To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250

kosior30 - 2012-08-11, 01:48

Dukee napisał/a:
Przerysować ten wydech w jakimś porządnym programie graficznym (chociażby CAD) to żaden problem


Zrozum, tu nie chodzi o przerysowanie tego do CADa czy na papier milimetrowy. Chodzi o to, że ten tłumik jest jak yeti. Ja też za chwilę mogę założyć artykuł z narysowaną jawą jak pcha MZtę i dopisać, że MZ będzie zaiwaniać 2x szybciej, ale pewien nie jestem, bo nigdy tego nie próbowałem...

Awers - 2012-08-12, 13:26

HeavenQueen, dobrze, że się interesujesz tymi sprawami, zastanawiasz się nad tym, myślisz o tym i to jest OKI i nie zasługujesz za to na potępienie. Ten projekt nie spełnia jednak pewnych standardów. Czegoś brakuje. Brakuje przynajmniej dwóch rzeczy. Danych wyjściowych do obliczeń i sposobu ich przetworzenia - sposobu / metody / algorytmu obliczeń. To jest temat do dyskusji, a nie ten obrazek i to co napisałeś.

Póki co, bez tego, wygląda to tak, jakby HeavenQueen - BÓG ognia i spalin dokonał objawienia cudu, a zwykli śmiertelnicy albo w ten cud wierzą, albo nie wierzą. Czemu ma służyć ten obrazek :?: Będziesz błogosławił tłumiki zrobione na obraz i podobieństwo Twojej wizji :?:

Jak byś umiał wyciągać króliki z pustego kapelusza, to każdy by to podziwiał i miał byś szacun pod warunkiem, że nie powiedział byś jak to robisz. Tu natomiast z tym wydechem jest dokładnie odwrotnie. Mam nadzieję, że wiesz w czym jest problem. I nie traktuj tego jako potępienie tego tematu, bo to nie jest krytyka.

Dukee - 2012-08-12, 14:23

HeavenQueen Weź zeskanuj tu te obliczenia o których wczoraj wieczorem na górce gadaliśmy i niech sie ten temat w końcu zakończy...

Ja nie rozumiem jak można się tak pieprzyć z tym... jeździcie wszyscy po Rafale od kilkunastu postów a NIKT nie weźmie i nie poprawi tak jak ma być... Gdybym się na tym choć troche znał to już dawno bym kogoś w delikutaśny sposób poprawił tak zeby sie nie obraził a nie... niestety nie znam się JESZCZE na wydechach - ja je tylko spawam i poczebuje pewniak projekta mieć w końcu

HeavenQueen - 2012-08-12, 20:40

:lol:
Qbol50 - 2012-08-24, 10:59

Cytat:

Jak mnie uczono w szkole (kiedyś prawdziwej) - a poźniej na kilku studiach (gdzie nie produkowano masowo inżynierów) to powinno się podać dane z uwzglęnieniem metody np.:
-dane pochodzą z programu XYZ,
-dane potwierdziłem doświadczalnie,
-obliczyłem, wykonałem, itp, itd.


Widzę, że chamstwo się szerzy ... .

Dukee - 2012-08-24, 11:52

Doba Panowie! Ciśniemy! material jest, jako obudowe wykorzystam rurę fi 120 (ścianka 1.5mm czyli wewnątrz ma 117mm - trzeba przeliczyć wydech jeszcze raz). Długość całkowita wyszła około 970mm. Trzeba będzie w którymś miejscu go złamać i pospawać pod kątem żeby był zagięty (tak jak oryginalny). Najprawdopodobniej złamię go na zwężce przed rurą perforowaną. Kąt jakieś 10 stopni (zmierzę dokladnie jak pospawam pierwszą część z dyfuzorem). Musze niestety poczekać aż zrobi sie jakiś metrowy odpad z rury 120 bo na razie jest tylko cała 4m polerowana i będzie dym jak braknie na produkcję :lol: Na koniec przepiękny poler (tak obrobię że nie będzie spawów widać), wszystko pociągne balsamem ze 3 razy żeby stal była w 100% odporna na warunki atmosferyczne (kwasy z powietrza) i wydech będzie wieczny :cool:
mczmok - 2012-08-24, 12:25

Qbol50 napisał/a:
Widzę, że chamstwo się szerzy ... .

To może mała dyskusja...

Dukee - 2012-08-24, 12:43

Cytat:
To może mała dyskusja...


Nie błagam, tylko nie to! motyla noga ludzie skupmy się na konkretach!

mczmok - 2012-08-24, 15:09

Dukee,
Czekamy na konkrety :mrgreen:

Dukee - 2012-08-24, 23:22

A więc konkrety:

Potrzeba przerobić ten wydech.. rura 120 pojechała gdzieś (wsysło) mam tylko rurę 108mm ze ścianką 3mm (czyli w środku 102mm jest). Na schemacie jest 115mm. Nie znam się na tym, ale pewnie trzeba będzie go troche rozciągnąć żeby zachować tą samą objętość. Czy ktoś sie podejmie tego? Stożki planuję zrobić z blachy (trzeba będzie poćwiczyć troche wycinanie) Tylko nie wiem z jakiej, 3mm blacha zeby była taka jak rura to raczej tego nie wygnę, 1.5mm jeszcze pójdzie ale trzeba będzie to ładnie ustawić do lica żeby zadnych zawirowań nie było w środku. No i co do tego łamania, gdzie to zrobić najlepiej? Podejrzewam ze z rurą 108 długość wyjdzie ponad 1000mm czyli prawie taki jak w ETZ więc na pewno trzeba go gdzieś podgiąć...

ja to tylko spawam i obrabiam :mrgreen:

kubastunt - 2012-08-25, 21:00

Wtrące swoje 3 grosze.... stal 3mm jest praktycznie niemożliwa do zadawalającego efektu wymodelowania,wydechy sie robi z specjalnych do tego rur i blachy.Jak dla mnie 1mm to max
Dukee - 2012-08-25, 22:13

Jak się nie ma sprzętu do obrabiania rur to tak jest :piwo: Spoko bedzie, no moze poszukam czegoś ze ścianką 1.5mm (trudno szarpne się i kupie już niech stracę)

Popatrz na ten tłumik, to jest banalna budowa, niektóre balustrady które robimy sa bardziej pozawijane i zajebiście wychodzą. Trzeba mieć sprzęt i wprawe, wtedy można obrabiać

Zuh - 2012-08-26, 06:19

Dukee napisał/a:
Trzeba mieć sprzęt i wprawe, wtedy można obrabiać


No ale też zwróć uwage na wage. Po co Ci dodatkowy ciężar?

Ogar - 2012-08-26, 11:58

Dukee, a mogę wiedzieć gdzie dokłądnie pracujesz?
HeavenQueen - 2012-08-26, 13:11

Proszę.
Sławuch - 2012-08-26, 13:16

HeavenQueen napisał/a:
Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.

Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.


"w d**** byłem g**** widziałem" - za mój zmarnowany czas na czytanie tego wątku
takie tematy powinny lądować w śmietniku

motocyklista - 2012-08-26, 13:35

Sławuch napisał/a:
HeavenQueen napisał/a:
Wydech w pełni przelotowy.
Dźwięk mocno basowy, odcięte wyższe częstotliwości.
Głośność nie przekracza dopuszczalnej wartości 94dB.

Osiągi?
Silnik kręci się jedynie do 6500obr/min.
Przełamanie krzywej momentu obrotowego przesunięte z 3050obr/min na 2000obr/min.
Moc maksymalna na poziomie ~20,5KM natomiast występuje znacząca poprawa przyśpieszenia 0-100km/h.
Spalanie bez zmian.


"w d**** byłem g**** widziałem" - za mój zmarnowany czas na czytanie tego wątku
takie tematy powinny lądować w śmietniku

A każe tobie ktoś to czytać?? :roll:
Jest opcja na forum "ignoruj ten temat"

Dukee - 2012-08-26, 15:09

Ogar W Chrzanowie :lol: Spawacz stali nierdzewnej - metoda 141. Do tego czasami mi wpadnie obróbka jakas lub docinanie elementów do poskładania. Produkujemy wszystko co konkretne z nierdzewki, od balustrad na jakiś konstrukcjach kończąc.

Spróbujemy coś wymyślić, dodatowy ciężar.. 2 kilo w tą czy w tamtą to mi lata - wyścigówki z MZ sie nie zrobi, poza tym to ma być pancerne a nie jakas blaszka która po pierwszym kontakcie z asfaltem zrobi się cieńka jak kartka papieru. Mięso musi być. Projekt wygląda teraz konkretniej. Tylko jeszcze go zgiąć trzeba..

Ogar - 2012-08-26, 18:07

Dukee, czyżby firma mont-inox? :mrgreen:
Dukee - 2012-08-26, 19:32

Nie ;P nie Inoxa :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group