To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Technika jazdy - Trzymanie na sprzęgle pytanie czysto teoretyczne

Jeżak - 2012-08-16, 21:49

Sama gwiazda była z trwałego materiału wykonana. Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. Nie wiem jak to nazwać dokładnie. Te łożysko jest niezniszczalne. Natomiast w alu gwieździe zastosowano zwykle łożysko. Które wysprzęgla sprzegło po przez wewnętrzną bieżnie :-) Łapy wyciskowe z gwintem o dużym skoku też są różne, do kazdego typu gwiazdy i łozyska :-) Masz Tropika i etz to sobie porównaj oba elementy:-)
Dodek - 2012-08-16, 22:30

Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też.
Jeżak napisał/a:
Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci.
to łozysko oporowe i potwierdzam u mnie jeźdze na oryginale

nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????

kosior30 - 2012-08-16, 22:37

Jeżak napisał/a:
Przy dużych obrotach silnika i gdy przepustnica jest domknięta to zbyt mało paliwa się dostaje, a co za tym idzie mniej oleju. W skrzyni korbowej nastepuje mniejsze/słabsze smarowanie.


Ja mówię o prawdziwym i prawidłowym hamowaniu silnikiem, a nie zamknięciu manetki i toczeniu się setki metrów w oczekiwaniu, jak prędkość spadnie np do 30km/h. A nawet wtedy wystarczy zaciągnąć na chwilę ssanie i już wał i tłok dostaje dodatkowy olej. Jeździć trzeba z głową i wtedy wszystko można robić bez większych szkód.

Zuh - 2012-08-17, 11:05

Dodek napisał/a:
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????


w etz takie było łożysko jak na tej aukcji

http://allegro.pl/mz-etz-...2506401508.html


Jeżak - 2012-08-17, 21:17

Dodek napisał/a:
Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też.
W pierwszych TSkach 4 biegowych. W piątkach tego już nie było!

Dodek napisał/a:
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????
To że jakiś sprzedawca napisal, ze od ETZ to nie znaczy, że on wie wszystko co od czego jest...pomyśl troche! Jeśli tak dogłębnie wczytujesz się w opisy to tylko pozazdrościć wydanych pieniędzy na nieprawidłowe cześci.
Kolega Zuh, dobrze pokazał, takie łożysko było a w alu.
Dodek, badź dobry i wciśnij te łożysko (z 3 części) do alu :-D

mirumz - 2012-08-17, 21:32

Jeżak, W mojej etz 87 rok też jeździ łożysko oporowe z oznaczeniami ddr. :cool:
Jeżak - 2012-08-17, 21:51

http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 takie ?
Zuh - 2012-08-17, 22:37

Pod linkiem nie ma fotki.
Jeżak - 2012-08-18, 17:02

Zuh, wybacz. http://www.leris.pl/image...dth=300&lang=pl
mirumz - 2012-08-18, 21:01

Właśnie takie.
intr - 2012-08-18, 22:35

W ETZ i 5 biegowych TS'ach było zwykłe kulkowe 16005 pracujące jako oporowe, natomiast we wcześniejszych było typowe oporowe 51106. Oba mają średnicę zewnętrzną 47, więc tutaj nie ma wielkich przeszkód ;) Różni się średnica wew 25/30 oraz szerokość 8/11.

Moim zdaniem ogólna trwałość poprawnie złożonych sprzęgieł w MZ'tach nawet przy katorżniczym ich traktowaniu jest większa, niż trwałość międzynaprawcza silnika. Ogólnie jak by wynikało z obserwacji i tekstów w różniej literaturze, trwałość poprawnie używanych sprzęgieł jest większa niż trwałość całego silnika wliczając w to wszystkie kolejne remonty...

Tak więc nie ma stresu, te maszyny nie są z plasteliny ;)

Volto12 - 2012-08-21, 17:07

A zastanawiał się ktoś jak na sprzęgło działa jazda z górki na wysprzęglonym silniku ?
kosior30 - 2012-08-21, 21:51

Wtedy najbardziej po dupie dostaje łożysko igiełkowe pod zabierakiem oraz tarcze i przekładki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group