To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Usprawnienia/modyfikacje & akcesoria - Przeniesienie sprzęgła by Edd

Ogar - 2011-05-10, 22:16

wracając do przełożenia (wiem że to nie jest o tym temat ale mam problem i nie chce zakładać nowego)... Hagi, w jakis sposób udało ci sie uporać z zabezpieczeniem na zebatce zdawczej? bo ja kupiłem do swojej etz zebatke z etz 150 (15z) i gdy próbowałem wywiercić otwór na zabezpieczenie to sie nieco zdziwiłem gdy wiertło zamiast sie wgryzać to ślizgało sie po wierzchu :torba":
Hagi - 2011-05-14, 23:54

Nie wywiercisz w zębatce normalnym wiertłem otworu. Musiałbyś się spooro namęczyć aby tego dokonać zwykłą wiertarką. Ja u siebie zrobiłem to frezem na dremela. Taką kulką. Ale frez tani nie był, a jest wykonany z węglika spiekanego. Bardzo trwały materiał. Już tyle rzeczy nim zrobiłem i nadal nie wykazuje śladów zużycia.
belmondo123 - 2011-06-13, 21:51

Witam i jak sie moto spisuje? moze jakis nowy filmik? hehe
pozdro :smile:

Hagi - 2011-06-15, 15:39

Belmondo123. Moto na razie czeka na łożyska od intra i spawanie karterów. Myślę, że za 2 - 3 tygodnie uda mi się to odpalić.
kubastunt - 2011-06-15, 16:40

a czemu karter spawasz?
Hagi - 2011-06-16, 13:30

No bo robię etce coś "ekstra" ;)
kubastunt - 2011-06-16, 14:07

fiu fiu :mrgreen:
Jeżak - 2011-06-16, 14:11

Mógłbyś powiedzieć coś wiecej ;>? Strasznie nas to ciekawi :mrgreen:
motocyklista - 2011-06-16, 21:12

może tskę 500 robi :cool: :grin:
Hagi - 2011-06-16, 21:23

Nie robię 500, a nawiasem to mam silnik ETZ ;) w swoim czasie wszystko opiszę, całe moje modyfikacje. Na razie sam muszę to zaprojektować żeby zonka nie było.
Jeżak - 2011-06-28, 21:41

A wiec jak z Twoim nowym projektem Hagi, :piwo: :mrgreen:
Hagi - 2011-06-29, 00:03

Na razie mam już łożyska, kasę na wał i tarcze sprzęgłowe. Przeróbka na wieloklin za darmo będzie, więc spoko, tylko teraz pracuję od 7 rano do 20 wieczór i nie mam czasu nic robić, ale już mam sporo kasy zarobionej i zostało pospawać kartery i będzie jazda
Jeżak - 2011-06-29, 00:11

To czekamy na efekt prac. :piwo: :piwo:
Hagi - 2011-06-29, 20:33

a tak poza tym to trochę offtop, piszcie takie rzeczy w moim temacie o MZ
ETZ_PRORIDER - 2011-08-07, 14:14

odświeżam ;) jak idą prace?
Hagi - 2011-08-07, 15:02

Dzięki za odświeżenie!!

A więc opracowałem jak zrobić mocne sprzęgło na wałku z wieloklinem! Przy wytoczeniu normalnego wałka i nafrezowaniu wieloklin może nie trzymać, jednak gdy dysponujemy niepotrzebnym wałkiem ZDAWCZYM możemy z niego wykonać takie przedłużenie! Wieloklin jest wystarczająco głęboki oraz twardy, bo to jest hartowane.

Tak więc po kolei:
1. Zdjęcie z wymiarami jak będzie trzeba uciąć niepotrzebny wałek zdawczy i wytoczyć go :

http://bikepics.com/pictures/2252793/

2. Skan rysunku technicznego (nie zachowywałem wymiarów, bo istotny był tylko ten wymiar w środku) dużego koła zębatego. Musimy pozbyć się wieloklinu w środku czyli stoczyć go do 23mm, aby wszedł luźno przez nasz wałek.

http://p1.bikepics.com/20...252791-full.jpg

3. Skan rysunku technicznego (również nie zachowałem wymiarów, bo nie było to istotne) stożka sprzęgła. Stożek roztaczamy w środku do 20mm na głębokości 30mm od strony tarcz sprzęgłowych, 15mm pozostałe zostawiamy, bo tam będzie trzeba wyfrezować otwory pod wieloklin :

http://p1.bikepics.com/20...252790-full.jpg

4. Skan rysunku technicznego przedłużenia wałka sprzęgłowego, czyli uciętego wałka zdawczego z wieloklinem. Na rysunku nie zaznaczałem gdzie jest wieloklin, ale się skapniecie po rysunku i zdjęciu nr 1. "Gwint na wałek" na rysunku to gwint, który pozwoli nam nakręcić przedłużenie na wałek sprzęgłowy.

http://p1.bikepics.com/20...252789-full.jpg





Ostatnia sprawa. Wszędzie wklejałem napis HAGI-TUNE na środku, a w lewym dolnym roku pisałem, że wszelkie prawa zastrzeżone. W związku z tym NIE ZEZWALAM na kopiowanie tych materiałów na inne stronki bez mojej zgody!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam.

ETZ_PRORIDER - 2011-08-07, 17:11

znajdzie to zastosowanie w moim modyfikowanym silniku :piwo: :piwo:
Hagi - 2011-08-07, 17:14

Jeszcze jest opcja zrobienia sprzęgła na podwójnym wieloklinie, ale to trochę zabawy jest, no ale większa pewność
ETZ_PRORIDER - 2011-08-07, 17:17

tak tak pewność wzrasta wraz z tym podwójnym weloklinem, ale mamy rozumieć, że reszta konstrukcji pozostaje bez zmian tak?
Hagi - 2011-08-07, 17:39

Nie do końca. Jeśli zdecydujesz się na podwójny wieloklin to owszem, sprzęgło toczysz tak samo, ale koło zębate robisz na 25mm, a w wału nie staczasz tego pierwszego wieloklinu na 19,5, tylko go zostawiasz, a w sprzęgle masz dodatkową robotę żeby frezować wewnątrz rowki...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group