To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usługi, części, allegro - opinie - nowy kranik ... też padłeś jego ofiarą???

rwc95 - 2012-07-11, 08:11
Temat postu: nowy kranik ... też padłeś jego ofiarą???
witam! wczoraj do swojej EMerytki (mz ts 250) zakupiłem nowy kranik. Zakładam , odpalam ,jade ...
po ok. 2km jest coś takiego jak by nie było ciśnienia w baku i paliwo nie jest zasysane przez gaźnik. Ja mam na to dwie metody które skutkują ale nie na długo :
1. dmucham w wężyk , dmuchając w strone baku (dmucham do oporu , dopóki mi gęby nie rozsadzi :smile: ) to działa na kilka km ale potem znów to samo ...
2. odłączam wężyk paliwa, nic nie robiąc i dosłownie po chwilii leci paliwo ale to metoda sprawdza się na dość krótko i potem to samo ...
miał ktoś podobny problem i udało mu się go uporać ???
(dodam iż kolega zakupił taki sam kranik do swojej ETZ i u niego to samo ma miejsce)

Seba_830 - 2012-07-11, 08:14

Może masz zatkany odpowietrznik w korku, odkręć korek i zobacz.
mostasz - 2012-07-11, 08:55

puchnie uszczelka - wymieńcie uszczelkę na porządną, najlepiej z korka, albo jakąś dobrą ze sklepu np. stazet albo innego który takie rzeczy posiada
mczmok - 2012-07-12, 10:41

Możeliwe że
mostasz napisał/a:
puchnie uszczelka

Dodatkowo te kraniki mają mniejsze otwory przepływu paliwa niz w oryginale - osobiście je rozwierciłem.

[ Dodano: 2012-07-12, 10:43 ]
Najlepiej sprawdzić czas w jakim napełnia się butelka 1l.
Kranik powinien przepuszczać powyżej 10 l na godzinę.

rwc95 - 2012-07-12, 15:02

jak i co rozwierciłeś bo jeśli pomogło to też spróbuję. Z tego co zauważyłem ten przełączniczek otwrte/zamknięte po jego zdjęciu zauważyłem iż po drugiej stronie , ten kanalik jest nieco mniejszy od orginału myślałem jakoś go powiększyć ale nia ma jak i czym podejść. Uszczelkę z poprzedniego kranika (orginał) mam nieco uszkodzoną ale założe ją do nowego kranika i zobaczymy co będzie.
wojtek.mz - 2012-07-12, 15:11

Ten temat to chyba powinien być w dziale przedszkole :wink:
Dukee - 2012-07-20, 17:59

rwc95 ja mam oryginalny korpus kranika do MZ :piwo: Przełożysz sobie reszte i bedzie gites. Swoją drogą nie wiem dlaczego mówicie ze "dziurki" są za małe. Mierzyliście kiedyś jaka ilość paliwa przepływa przez taki chiński kranik? U mnie wyszło pół litra na 90 sekund przy stanie zbiornika 4l. Poprawna wartość wg książki to około 3minut i 45 sekund na litr paliwa. Mniej paliwa w zbiorniku - dłużej będzie płynąć, więcej paliwa szybciej popłynie. Warto to sprawdzić
B-e-t-c-h-e-r - 2012-12-25, 22:04

Powodów kilka - oprócz tych wymienionych została jeszcze rdza w zbiorniku ale to oczywista oczywistość. Co do kranika, to na rynku są 2 rodzaje zamienników: ta druga jest identyczna jak oryginał i z tego co wiem, nie ma z nią żadnych problemów (to w kwestii średnic i uszczelek). Estetcznie też dużo lepiej wygląda niż kranik z foto. Można też dostać uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału.
mczmok - 2012-12-27, 13:00

Cytat:
uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału.

A gdzie je mozna kupić?
Nie chce mi się kupować calej maty żeby zrobić "ręcznie" coś takiego w 1 sztuce...

Hvil - 2012-12-27, 17:39

Ja na początku kupiłem kranik za 13zł i tam nawet plastik odstojnika nie był odporny na chemie i popękał od benzyny (przezroczysty), poza tym wogole nie chciał trzymać.

Kupiłem za 25 zł i o dziwo w pełni działa.

[ Dodano: 2012-12-27, 17:40 ]
Koleś twierdził, że to taki jak oryginał.

B-e-t-c-h-e-r - 2012-12-29, 15:48

mczmok napisał/a:
Cytat:
uszczelki z fluorokauczuku nawet lepsze od oryginału.

A gdzie je mozna kupić?
Nie chce mi się kupować calej maty żeby zrobić "ręcznie" coś takiego w 1 sztuce...



O ile się nie mylę takie drobiazgi są wycinane wodą (?). Niestety nie mogę napisać Ci jednoznacznie skąd to wziąć bo mnie zbanują moderatorzy ;) .

buli_87 - 2012-12-29, 22:03

Dobra, to ja napiszę kup u kolegi (.........) ma w ofercie świetnej jakości zamienniki, jakich wiele na rynku. Na szczęście ma dobre ceny :)
almar - 2012-12-30, 10:13

U mnie było podobnie (a objawy identyczne) ale winny był papierowy filtr paliwa pomiędzy kranikiem a gaznikiem, kupiłem z metalowym wkładem i problem z "podcisnieniem" się skończ :cool: ył.
mczmok - 2013-01-14, 23:19

Kupiłem w końcu kranik (KRANIK PALIWA MZ z odstojnikiem EHR org), który jest wierną kopią DDR-owskiego. Jest ok 2x droższy niż badziew, który widnieje na początku postu.
Polecam - warto dokupić metalową końcówkę na wężyk.

Marcin W. - 2016-10-04, 20:49

Kupiłem dwie sztuki kraników EHR zobaczymy co są warte... ( przyjdą po jutrze) Nie wiem czy w komplecie jest ta czerwona uszczelka mieliście ją w zestawie? :piwo:
Hvil - 2016-10-05, 08:17

Potwierdzam, szlag by te kraniki wszystkie inne tanie i drogie... EHR kupiłem i działa bez problemów. Te z czarnym odstojnikiem ddr podobne no name to loteria w jaskółce mam od kiedy ją zreanimowałem i nadal działa. A w tsce... dwa mi padły co sezon, a ostatnio 3 razy odmieniałem i każdy nowy ciekł!

Teraz mam EHR i od założenia spokój!

Marcin W. - 2016-10-05, 08:26

Mając ten kranik stosujecie jakiś zewnętrzny dodatkowy filtr paliwa?
Kupiłem włoskiej firmy OMG taki rozkręcany za 10zł wraz zresztą jak Mariusz radził metalowe końcówki do tych kraników za niecałe 3zł. :piwo:

Hvil - 2016-10-05, 10:32

Marcin W., taki włoski z czarnym odstojnikiem? i metalową wajchą?
Mi on się w jaskółce sprawdza, w TS kilka pod rząd nowych ciekło.

Ja nie stosuję nic bo na kraniku jest miedziane sitko i mam sitko na wlewie wiec chyba starczy:-)

czochu - 2016-10-05, 12:31

Juz lepiej oryginalny zregenerować, wymienić uszczelkę i dorobić metalowy odstojnik i założyć metalową końcówkę wężyka paliwa i wieczny spokój :piwo:
Hvil - 2016-10-05, 13:29

czochu, te uszczelki pod wajchę samemu dorabiasz? dość drobnicowe to... trudne do wykonania, bo te z allegro wszystko co są do kupienia mi jakoś nie podchodziły, a testowałem różne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group