Technika jazdy - Trzymanie na sprzęgle pytanie czysto teoretyczne
Jeżak - 2012-08-16, 21:49
Sama gwiazda była z trwałego materiału wykonana. Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. Nie wiem jak to nazwać dokładnie. Te łożysko jest niezniszczalne. Natomiast w alu gwieździe zastosowano zwykle łożysko. Które wysprzęgla sprzegło po przez wewnętrzną bieżnie Łapy wyciskowe z gwintem o dużym skoku też są różne, do kazdego typu gwiazdy i łozyska Masz Tropika i etz to sobie porównaj oba elementy:-)
Dodek - 2012-08-16, 22:30
Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też. Jeżak napisał/a: | Między innymi te łożysko bylo z 3 cześci. | to łozysko oporowe i potwierdzam u mnie jeźdze na oryginale
nastepnie powiedz mi kolego czy w etz było inne lozysko oporowe w alu gwiedzie,,,
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 a co to jest i do czego ???????
kosior30 - 2012-08-16, 22:37
Jeżak napisał/a: | Przy dużych obrotach silnika i gdy przepustnica jest domknięta to zbyt mało paliwa się dostaje, a co za tym idzie mniej oleju. W skrzyni korbowej nastepuje mniejsze/słabsze smarowanie. |
Ja mówię o prawdziwym i prawidłowym hamowaniu silnikiem, a nie zamknięciu manetki i toczeniu się setki metrów w oczekiwaniu, jak prędkość spadnie np do 30km/h. A nawet wtedy wystarczy zaciągnąć na chwilę ssanie i już wał i tłok dostaje dodatkowy olej. Jeździć trzeba z głową i wtedy wszystko można robić bez większych szkód.
Zuh - 2012-08-17, 11:05
w etz takie było łożysko jak na tej aukcji
http://allegro.pl/mz-etz-...2506401508.html
Jeżak - 2012-08-17, 21:17
Dodek napisał/a: | Jeżak, pierniczysz głupoty , akutat zeliwna gwiazda była w tsie też. | W pierwszych TSkach 4 biegowych. W piątkach tego już nie było!
To że jakiś sprzedawca napisal, ze od ETZ to nie znaczy, że on wie wszystko co od czego jest...pomyśl troche! Jeśli tak dogłębnie wczytujesz się w opisy to tylko pozazdrościć wydanych pieniędzy na nieprawidłowe cześci.
Kolega Zuh, dobrze pokazał, takie łożysko było a w alu.
Dodek, badź dobry i wciśnij te łożysko (z 3 części) do alu
mirumz - 2012-08-17, 21:32
Jeżak, W mojej etz 87 rok też jeździ łożysko oporowe z oznaczeniami ddr.
Jeżak - 2012-08-17, 21:51
http://www.leris.pl/index...uct&prod_id=438 takie ?
Zuh - 2012-08-17, 22:37
Pod linkiem nie ma fotki.
Jeżak - 2012-08-18, 17:02
Zuh, wybacz. http://www.leris.pl/image...dth=300&lang=pl
mirumz - 2012-08-18, 21:01
Właśnie takie.
intr - 2012-08-18, 22:35
W ETZ i 5 biegowych TS'ach było zwykłe kulkowe 16005 pracujące jako oporowe, natomiast we wcześniejszych było typowe oporowe 51106. Oba mają średnicę zewnętrzną 47, więc tutaj nie ma wielkich przeszkód Różni się średnica wew 25/30 oraz szerokość 8/11.
Moim zdaniem ogólna trwałość poprawnie złożonych sprzęgieł w MZ'tach nawet przy katorżniczym ich traktowaniu jest większa, niż trwałość międzynaprawcza silnika. Ogólnie jak by wynikało z obserwacji i tekstów w różniej literaturze, trwałość poprawnie używanych sprzęgieł jest większa niż trwałość całego silnika wliczając w to wszystkie kolejne remonty...
Tak więc nie ma stresu, te maszyny nie są z plasteliny
Volto12 - 2012-08-21, 17:07
A zastanawiał się ktoś jak na sprzęgło działa jazda z górki na wysprzęglonym silniku ?
kosior30 - 2012-08-21, 21:51
Wtedy najbardziej po dupie dostaje łożysko igiełkowe pod zabierakiem oraz tarcze i przekładki.
|
|
|