To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - TUNING: Gotowy projekt przelotowego wydechu dla ETZ 250

HeavenQueen - 2012-08-27, 10:03

Dukee napisał/a:
Projekt wygląda teraz konkretniej

Kłaniam, zrobiłem czarne tło i niemieckie opisy. Alles in Ordnung. :lol2:
O zgięciu masz info na gg.

Dukee - 2012-08-27, 11:30

Rozumna :piwo: Ide działać coś :piwo:
kamil66kl - 2013-03-16, 23:58

sory za odkop ale bardzo mnie zainteresował ten temat, Dunkee jak z tym wydechem? działasz coś?
HeavenQueen - 2013-03-17, 00:04

Zrobiliśmy trzy sztuki tych wydechów, z czego jeden ze stali AISI304L. Wg. mnie sprawują się bardzo dobrze, zakładane parametry zmaterializowały się w rzeczywistości i użytkownicy są zadowoleni.
Może Dukee się wypowie?

Dukee - 2013-03-17, 00:10

Ja nad moim jeszcze pracuję, ale pewien ziomuś który kupił jeden od nas powiedział że spisuje się wybornie. W prawdzie lekkie odchyłki w obliczeniach ale efekt osiągnięty. Reasumując: kopare drze nieziemsko, idzie od 2 klocków, malinka. Tylko waży troche ://
Zuh - 2013-03-17, 00:24

Macie jakiś film z jazdy ?
HeavenQueen - 2013-03-17, 16:58

Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli (J 20,29).
mirumz - 2013-03-17, 18:43

Macie jeszcze jakieś sztuki na handel?
mczmok - 2013-03-17, 20:19

Dukee napisał/a:
Tylko waży troche ://

Co dobre to musi ważyć :mrgreen:
Jaki jest dźwięk tego produktu-nie za głośny, podobny do oryginału?
Pomyślcie nad produkcja seryjna - może sie zdecyduję? :roll:

Dodek - 2013-03-17, 21:31

Pokażcie jakieś foty tego ustrojstwa :wink:
1www71 - 2013-05-29, 23:16

Robil ktos moze dyfuzor i ma wymiary??
Co do programu exhaust calculator czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec jaki wplyw ma kat z jakim dyfuzor sie powieksza? i Tak samo z jakim sie konczy. Bo czytalem gdzies ze pozwala to na uzyskanie albo lagodnego oddawanie mocy, albo naglego przyrostu...

amper - 2013-05-31, 09:02

1www71 napisał/a:
Co do programu exhaust calculator czy ktos jest mi w stanie odpowiedziec jaki wplyw ma kat z jakim dyfuzor sie powieksza? i Tak samo z jakim sie konczy.



Ma wpływ... jeśli poszerza się łagodnie a kończy pod dużym kontem, to silniik jest mniej elastyczny ale lepszy jet na amplitudzie mocy, Po prostu osiągnie nieco większa moc ale będzie miał mniej korzystną moc w dolnych partiach.

1www71 - 2013-06-01, 23:18

A orientacyjne katy tych poszerzen znasz? Chcialbym wlasnie zeby moto mialo duzy przyplyw mocy na wysokich , lecz bez drastycznych amplitud ;) ) Aktualnie mam liczony dyfuzor jednak zrobiony z poczatkowym kolankiem (0stopni poszerzenie) tak ustawilem w programie i cos mi powyliczal jednak uwazam ze jest to pogarszajace dla osiagow, a program po prostu policzyl...
amper - 2013-06-06, 08:40

Miałem tu na forum temat o oryginalnym tłumiku i oryginalnych wymiarach i kątach trzeba poszukać... Co do samego wydechu to sprawa profesjonalnie wykonanego tłumika do danego silnika dla danego efektu nie jest prosta, bo nie tyko kąty poszczególnych sekcji dyfuzora ale także jego pojemność całkowita, przepustowość ma wpływ na cisnienie fali powrotniej a ta znów musi byc odpowiedna dla danego silnika zeby wykrzesac z niego ostanie dziesiątki KM;) Nie mam takiej wiedzy by ci to dokładnie powiedziec jaki wymiar i jak kąt bedzie dobry dla ciebie wiem ze ten program nie uwzględnia nic poza liczeniem samego strojenia, czyli nie uwzglednia ważnych parametrów takich jak przyrost cisnienia fali powrotniej w czasie cyklu, jej ciśnienie które jst zależne od pojemności cylindra jego napełnienia, pojemności dyfuzora, przepustowości stringera, najważszego punktu łączącego cylinder z dyfuzorem(ma to wpływ na szybkość napełniania sie dyfuzora w trakcie wydechu i ilość mieszanki jak powraca do cylindra w fali zwrotnej. Jetem zwykłem amatorem jak wszyscy na tym forum, wiec jak chcesz mieć coś fajnie to zrób to względem czegoś już zrobionego fajnie;) i dodaj swoje poprawki żeby to wyglądało;) Mam na myśli, że możesz znaleźć ile na przykład enduro 250ccm ma pojemności dyfuzora jaki stringer jaka poczatkowa średnica dyfuzora i nanieść sobie to na EC2 i kształt sobie tak dobierac by było to ładne i miało odpowiednie parametry. Jeśli chodzi o kąt ostatniego stożka to od 9* tak do 15* silnik jest elastyczniejszy. Powyżej 20* to już idzie to na amplitudę ciśnienia w bardzo wąskim zakresie obrotów, wiec i amplituda mocy jest większa ale w innych partiach tej mocy jest troszkę mniej;) w sumie kąt ostatniego stożka ma pewien wpływ na charakterystykę ale niech ktoś nie myśli, że cuda będzie tym robił. Jest to odczuwalne jeżeli weźmie się taki dwa takie same dyfuzory jeden z kątem ostatniego stożka 10* a drugi z kątem 25* to na pewno jeden będzie elastyczniejszy drugi zakręci wyżej i w wysokich partiach lepiej;)
studefix - 2013-06-06, 10:43

Jeśli chodzi o kąty trzech stożków dyfuzora to G.Bell dla silnika 250ccm proponuje 4,5 7 i 9 stopni.
1www71 - 2013-06-06, 16:33

studefix napisał/a:
Jeśli chodzi o kąty trzech stożków dyfuzora to G.Bell dla silnika 250ccm proponuje 4,5 7 i 9 stopni.


4,5 7 i 10 chyba ;]


Czyli wyliczenie wszystkiego w EC2 i oczekiwanie na swietny efekt to po prostu loteria? Byc moze wyliczy dobrze albo nie?? Nie oczekuje jakiegos wzrostu mocy z tym dyfuzorem. Chce po prostu zrobic to tak zeby moto nie bylo stratne przez tlumik wlasnie, gdyz nie mam oryginalnego ani tez go nie chce poniewaz uzywam tego motoru do latanie w terenie i zwykly tlumik nie wchodzi tutaj w gre...

kosior30 - 2013-06-06, 20:41

To zrób kopię z kwasu na wzór oryginału i straty nie będziesz miał ;)
amper - 2013-06-06, 20:44

1www71 napisał/a:
Czyli wyliczenie wszystkiego w EC2 i oczekiwanie na swietny efekt to po prostu loteria?


Żadna loteria! Porgram EC2 idealnie liczy strojenie układu tylko podaje także obietość całokowitka która dobiera sie intuicyjnie do danego silnika... A to jakie zastosujesz tam kąty zmienia kształt charakterystyki... Bell podaje przykładowe według jego tabeli kąty dla danej klasy motocykli,, coros/enduro/supermoto,, charakterystyka ta ma znaczenie do czego motor będzie używany, jeżeli w turystyce to raczej lepiej to zrobic bardziej elastycznie, jeżeli na tor to tu zależy jaki czy na proste czy na teren ale w obu przypadkach nie musi to być tak elastycznie jak do normalnej jazdy po miescie by sie przydało... To co podaje studefix to wycinek z artykułu Bell-a. W tym samym artykule są inne ważne parametry dla dyfuzora także rozwiazane w postaci tabell z wartościami dla poszczególneych pojemności... np. parametry takie jak poczatkowa średnica wejścia dyfuzora dla danej pojemności (np. dla 250-300 podaje od 43-45mm) średnica stringera dla danej pojemności, długość stringera dla danego typu silnika i przeznaczenia... Polecam poczytać a napewno sporo się ten temat sprostuje.

1www71 - 2013-06-09, 18:55

a mozesz podac dokladny tytuł tej ksiazki/artykułu ?
studefix - 2013-06-09, 20:14

A. Graham Bell
„Two Stroke Performance Tuning”



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group