To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Przeniesienie sprzęgła by Edd

Werpach - 2011-04-26, 22:03

Jeżeli jest tulejka to którędy ma olej uciekać jeżeli jest tam simmering ?! przecież wymiar jest taki jaki powinien być. Sam mam tak zrobioną zębatkę 16z z ETZ 150 w swojej 250tce..
Sławuch - 2011-04-26, 22:14

i teraz jest pytanie - skoro to tak popierdala, to czemu od razu tego sprzęgła fabrycznie nie montowali na skrzyni :?: :?: :?:
ETZ_PRORIDER - 2011-04-26, 22:19

może ze względu na moment obrotowy i dynamike pracy silnika bo teraz chodzi bardziej jak 150-tka ;)
Werpach - 2011-04-26, 23:30

Sławuch napisał/a:
i teraz jest pytanie - skoro to tak popierdala, to czemu od razu tego sprzęgła fabrycznie nie montowali na skrzyni
bo im się nie chciało... rajdowe to po ETS 250G5 miały wszystkie... potrafili robić bardzo mocne dwutakty, ale to pewnie wina rządu...
intr - 2011-04-27, 09:18

Cytat:
bo im się nie chciało...

Wydaje mi się, że to raczej kwestia założeń konstrukcyjnych. Przyjemniej jeździ się silnikiem o dużych masach wirujących, bo nie jest aż tak czuły na zmiany obciążenia. Agresywna charakterystyka nie jest konieczna do normalnej turystycznej jazdy bo po co.

Hagi - 2011-04-27, 11:48

Dokładnie. Ja robię motocykl pod siebie. Jeżeli ktoś używa go według jego przeznaczenia, do jazdy turystycznej to takie przeróbki nie są konieczne. Jak powiedział intr. Założenia konstrukcyjne, czyli przeznaczenie danego motocykla.
szakul123 - 2011-04-27, 12:30

Mnie bardziej zastanawia po co konstruktorzy stosowali zębatkę (tą dużą) z żeliwa zamiast ze stali, przecież stal jest bardziej wytrzymała
intr - 2011-04-27, 12:49

Ponieważ żeliwo lepiej tłumi drgania i napęd nie dzwoni. Koło jest duże a stal rezonuje. Stalowe koła stosowano wydaje mi się w wersjach sportowych, gdzie hałas dużego znaczenia nie miał a liczyła się wytrzymałość udarowa.
sIaj - 2011-04-27, 14:07

intr napisał/a:
Stalowe koła stosowano wydaje mi się w wersjach sportowych
Nawet na pewno, dodatkowo były one "odchudzane".

[ Dodano: 2011-04-27, 14:08 ]
Werpach napisał/a:
potrafili robić bardzo mocne dwutakty, ale to pewnie wina rządu...
Zainteresowaniu wiedzą dlaczego TS 200 nie weszła do produkcji.
hubertbaran - 2011-04-29, 08:40

Tyle że to żeliwne koło jest perfidnie odlane, moim skromnym zdaniem to właśnie dlatego że koło to można było odlewać zostało do końca produkcji w niezmienionej formie. Pamiętajmy ze najmniejsza próba przestawienia tak olbrzymiej fabryki motocykli na inny podzespół wiązała się z olbrzymimi kosztami i długim okresem wdrożenia produkcji.
Hagi - 2011-04-29, 13:34

To koło żeliwne jest do dupy. Nie wyrabia się u mnie w etce.. już igły zostały
Ogar - 2011-04-29, 13:54

u mnie co dziesiaty zabek jest wylamany do polowy :twisted:
szakul123 - 2011-04-29, 16:55

najlepiej dać dorobić stalowe z tego co się oriętowałem wyjdzie to około 100 zł
kubastunt - 2011-04-29, 17:18

misq125, jeszcze sie przyznajesz ze masz kły wysypane :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hagi - 2011-04-29, 17:58

Szakul, a gdzie się orientowałeś jeśli można wiedzieć?
szakul123 - 2011-04-29, 18:34

jakiś rok temu na allegro pytałem się kolesia który świadczył takie usługi, ile by to kosztowało, odpisał że około 100 zł.
ETZ_PRORIDER - 2011-04-29, 18:37

w miare tanio jak na stalowe kółko ;) stal zawsze mocniejsza i mniej krucha niż żeliwo ;)
Hagi - 2011-04-29, 18:43

Zainteresuję się tym na poważnie jak mi kasa przyjdzie..
szakul123 - 2011-04-29, 19:30

jeśli ktoś ma tokarkę w domu to mógłby wytoczyć sobie koło,a później tylko oddać do warsztatu ślusarskiego żeby dorobili zęby takie same jak w starym kole
Hagi - 2011-04-29, 20:16

Z tym nie byłoby problemu, gorzej z zakładem ślusarskim. U mnie bardzo drogo się cenią


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group