To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Ciekawostki i nowości motoryzacyjne - Dwusuw na wtrysku ?

Volto12 - 2012-08-14, 21:04
Temat postu: Dwusuw na wtrysku ?
Znalazłem w necie dość ciekawy FILM , czy spotkaliście się już z czymś takim ? Co o tym myślicie ?
mczmok - 2012-08-14, 21:34

Czytałem super sprawa ale projektanci musieli się trochę natrudzić aby zgrać wszystkie parametry wtrysku - zasilania z wydechem korygując odpowiednio czasy.

Przy prawidłowo zestrojonym wtrysku unika się utraty paliwa do wydechu ponieważ paliwo jest wtryskiwane z opóźnieniem w trakcie suwu ssania.

Gdyby się to komuś (z forum) udało np. adaptując sterownik i wtrysk samochodowy-nasze MZ-tki paliły by mniej, o połowę mniej !

Awers - 2012-08-14, 21:49

Aprilia robiła i chyba dalej robi 2T na wtrysku

Daje to tyle, że dawka paliwa jest podawana w precyzyjnej ilości adekwatnie do parametrów pracy silnika i na pewno oszczędza to wachę, ale nie sądzę, że o połowę.

Z drugiej strony to trochę grzech komplikować takim osprzętem tak prosty silnik jakim jest dwusuw.

[ Dodano: 2012-08-14, 21:54 ]
Część tej oszczędności jest konsumowane przez większe zapotrzebowanie na prąd (pompa elektryczna)

proevo10 - 2012-08-14, 22:47

Awers, dobrze gada. Skutery Aprilia sr wychodzily na wrtysku. Gillera runner tez wychodzila na wtrysku. Z tego co slyszalem wtryski w tych modelach bardzo czesto ulegaly awariom.

P.S. zbugowala mi sie klawiatura, nie mam polskich znakow.

mczmok - 2012-08-16, 07:47

Awers napisał/a:
ale nie sądzę, że o połowę.

No nawet ze 30% było by coś :mrgreen:
I tak ETZ-tki w dobrym stanie i przy prędkości "nie za dużej" palą jak chińskie skutery :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

zerohour - 2012-08-16, 08:22

Panowie no właśnie,
a ile Waszym zdaniem powinna palić dobrze wyregulowana 150-tka ?
kiedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów...

czochu - 2012-08-16, 08:25

przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.

nie wiem jak 150 ale dobrze wyregulowana 251/250 4,5l/100km

saska251 - 2012-08-16, 08:35

stara prawda jest taka, że pali tyle, ile wlejesz i ile gnieciesz.
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych.

Awers - 2012-08-16, 12:43

mczmok, najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. Różnica w spalaniu na korzyść wtrysku niewielka. Większym atutem była trochę lepsza kultura pracy silnika, niż mniejsze spalanie – oczywiście pod warunkiem, że cały osprzęt tego wtrysku dobrze działał :wink:
BoloBenio - 2012-08-16, 13:15

Tu się panowie z wami zgodzę. Sam miałem takie uroki gdy np. producent podaje że autko pali 4,7 l/100 km a pali albo 4,2 albo 5,5. Zawsze producenci zaniżają skalę spalania po to aby klient w salonie wybrał właśnie to autko, zwłaszcza że dzisiaj każdy patrzy ile to pali. Nie ma się co dziwić skoro wacha jest taka droga.
Wszystko zależy od kondycji silnika, rodzaju wachy i oczywiście nogi bądź ręki :lol:

mczmok - 2012-08-16, 14:41

saska251 napisał/a:
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych.

W jakim stylu jeździsz tak masz :mrgreen:


zerohour napisał/a:
iedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów...

Temat rzeka i na forum wałkowane - ja sie mieszczę od 3.5 - 5 l/100 km

Awers napisał/a:
najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku.

Z tym że to 4T - a w przypadku 2T to ma rację bytu bo część mieszanki ucieka bezpowrotnie do wydechu.

czochu napisał/a:
przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.

To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,

Natomiast te 2T na wtrysku z początku postu są na pewno na membranie - nie wiem czy w naszych ETZ dało by się to zastosować... Nie przemyślałem tego.

kosior30 - 2012-08-16, 15:17

mczmok napisał/a:
To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,


Opierając się na tytule filmu, to jest to wtrysk bezpośredni, czyli paliwo wtryskiwane jest od razu do komory spalania. Wtedy tylko wersja z dozownikiem.

mczmok - 2012-08-16, 16:00

kosior30, mówię o ETZ 250 a dokładnie wtrysku do króćca - w filmie chyba jest wtrysk za membraną gdzie mieszanka nie trafia do skrzyni korbowej a wprost do cylindra - o ile pamiętam (a nie mam jak sprawdzić bo proxy w pracy nie pusza).
kosior30 - 2012-08-16, 16:15

Dokładnie tak jest. Czochu miał na myśli, żeby tak samo zrobić przy MZ - przynajmniej ja tak zrozumiałem. Wtedy problem smarowania wału rozwiązuje tylko dozownik, ewentualnie zaspawanie płuków i zalanie dołu silnika olejem :lol:
Volto12 - 2012-08-16, 18:36

Zaspawać płuki i zalać wał olejem ? To jest to ! :lol:
Hubertus - 2012-08-16, 19:07

Temat stary jak świat. Przed wojną już DKW kombinowała z wtryskiem, po wojnie, w latach 50-tych produkowany był samochodzik Goliat GP700 z dwucylindrowym dwusuwem, chłodzonym wodą z wtryskiem bezpośrednim (!) Boscha...
bartkal91 - 2017-07-12, 08:31

Temat stary, choc jeszcze nie wszystko jest dobrze zronione. Czy ktos zronik juz taki projekt? W tym roku ktm I huska wypuszczaka takie enduro. Na wtrysku.
halcik - 2017-07-12, 08:53

Są to ostatnie chyba podrygi silników 2-t. Wczytywałem się w temat parę miesięcy temu i albo już nie, albo ten rok jest ostatnim w którym można rejestrować nowe motocykle z silnikiem 2-t w Polsce. Jeśli miałeś w planach zakup to doczytaj sobie.
wojtek.mz - 2017-07-12, 09:08

bartkal91, Pisz poprawnie po polsku !!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group