Ciekawostki i nowości motoryzacyjne - Dwusuw na wtrysku ?
Volto12 - 2012-08-14, 21:04 Temat postu: Dwusuw na wtrysku ? Znalazłem w necie dość ciekawy FILM , czy spotkaliście się już z czymś takim ? Co o tym myślicie ?
mczmok - 2012-08-14, 21:34
Czytałem super sprawa ale projektanci musieli się trochę natrudzić aby zgrać wszystkie parametry wtrysku - zasilania z wydechem korygując odpowiednio czasy.
Przy prawidłowo zestrojonym wtrysku unika się utraty paliwa do wydechu ponieważ paliwo jest wtryskiwane z opóźnieniem w trakcie suwu ssania.
Gdyby się to komuś (z forum) udało np. adaptując sterownik i wtrysk samochodowy-nasze MZ-tki paliły by mniej, o połowę mniej !
Awers - 2012-08-14, 21:49
Aprilia robiła i chyba dalej robi 2T na wtrysku
Daje to tyle, że dawka paliwa jest podawana w precyzyjnej ilości adekwatnie do parametrów pracy silnika i na pewno oszczędza to wachę, ale nie sądzę, że o połowę.
Z drugiej strony to trochę grzech komplikować takim osprzętem tak prosty silnik jakim jest dwusuw.
[ Dodano: 2012-08-14, 21:54 ]
Część tej oszczędności jest konsumowane przez większe zapotrzebowanie na prąd (pompa elektryczna)
proevo10 - 2012-08-14, 22:47
Awers, dobrze gada. Skutery Aprilia sr wychodzily na wrtysku. Gillera runner tez wychodzila na wtrysku. Z tego co slyszalem wtryski w tych modelach bardzo czesto ulegaly awariom.
P.S. zbugowala mi sie klawiatura, nie mam polskich znakow.
mczmok - 2012-08-16, 07:47
Awers napisał/a: | ale nie sądzę, że o połowę. |
No nawet ze 30% było by coś
I tak ETZ-tki w dobrym stanie i przy prędkości "nie za dużej" palą jak chińskie skutery
zerohour - 2012-08-16, 08:22
Panowie no właśnie,
a ile Waszym zdaniem powinna palić dobrze wyregulowana 150-tka ?
kiedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów...
czochu - 2012-08-16, 08:25
przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.
nie wiem jak 150 ale dobrze wyregulowana 251/250 4,5l/100km
saska251 - 2012-08-16, 08:35
stara prawda jest taka, że pali tyle, ile wlejesz i ile gnieciesz.
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych.
Awers - 2012-08-16, 12:43
mczmok, najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. Różnica w spalaniu na korzyść wtrysku niewielka. Większym atutem była trochę lepsza kultura pracy silnika, niż mniejsze spalanie – oczywiście pod warunkiem, że cały osprzęt tego wtrysku dobrze działał
BoloBenio - 2012-08-16, 13:15
Tu się panowie z wami zgodzę. Sam miałem takie uroki gdy np. producent podaje że autko pali 4,7 l/100 km a pali albo 4,2 albo 5,5. Zawsze producenci zaniżają skalę spalania po to aby klient w salonie wybrał właśnie to autko, zwłaszcza że dzisiaj każdy patrzy ile to pali. Nie ma się co dziwić skoro wacha jest taka droga.
Wszystko zależy od kondycji silnika, rodzaju wachy i oczywiście nogi bądź ręki
mczmok - 2012-08-16, 14:41
saska251 napisał/a: | Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych. |
W jakim stylu jeździsz tak masz
zerohour napisał/a: | iedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów... |
Temat rzeka i na forum wałkowane - ja sie mieszczę od 3.5 - 5 l/100 km
Awers napisał/a: | najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. |
Z tym że to 4T - a w przypadku 2T to ma rację bytu bo część mieszanki ucieka bezpowrotnie do wydechu.
czochu napisał/a: | przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej. |
To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,
Natomiast te 2T na wtrysku z początku postu są na pewno na membranie - nie wiem czy w naszych ETZ dało by się to zastosować... Nie przemyślałem tego.
kosior30 - 2012-08-16, 15:17
mczmok napisał/a: | To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,
|
Opierając się na tytule filmu, to jest to wtrysk bezpośredni, czyli paliwo wtryskiwane jest od razu do komory spalania. Wtedy tylko wersja z dozownikiem.
mczmok - 2012-08-16, 16:00
kosior30, mówię o ETZ 250 a dokładnie wtrysku do króćca - w filmie chyba jest wtrysk za membraną gdzie mieszanka nie trafia do skrzyni korbowej a wprost do cylindra - o ile pamiętam (a nie mam jak sprawdzić bo proxy w pracy nie pusza).
kosior30 - 2012-08-16, 16:15
Dokładnie tak jest. Czochu miał na myśli, żeby tak samo zrobić przy MZ - przynajmniej ja tak zrozumiałem. Wtedy problem smarowania wału rozwiązuje tylko dozownik, ewentualnie zaspawanie płuków i zalanie dołu silnika olejem
Volto12 - 2012-08-16, 18:36
Zaspawać płuki i zalać wał olejem ? To jest to !
Hubertus - 2012-08-16, 19:07
Temat stary jak świat. Przed wojną już DKW kombinowała z wtryskiem, po wojnie, w latach 50-tych produkowany był samochodzik Goliat GP700 z dwucylindrowym dwusuwem, chłodzonym wodą z wtryskiem bezpośrednim (!) Boscha...
bartkal91 - 2017-07-12, 08:31
Temat stary, choc jeszcze nie wszystko jest dobrze zronione. Czy ktos zronik juz taki projekt? W tym roku ktm I huska wypuszczaka takie enduro. Na wtrysku.
halcik - 2017-07-12, 08:53
Są to ostatnie chyba podrygi silników 2-t. Wczytywałem się w temat parę miesięcy temu i albo już nie, albo ten rok jest ostatnim w którym można rejestrować nowe motocykle z silnikiem 2-t w Polsce. Jeśli miałeś w planach zakup to doczytaj sobie.
wojtek.mz - 2017-07-12, 09:08
bartkal91, Pisz poprawnie po polsku !!!
|
|
|