To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - zapłon elektronik - iskra w DMP

Pastor - 2006-05-01, 22:21
Temat postu: zapłon elektronik - iskra w DMP
Witam!
Mam taki problem, że jak próbuję ustawić iskrę impulsatorem to cały czas jest ona w okolicy DMP, czyli w dolnym położeniu tłoka, tk jakby coś przestawiło sięo 180 stopni. Czy to może być spowodowane słabym akumulatorem? W module zapłonowym żółty kondensator jest uszczypany tak na krawędzi, ale nie widać okładzin, więc chyba jest ok.
Co może być nie tak. mam ETZ 251
Pozdro!

eMZetkowicz - 2006-05-01, 22:45

Najprostszym powodem byłoby złe zamocowanie magnesu na wale, może występy są nie tak?? Dalsza przyczyna moze leżeć natomiast w jakimś chochliku elektronicznym, trudno określić ale ten kondensator nie będzie miał znaczenia. Jaki masz zapłon http://www.mz-b.de/ifo/etz-igni/eignit.htm ??
Pastor - 2006-05-01, 23:03

Hmm. jaki mam zapłon? Moduł jest ten sam co na zdjęciu Luk'a http://www.mz-club.pl/fil...modul_4_898.jpg Może jednak ten akumulator słaby trochę namieszał, iskra też nie była jakaś gruba, tylko cienka .
P.S. A co to są te występy, magnes jest chyba okrągły więc chyba nei ma różnicy jak się go założy. Czy mogę spróbować odpalić silnik z taką iskrą w DMP?
Pozdro!

petro21 - 2006-05-01, 23:20

dokladnie eMZetkowicz, ja tez stawiam na zle zamocowanie magnesu. tam powinno byc takie wyciecie w tworniku. mi sie kiedys zdarzylo jak mialem przrywacz to sie krzywka przekrecila i mialem iskre w polowie podnoszenia tloka ale przestawilem krzywke i juz bylo dobrze :lol:
bert41 - 2006-05-02, 09:11

Tak to bedzie pewnie magnes.Wiem to z autopsji :mrgreen:
Pastor - 2006-05-02, 10:25

Nie pisałem o tym, ale jak zacznałem ustawiać zapłon to iskra była w okolicy GMP, tylko potem chyba aku padło i może moduł inaczej działa? Ewentualnie jak mam przestawić ten magnes?
Large - 2006-05-02, 11:08

Są 3 przyczyny:
-odwrotnie zamontowany czujnik Halla
-położenie magnesu ma ogromne znaczenie, wystarczy że go obrócisz o 180 stopni i będzie ok, tam jest takie wcięcie, nie można go założyć odwrotnie, ale jak sobie wytniesz drugie to czemu nie :grin:
-to co mówił eMZetkowicz, może być jakiś chochlik elektroniczny

eMZetkowicz - 2006-05-02, 12:14

To zdjęcie to Lukowi ja robiłem, mojego modułu :) Chodzi jeszcze o to jaki masz impulsator. Na tej stronie co podałem masz trzy typy zaplonów, myślalem że może masz pomieszany impulsator z sterownikiem bo i takie przekręty widziałem, tak więc dalej pozostajemy przy twierdzeniu że magnes nie jest odpowiednio zamocowany na wale, pamiętaj że na wale po stronie alternatora jest klin na który nachodzi twornik(tu jest pierwsza możliwość przekręcenia się go) a potem w końcówce twornika na którą nachodzi magnes poprzez tulejke dystansową jest drugi występ, raczej trudno jest to źle zamocować ale jak masz ścięte wypusty, słabo dokręciłęś to nawet podczas pracy może się obkręcić, ktoś na forum pisał że tak miał kiedyś. Sprawdź to!!
Pastor - 2006-05-02, 21:09

Ok! Jutro postaram się to sprawdzić.Pozdro!

[ Dodano: 2006-05-03, 20:22 ]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wielkie dzięki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Okazało sięże jednak magnes wystarczyło przekręcić. Ustawiłęm zapłon na 2,7mm i jest super. Jutro wielki dzień -- pierwsze odpalenie MZ.
P.S.
czy bez tłumika da się przy niej postać czy lepiej dokupić tłumik?
jeszcze raz wielkie dzięki!
Pozdro!!!!!!!!!!!!!!!!

wfm - 2011-03-28, 20:59
Temat postu: Zapłon elektorniczny - iskra w DMP
założyłem do mojej mz elektryczny zapłon mój problem jest taki że iskra jest gdy tłok jest na dole i nie wiem jak zrobić aby iskra była jak tłok będzie u góry mi sie wydaje że moduł będzie zepsuty;/
czochu - 2011-03-28, 21:20

musisz mieć wirnik przestawiony. u mnie klin się scioł na wale wirnik sie przestawił tak ze iskra była w dmp. mz paliła ślicznie tyle ze jeździła do tyłu :razz: albo klin na implsator w wirniku jest zjechany i impulsator jest nie w tym miejscu co powinien, bo sama regulacja na płytce nie spowoduje tego ze iskra będzie w dmp
wfm - 2011-03-28, 21:24

nie ti nie jest to wirnik mam nowy klin na wale też jest jak ten zapłon wsadzilem to w ogóle jej jeszcze nie odpaliłem
czochu - 2011-03-28, 21:28

jesli masz wirnik nowej produkcji to sie nie dziw jesli iskra jest w dmp :razz: chyba ze masz org . to wtedy trzeba pomyslec
wfm - 2011-03-28, 21:30

ja ten wirnik kupilem rok temu i jeździlem na nim na normalnym zapłonie z krzywka i przerywacz w dobrym miejscu się otwierał
Chinczyk - 2011-03-28, 21:31

A wcześniej miałeś platynkowy zapłon?
Jak miałeś inny zapłon niż ten elektroniczny to to może być spowodowane tym wirnikiem (jak kolega wcześniej wspomniał).

[ Dodano: 2011-03-28, 21:32 ]
A już odpowiedziałeś na pytanie. :grin:
Platynkowy zapłon ma chyba na wirniku klin w inny miejscu (chyba!).

Marcin W. - 2011-03-28, 21:37

Witam
Myśle że jesteś "szczęśliwym" nabywcą wirnika chińskiego :lol: i ogólnie przydażyło ci się to przed czym przestrzegam na swoich akcjach z wirnikami tj. właściwie moim przedmówcy mają racje masz przestawiony wpust w wirniku przez to masz iskrę nie w tym momencie co trzeba...
Względnie masz koło magnesowe z innego typu zapłonu gdzie magnesy są odpowiednio przyklejone pod konkretny zapłon A lub B porób zdjęcia modułu zapłonowego i impulsatora to ci powiemy czy masz odpowiednie koło magnesowe( względnie inaczej przyklejone magnesy do koła magnesowego) do swojego zapłonu lub to o czym mówiłem wcześniej czyli przestawiony wpust w wirniku jeśli byś potrzebował innego wirnika mam w swojej ofercie :grin: :piwo: Widzę ze mieszkasz w Katowicach więc możesz odebrać go osobiście bo ja też mieszkam w Katowicach :piwo:

[ Dodano: 2011-03-28, 21:39 ]
Chinczyk, zasadniczo wszytkie wirniki DDR MZ ETZ mają wpust w tym samym miejscu

Chinczyk - 2011-03-28, 21:48

Zasadniczo! :mrgreen:
A te chińskie jak już powiedziałeś to różnie. :lol: :piwo:

wfm - 2011-03-28, 22:23

jak ten zapłon był u kolegi w mz 250 to on też miał taki sam problem że sie go nie dało ustawić a on miał oryginalny wirnik
Marcin W. - 2011-03-28, 22:34

wfm, wymień koło magnesowe... nie wiem jaki masz zapłon napisz jaki masz typ zapłonu. Napiszemy ci jakie powinieneś mieć koło magnesowe...
wfm - 2011-03-29, 21:36

mieliście racje okazało się że to wina wirnika ale tera mam inny problem gdy załorzyłem inny wirnik gdy zakładałem resztę to rozleciał mi się magnes macie może coś takiego ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group