce i był w super stanie. Założyłem go do swojej kaśki a miałem tam dyfer 8 i mocną jedynkę... Była moc :shock: Prędkość solo osiągałem około 120 Ale silnik mam lekko dłubany. A skargi na mnie przychodziły że 150km/h przez wioskę jechałęm :mrgreen: Co do spalania to wszystko zależy od jazdy. Poniżej 5 solo na pewno nie zejdziesz. Z koszem trzeba liczyć tak +/-7 litrów. http://www.kolyaska.pl/modele.html masz tu podane modele dnieprów i innych motocykli. Co do skrzyń biegów. To tylko zmieniasz tryby 4 biegu. jeśli zamontujesz dyfer 9 to wszystkie biegi ci się wydłużą. Jeśli tylko 4 bieg to wtedy brakuje biegu przejściowego miedzy 3-4. Na twoim miejscu bym na razie szukał jakiegoś modelu który ci się spodoba jest w dobrym stanie. A potem dopiero np jak by ci nie pasowało to zmienił np dyfer albo np dokupił szybką 4.
rastuch - 2012-06-11, 19:51

Dzięki za wszystko :mrgreen: :piwo:

Tak naprawdę to tak jak pisałem wyżej znajomy chce kupić a ja od zawsze na taki chorowałem :mrgreen:
Fakt zależy mi na tym by go "postarzyć" bo osobiście nie podobają mi się te nowe dnieprowskie lampy z kierunkami,przednia lampa i zbiornik to w ogóle odpada. :mrgreen:
Co do silnika to po kupnie myślę że dla pewności bym go rozebrał i zobaczył co i jak by nie stanąć gdzieś w ciemnym lesie o 23 na trasie. :piwo:

Czyli z koszem można lecieć przelotowo ok 90-100km/h bez zarzynania czy to raczej nieosiągalne?

Marek_k-750 - 2012-06-11, 20:45

Pierwsza zasada po kupnie ruska sprowadzonego. Obojętnie czy nowego czy starego to rozebranie silnika :D Bo kto wie co tam siedzi. Były przypadki o znalezionym kluczu w misce olejowej czy nie dopałku papierosa w fabrycznie nowym silniku. Z koszem 90-100 wyciągniesz na silniku dniepra. Tylko trzeba dobrze zbieżność ustawić. Moja rama jak kupiłem kachę to była rozerwana przez gondole :evil: Powiem ci tak od siebie że dniepr ma jedną wyższość od MZ Ma 2 cylindry :mrgreen: I jak gaźnik się zapcha to wracasz na 2 cylindrze Co często mi się zdarzało. :piwo:
rastuch - 2012-06-11, 21:11

A kwestia papierów?
Bawić sie w ukraińskie dokumenty (jakes koszty, problemy itp?)czy szukać juz z naszymi blachami?

John - 2012-06-11, 21:35

rastuch, przedłuż czas wygaśnięcia tematu. A po szczęśliwym zakupie proponowałbym przerzucić ten temat do innego działu, bo naprawdę dużo ciekawych rzeczy w nim jest, a szkoda by było żeby temat zniknął :wink:
rastuch - 2012-06-11, 22:28

John napisał/a:
rastuchA po szczęśliwym zakupie ... :wink:
:mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2012-06-13, 13:12 ]
Ponawiam pytanie:
Bawić sie w ukraińskie dokumenty (jakes koszty, problemy itp?)czy szukać juz z naszymi blachami? :?

jannex - 2017-12-15, 17:43

Podbijam temat.
Widziałem że kilku kolegów posiada motocyklem spod znaku czerwonej gwiazdy więc ponawiam pytanie. Jakie dokumenty są potrzebne do rejestracji motocykla z np. ukrainy, ewentualnie jak one wyglądaj (nie znam cyrylicy). Ponadto jaki po zakupie jest termin na rejestrację? Jesli jest?

tomek@1966 - 2017-12-15, 18:11

O ile dobrze pamiętam umowa kupna i tłumaczenie dowodu,w moim egzemplarzu nie było nr ramy i tabliczki znamionowej,papiery Ukraińskie okazały się Rosyjskie,największy problem to przegląd,a papiery okazały się na inny motocykl.
jannex - 2017-12-15, 18:49

Papier to podstawa, a dlaczego przegląd jest problemem?
Technicznie planuję albo K750/dniepr Mt9 bo jeszcze ładnie wyglądają a silnik od Urala 12V bo jako jedyny nadaje się do jeżdżenia.
Tym bardziej że nie planuję tras, chcę staro wyglądający motocykl na pojeżdżenie max 50 km od domu albo posiania terroru na osiedlu :piwo:

Marek_k-750 - 2017-12-15, 22:04

Jak rejestrowałem swojego ruska miałem stary ruski dowód rejestracyjny, tłumaczenie jego, przegląd techniczny zrobiony w Polsce oraz opłacone cło. Co do czasu rejestracji to ja jakoś po miesiącu rejestrowałem. OC też nie musisz posiadać zgodnie z ustawą o pojazdach zabytkowych. A każdy pojazd powyżej 40 lat jest zgodnie z ustawą pojazdem zabytkowych i nie potrzebuje ciągłości OC. A co do wyboru motocykla. To bierz późniejsza kaśke. Jak masz długą ramę możesz każdy silnik wstawić nawet od bmw r80 itp. Ale bierz z silnikiem od kaśki.
Czemu dolnozaworowiec? Prostota silnika a do tego bezawaryjny no i wygląd :piwo: Ja mam silnik od kaśki i zrobiłem bez większego grzebania ponad 6 tysięcy km. Zawsze dojechała do celu. W tym samym czasie kolega remontował urala i co chwila mu coś padało to zawory, to pierścienie to panewka, sprężyny zaworowe... długo tu wymieniać. Mam jeszcze dniepra. Silnik najmocniejszy ale ma też i wady. Nie będę się rozpisywał na jego temat. Co do prądów... Do kaśki wstawiasz prądnice od malucha, nie przerabiasz nic przy silniku. Moc około 200W jeździłem w kasce na żarówce 75W z przodu. światła super. Akumulator zawsze doładowany.

tereska150 - 2017-12-16, 08:49

Kolego, dokumenty (Paszport Motocykla) i cło to podstawa - cło musi być zgłoszone w momencie wjazdu motocykla do Polski, jak nie, to nic nie zrobisz. Tłumaczenie i przegląd są do ogarnięcia.
Oczywiście handlarze robią różne cuda, które użytkownikom MZ się nie śniły :D
Moim zdaniem, Twój wybór jest całkiem dobry. Silnik Urala jest naprawdę dobry i mocny, dolnozaworowe silniki są odczuwalnie słabsze i nie są prostsze. Co do jakości, to powiedziałbym, że wszystkie są porównywalne, ale dobrze by było, żeby silnik nie był 60 letni, a najlepiej 30 :D to znacznie zmienia jego stopień zużycia. Bardzo stare motocykle były eksploatowane do zabicia, a motocykle z lat 80tych i 90tych mało jeździły, bo wyparły je samochody - podobnie paliły a komfort nieporównywalny. Silnik BMW obecnie jest bardzo drogi do wstawienia i dużo taniej jest kupić zrobiony motocykl z takim silnikiem - koszt do 12tyś.
Jakbyś miał pytania to dawaj. Polecam też fora ruskich motocykli:
http://forum.redmotorz.eu/index.php
http://kolyaska.pl/

wadmed - 2017-12-16, 11:14

Papier z odprawy celnej to podstawa. Trzeba ją zrobić na granicy bo inaczej są problemy z zarejestrowaniem. Cło możesz zapłacić później ale odprawę musisz mieć z dnia wwiezienia motocykla do Polski.
Umowa kupna - może być po Polsku odpada tłumaczenie
Dokumenty (dowód rejestracyjny (Ukraina ma chyba zwykły Białoruś tzw no celów transportowych)
Tłumaczenie dokumentów
Przegląd w okręgowej stacji pojazdów - tzw pierwszy przegląd i uzupełnienie danych technicznych i najlepiej daj dane z Kolyaska.pl bo często diagności nie wiedzą co pisać i posiłkują się internetem a tu dajesz i m gotowca :wink:
Ja swojego dniepra właśnie tak rejestrowałem 2 tygodnie temu.

Dodek - 2017-12-16, 11:38

Panowie eksperci - jest możliwość kupna na wschodzie zaprzegu z serii tych nowoczesnych które mają juz hamulce tarczowe i wtrysk - chodzi tylko o uzywane sprzety ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group