Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Przeniesienie sprzęgła by Edd
Werpach - 2011-04-26, 22:03
Jeżeli jest tulejka to którędy ma olej uciekać jeżeli jest tam simmering ?! przecież wymiar jest taki jaki powinien być. Sam mam tak zrobioną zębatkę 16z z ETZ 150 w swojej 250tce..
Sławuch - 2011-04-26, 22:14
i teraz jest pytanie - skoro to tak popierdala, to czemu od razu tego sprzęgła fabrycznie nie montowali na skrzyni
ETZ_PRORIDER - 2011-04-26, 22:19
może ze względu na moment obrotowy i dynamike pracy silnika bo teraz chodzi bardziej jak 150-tka
Werpach - 2011-04-26, 23:30
Sławuch napisał/a: | i teraz jest pytanie - skoro to tak popierdala, to czemu od razu tego sprzęgła fabrycznie nie montowali na skrzyni | bo im się nie chciało... rajdowe to po ETS 250G5 miały wszystkie... potrafili robić bardzo mocne dwutakty, ale to pewnie wina rządu...
intr - 2011-04-27, 09:18
Cytat: | bo im się nie chciało... |
Wydaje mi się, że to raczej kwestia założeń konstrukcyjnych. Przyjemniej jeździ się silnikiem o dużych masach wirujących, bo nie jest aż tak czuły na zmiany obciążenia. Agresywna charakterystyka nie jest konieczna do normalnej turystycznej jazdy bo po co.
Hagi - 2011-04-27, 11:48
Dokładnie. Ja robię motocykl pod siebie. Jeżeli ktoś używa go według jego przeznaczenia, do jazdy turystycznej to takie przeróbki nie są konieczne. Jak powiedział intr. Założenia konstrukcyjne, czyli przeznaczenie danego motocykla.
szakul123 - 2011-04-27, 12:30
Mnie bardziej zastanawia po co konstruktorzy stosowali zębatkę (tą dużą) z żeliwa zamiast ze stali, przecież stal jest bardziej wytrzymała
intr - 2011-04-27, 12:49
Ponieważ żeliwo lepiej tłumi drgania i napęd nie dzwoni. Koło jest duże a stal rezonuje. Stalowe koła stosowano wydaje mi się w wersjach sportowych, gdzie hałas dużego znaczenia nie miał a liczyła się wytrzymałość udarowa.
sIaj - 2011-04-27, 14:07
intr napisał/a: | Stalowe koła stosowano wydaje mi się w wersjach sportowych | Nawet na pewno, dodatkowo były one "odchudzane".
[ Dodano: 2011-04-27, 14:08 ]
Werpach napisał/a: | potrafili robić bardzo mocne dwutakty, ale to pewnie wina rządu... | Zainteresowaniu wiedzą dlaczego TS 200 nie weszła do produkcji.
hubertbaran - 2011-04-29, 08:40
Tyle że to żeliwne koło jest perfidnie odlane, moim skromnym zdaniem to właśnie dlatego że koło to można było odlewać zostało do końca produkcji w niezmienionej formie. Pamiętajmy ze najmniejsza próba przestawienia tak olbrzymiej fabryki motocykli na inny podzespół wiązała się z olbrzymimi kosztami i długim okresem wdrożenia produkcji.
Hagi - 2011-04-29, 13:34
To koło żeliwne jest do dupy. Nie wyrabia się u mnie w etce.. już igły zostały
Ogar - 2011-04-29, 13:54
u mnie co dziesiaty zabek jest wylamany do polowy
szakul123 - 2011-04-29, 16:55
najlepiej dać dorobić stalowe z tego co się oriętowałem wyjdzie to około 100 zł
kubastunt - 2011-04-29, 17:18
misq125, jeszcze sie przyznajesz ze masz kły wysypane
Hagi - 2011-04-29, 17:58
Szakul, a gdzie się orientowałeś jeśli można wiedzieć?
szakul123 - 2011-04-29, 18:34
jakiś rok temu na allegro pytałem się kolesia który świadczył takie usługi, ile by to kosztowało, odpisał że około 100 zł.
ETZ_PRORIDER - 2011-04-29, 18:37
w miare tanio jak na stalowe kółko stal zawsze mocniejsza i mniej krucha niż żeliwo
Hagi - 2011-04-29, 18:43
Zainteresuję się tym na poważnie jak mi kasa przyjdzie..
szakul123 - 2011-04-29, 19:30
jeśli ktoś ma tokarkę w domu to mógłby wytoczyć sobie koło,a później tylko oddać do warsztatu ślusarskiego żeby dorobili zęby takie same jak w starym kole
Hagi - 2011-04-29, 20:16
Z tym nie byłoby problemu, gorzej z zakładem ślusarskim. U mnie bardzo drogo się cenią
|
|
|